Vinggruppen satsar framåt

I dagarna blev det klart med ett omfattande refinansieringspaket som ger Vinggruppen, Nordens ledande semesterföretag, ny kraft att utveckla företaget för framtiden. Samtidigt lättar reserestriktionerna över hela Europa och den 25 juli lyfter de första Sunclass-flygen mot Medelhavet igen efter flera månader av ovisshet kring resandet i sommar.

Vings populära familjehotell Ocean Beach Club, Kreta

Nordic Leisure Travel Group, även kallad Vinggruppen, fortsätter satsa vidare som nordens ledande semesterföretag. Efter fyra månaders stillastående blev det i dagarna klart med ett omfattande kapitaltillskott som skapar en stark grund att stå på i satsningen på att fortsätta utveckla företaget för framtiden tillsammans med ägarna, Petter Stordalens Strawberry Group, Altor och TDR. Samtidigt lättar reserestriktionerna över hela Europa och Vinggruppen kommer att ha planen i luften igen i slutet av juli med destinationer som Mallorca, Kreta, Rhodos och Kroatien.

- Snart börjar vi åter skapa nya minnen tillsammans med våra gäster. Det känns oerhört bra att vi har finansiering på plats och kan blicka framåt och fortsätta utveckla våra starka hotellkoncept ytterligare efter våra gästers önskemål. Och bygga vidare på vår position som den ledande och mest hållbara arrangören av semesterresor i Norden. Nu kan vi återigen lägga all kraft på att ge våra gäster de bästa veckorna på året, säger Magnus Wikner, vd för Vinggruppen.

Stor efterfrågan på resor och ökat fokus på tryggt och säkert resande

I mitten på juni släpptes resorna till sommaren 2021 upp till försäljning och bokningarna för nästa sommar har ökat med drygt 100 procent om man jämför med samma vecka i fjol. Likaså finns ett ökat intresse för resor till kommande vinter.

- Vi ser en stor uppdämd efterfrågan på resor och som nordens ledande semesterföretag så planerar vi nu för att komma igång igen den 25:e juli, och då göra det med extra stort fokus på en trygg och säker resa för våra gäster. Med vår långa erfarenhet och en rad nya säkerhetsrutiner ska våra gäster kunna känna sig trygga och omhändertagna när de reser med oss, fortsätter Magnus Wikner.

Med tusentals inställda resor är det många som väntat på återbetalning.

- Många kunder har fått vänta länge på återbetalning av inställda resor. Men nu är den största puckeln passerad i återbetalningen av inställda resor och vi kan öka takten och betala tillbaka snabbare, vilket känns mycket bra, avslutar Magnus Wikner.

Magnus Wikner finns tillgänglig för frågor, kontakta Fredrik Henriksson.

Läs mer om:

"Safe travel" hos Ving

Sommarprogrammet 2020

Vings populära familjehotell Ocean Beach Club, Kreta
Magnus Wikner, vd Nordic Leisure Travel Group
Sunwing Aludia Beach, Mallorca

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg och kryssningar från Sverige, Danmark, Norge och Finland. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie.

Ving byter digital öppen spis mot TV-paradis24.2.2021 11:42:33 CETPressmeddelande

Den digitala eldstaden på Youtube kom för många år sedan för att skapa mysstämning i vintermörkret, men många svenskar längtar nu också efter värme, sol, hav och sydligare breddgrader. I väntan på ett ökat resande möter Ving nu svenskarnas reseabstinens genom att lansera ett substitut till den öppna spisen – ett digitalt semesterparadis med exotiska stränder och vågbrus som rullar på Tv:n i 8 timmar.

Ving inför generösare avbokningsvillkor1.2.2021 09:03:08 CETPressmeddelande

Som enda större svenska researrangör erbjuder Ving nu möjligheten att avboka en resa fram till 30 dagar innan avresa under våren och försommaren. De tillfälliga avbokningsvillkoren gäller från och med 29 januari vid nybokningar av charterresor med avresa till och med 15 juni 2021. För att möta behovet av flexibilitet under pandemin erbjuder Ving sedan tidigare även möjligheten till ett obegränsat antal ombokningar fram till 30 dagar innan avresa och en unik återbetalningsgaranti på 7 dagar om en resa ställs in.

Allt fler väljer trygghet genom en paketresa21.1.2021 12:09:06 CETPressmeddelande

Efter snart ett år med coronavirus och nedstängningar finns en ökad optimism om att det kan bli möjligt att komma iväg på en semesterresa under 2021, det märks i bokningarna av resor till sommaren. Med osäkerhet kring resandet har samtidigt paketresan blivit mer relevant än någonsin när många vill boka tryggt. Det visar Vings resepanel där 43 procent svarar att de är mer benägna eller ganska benägna att boka en paketresa idag jämfört med för ett år sedan.

Vings nya sommarkampanj fokuserar på välmående och personliga upplevelser23.12.2020 09:40:51 CETPressmeddelande

Med start den 26 december drar Ving igång årets sommarkampanj där fokus, precis som i Vings nya varumärkesidentitet, läggs på välmående och personliga upplevelser. Vad som är välmående skiljer sig dock från olika personer och olika tillfällen. Det nya manéret ”Find your wave” handlar om att manifestera detta och att varje kund ska ges möjligheter att hitta just sin ”wave”, sin resa och upplevelse.

Högt tryck på bokningarna när Ving släpper vinterresorna för 2021/2222.12.2020 09:34:31 CETPressmeddelande

I onsdags släppte Ving upp försäljningen av nästa vinters resor och bara efter några dagar ser Ving en fördubbling på vinterresorna jämfört med samma period i fjol. Mest populära är resorna till Gran Canaria och Teneriffa, men även till Thailand ökar efterfrågan. Gemensamt är att man på de destinationerna kan hitta flera av Vings mest populära koncepthotell, Sunwing Family Resorts, Sunprime Hotels och O.B.C by Sunwing, och många säkrar sina favorithotell redan nu. Förutom Kanarieöarna och Thailand finns även resor till bland annat Gambia, Kap Verde och Madeira bokningsbara.