Ving utökar med 3 000 nya hotell

Som Sveriges ledande researrangör erbjuder Ving 400 resmål i 60 olika länder och nu utökas hotellutbudet ytterligare. I samarbete med den nya partnern Hotelbeds, en av världens största hotellbanker, lanserar Ving 3 000 nya hotell i portföljen inom ramen för city- samt sol- & badresor med reguljärflyg.

Rom. Foto: Vings bildarkiv

Med det nya samarbetet får Vings kunder ett ännu större och bredare utbud av hotell att välja mellan, oavsett om man väljer att resa till exotiska resmål som Mauritius eller storstäder som London. Det nya samarbetet påverkar även priserna positivt.

- Vi är väldigt glada över det nya samarbetet som ger våra kunder ännu större valfrihet att välja bra hotell. Med Hotelbeds kommer vi även att kunna erbjuda bättre priser. Hotellen är noga utvalda för att uppfylla våra krav på bra lägen och standard, och precis som vanligt när man bokar hotell med flyg hos oss så omfattas man av paketreselagen, vilket alltid är en trygghet, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

I Vings portfölj finns, förutom ett brett utbud av sol- & badresor samt citydestinationer, även träningsresor, kryssningar, gruppresor, flyg och tågresor.

Rom. Foto: Vings bildarkiv

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving AB och har cirka 700 000 resenärer årligen.

Vings samtliga gäster hemma i kväll – 23 500 nordiska gäster hemtagna inom drygt en vecka25.3.2020 13:38:56 CETPressmeddelande

Ikväll den 25 mars cirka kl 21.00 landar Vings sista svenska charterresenärer, som befann sig utomlands i samband med UD:s reseavrådan, från Thailand på Arlanda Airport, Stockholm. I och med det avslutas den mest omfattande hemtagningsoperationen som Ving har hanterat där drygt 23 500 resenärer i Norden har tagits hem från 55 olika länder i alla världsdelar, undantaget Antarktis. Allt detta inom loppet av lite drygt en vecka.