Ving utökar med 3 000 nya hotell

Som Sveriges ledande researrangör erbjuder Ving 400 resmål i 60 olika länder och nu utökas hotellutbudet ytterligare. I samarbete med den nya partnern Hotelbeds, en av världens största hotellbanker, lanserar Ving 3 000 nya hotell i portföljen inom ramen för city- samt sol- & badresor med reguljärflyg.

Rom. Foto: Vings bildarkiv

Med det nya samarbetet får Vings kunder ett ännu större och bredare utbud av hotell att välja mellan, oavsett om man väljer att resa till exotiska resmål som Mauritius eller storstäder som London. Det nya samarbetet påverkar även priserna positivt.

- Vi är väldigt glada över det nya samarbetet som ger våra kunder ännu större valfrihet att välja bra hotell. Med Hotelbeds kommer vi även att kunna erbjuda bättre priser. Hotellen är noga utvalda för att uppfylla våra krav på bra lägen och standard, och precis som vanligt när man bokar hotell med flyg hos oss så omfattas man av paketreselagen, vilket alltid är en trygghet, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

I Vings portfölj finns, förutom ett brett utbud av sol- & badresor samt citydestinationer, även träningsresor, kryssningar, gruppresor, flyg och tågresor.

Rom. Foto: Vings bildarkiv

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving AB och har cirka 700 000 resenärer årligen.

Ving lanserar kombinationsresor med tåg, hotell och flyg i Europa19.12.2019 10:08:41 CETPressmeddelande

Under 2019 har Ving lanserat två gruppresor med tåg och vandring, och nu utökas erbjudandet ytterligare genom ett samarbete med partnern Trainplanet. Nu lanserar Ving, som enda svensk researrangör, möjligheten att på egen hand flyga in till en stad och sedan resa genom landet med tåg med ett tågpass, ett sk ”One country pass” samt bo på utvalda hotell för att därefter flyga hem från en annan stad. Alla flygresor är som alltid med Ving klimatkompenserade.

Ving släpper upp nästa vinters resor17.12.2019 12:29:32 CETPressmeddelande

Med start idag, tisdagen den 17 december, släpps nästa vinters mest eftertraktade resor upp till försäljning hos Ving. Fler hotell och resmål kommer sedan succesivt. Till vintern 2020/2021 kommer Ving att erbjuda resor från 10 lokalflygplatser runtom i landet samt från Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Trenden pekar på att svenskarna i allt högre utsträckning väljer resmål på närmare håll nästa vinter och den klassiska chartern sticker alltmer ut som det mest hållbara alternativet när man reser på solsemester under vintern.

Julrush hos Ving: 9 av 10 julresor är sålda inför storhelgerna3.12.2019 10:45:59 CETPressmeddelande

När julhelgerna nu närmar sig är det många som har bokat en jul- och nyårsresa, och i förra veckan, när snön föll över stora delar av landet, såldes 30 procent fler vinter- och sommarresor jämfört med samma vecka i fjol. Men fortsatt finns lite resor kvar för den som vill fira julen utomlands, främst till Kanarieöarna och Thailand. Det lär också ligga en del resepaket under granen i år.