Vinggruppen satsar framåt

I dagarna blev det klart med ett omfattande refinansieringspaket som ger Vinggruppen, Nordens ledande semesterföretag, ny kraft att utveckla företaget för framtiden. Samtidigt lättar reserestriktionerna över hela Europa och den 25 juli lyfter de första Sunclass-flygen mot Medelhavet igen efter flera månader av ovisshet kring resandet i sommar.

Vings populära familjehotell Ocean Beach Club, Kreta

Nordic Leisure Travel Group, även kallad Vinggruppen, fortsätter satsa vidare som nordens ledande semesterföretag. Efter fyra månaders stillastående blev det i dagarna klart med ett omfattande kapitaltillskott som skapar en stark grund att stå på i satsningen på att fortsätta utveckla företaget för framtiden tillsammans med ägarna, Petter Stordalens Strawberry Group, Altor och TDR. Samtidigt lättar reserestriktionerna över hela Europa och Vinggruppen kommer att ha planen i luften igen i slutet av juli med destinationer som Mallorca, Kreta, Rhodos och Kroatien.

- Snart börjar vi åter skapa nya minnen tillsammans med våra gäster. Det känns oerhört bra att vi har finansiering på plats och kan blicka framåt och fortsätta utveckla våra starka hotellkoncept ytterligare efter våra gästers önskemål. Och bygga vidare på vår position som den ledande och mest hållbara arrangören av semesterresor i Norden. Nu kan vi återigen lägga all kraft på att ge våra gäster de bästa veckorna på året, säger Magnus Wikner, vd för Vinggruppen.

Stor efterfrågan på resor och ökat fokus på tryggt och säkert resande

I mitten på juni släpptes resorna till sommaren 2021 upp till försäljning och bokningarna för nästa sommar har ökat med drygt 100 procent om man jämför med samma vecka i fjol. Likaså finns ett ökat intresse för resor till kommande vinter.

- Vi ser en stor uppdämd efterfrågan på resor och som nordens ledande semesterföretag så planerar vi nu för att komma igång igen den 25:e juli, och då göra det med extra stort fokus på en trygg och säker resa för våra gäster. Med vår långa erfarenhet och en rad nya säkerhetsrutiner ska våra gäster kunna känna sig trygga och omhändertagna när de reser med oss, fortsätter Magnus Wikner.

Med tusentals inställda resor är det många som väntat på återbetalning.

- Många kunder har fått vänta länge på återbetalning av inställda resor. Men nu är den största puckeln passerad i återbetalningen av inställda resor och vi kan öka takten och betala tillbaka snabbare, vilket känns mycket bra, avslutar Magnus Wikner.

Magnus Wikner finns tillgänglig för frågor, kontakta Fredrik Henriksson.

Läs mer om:

"Safe travel" hos Ving

Sommarprogrammet 2020

Vings populära familjehotell Ocean Beach Club, Kreta
Magnus Wikner, vd Nordic Leisure Travel Group
Sunwing Aludia Beach, Mallorca

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving AB och har cirka 700 000 resenärer årligen.

Ving lyfter igen – sommarprogrammet 2020 är här!26.6.2020 10:20:54 CESTPressmeddelande

Från den 25 juli kan soltörstande svenskar åter igen resa till Medelhavet med Ving. Sedan reseavrådan släpptes har företaget jobbat intensivt med att få flyg och hotell redo för ”take off”. Parallellt har ett arbete gjorts med utökade säkerhetsrutiner för tryggt resande under pandemin samt generösare villkor vid nybokningar. Semesterpaket med reguljärflyg är möjligt från och med den 1 juli.

Ving och Nordic Choice lanserar semester med Lollo & Bernie i Sverige i sommar20.5.2020 07:30:00 CESTPressmeddelande

I väntan på att barnfamiljer ska kunna resa utomlands till Vings populära familjehotell Sunwing Family Resorts så får de populära maskotarna Lollo & Bernie komma till Sverige istället. Nu lanserar Ving i samarbete med Nordic Choice en ny satsning där Lollo & Bernie kommer att finnas på tre utvalda hotell i Stockholm, Göteborg och Malmö i sommar. På plats erbjuds efterlängtade aktiviteter för de allra minsta med barnklubb och Teen Lounge för de lite äldre barnen.

Vings samtliga gäster hemma i kväll – 23 500 nordiska gäster hemtagna inom drygt en vecka25.3.2020 13:38:56 CETPressmeddelande

Ikväll den 25 mars cirka kl 21.00 landar Vings sista svenska charterresenärer, som befann sig utomlands i samband med UD:s reseavrådan, från Thailand på Arlanda Airport, Stockholm. I och med det avslutas den mest omfattande hemtagningsoperationen som Ving har hanterat där drygt 23 500 resenärer i Norden har tagits hem från 55 olika länder i alla världsdelar, undantaget Antarktis. Allt detta inom loppet av lite drygt en vecka.