Vings Afrika större än någonsin - Nytt Sunprime-hotell och fördubblad volym till Gambia

Ving har arrangerat resor till Afrika i mer än fem decennier, men till nästa vinter är utbudet större än någonsin. Förutom Gambia, Egypten och Kap Verde, dit Ving flyger med det egna flygbolaget Thomas Cook Airlines Scandinavia erbjuds resor även till Marocko, Mauritius, Sydafrika, Tanzania och Seychellerna.

Kotu Beach, Gambia. Foto: Ted Lindholm,Ving.

Till nästa vinter ökar Ving antalet platser till Gambia med 110 procent och i november 2018 öppnar det första Sunprime-hotellet på den Afrikanska kontinenten, Sunprime Tamala Beach. Sunprime Hotels är Vings koncept för vuxna som reser utan barn.

Det känns väldigt roligt att kunna erbjuda ett Sunprime-hotell i Gambia. Att det är efterlängtat visar efterfrågan då mer än var femte resa till Sunprime Tamala Beach redan är bokad. Vi vet att boendet blir allt viktigare och det är roligt att vara den första arrangören att erbjuda rum med direkt poolaccess i Gambia, säger Anna Hagberg, tf. informationschef på Ving.

Afrika har många ansikten där Gambia bjuder både på ett solsäkert klimat, en genuin atmosfär och inte minst spännande utflykter och rundresor där man får ta del av såväl den grymma slavhistorien som det västafrikanska djurlivet.

Kap Verde, där Ving erbjuder öarna Sal och Boa Vista, har milslånga stränder där det aldrig blir trångt. Ett land som tidigare varit mest känt bland surfare, men som nu lockar sol- och badturister från hela världen.

I Egypten finns förutom en mångtusenårig historia även snorkling i världsklass och högklassiga hotell till budgetpris.

Ving erbjuder även paketresor med reguljärflyg till den sagolika kryddön Zanzibar, det myllrande Marocko, Kapstadens alla sevärdheter i Sydafrika samt till semesterparadiset Mauritius och till fyra natursköna öar i Seychellerna.

Prisexempel: Flyg t/r Stockholm – Gambia med avresa 14 december 2018. Boende en vecka på Sunprime Tamala Beach i en enrumssvit med balkong mot havet. Pris 8 475: -/person inklusive frukost.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta: Anna Hagberg, tf. informationschef Ving, tel 0709-513158, anna.hagberg@ving.se

Premiär för show med Vings maskotar Lollo och Bernie!15.11.2018 12:29Pressmeddelande

Vings populära maskotar Lollo & Bernie har över 30 miljoner visningar på YouTube med sin dansfilm och många är de familjer som mött de kramgoa vännerna på Vings familjehotell. Nu kan Ving för första gången även stolt presentera en egen föreställning med barnens favoriter. Showen med Lollo & Bernie har premiär i helgen, 17-18 november, på Intiman i Stockholm. Den sätts även upp på Lisebergsteatern i Göteborg, 19-20 januari 2019.