Vings Afrika större än någonsin - Nytt Sunprime-hotell och fördubblad volym till Gambia

Ving har arrangerat resor till Afrika i mer än fem decennier, men till nästa vinter är utbudet större än någonsin. Förutom Gambia, Egypten och Kap Verde, dit Ving flyger med det egna flygbolaget Thomas Cook Airlines Scandinavia erbjuds resor även till Marocko, Mauritius, Sydafrika, Tanzania och Seychellerna.

Kotu Beach, Gambia. Foto: Ted Lindholm,Ving.

Till nästa vinter ökar Ving antalet platser till Gambia med 110 procent och i november 2018 öppnar det första Sunprime-hotellet på den Afrikanska kontinenten, Sunprime Tamala Beach. Sunprime Hotels är Vings koncept för vuxna som reser utan barn.

Det känns väldigt roligt att kunna erbjuda ett Sunprime-hotell i Gambia. Att det är efterlängtat visar efterfrågan då mer än var femte resa till Sunprime Tamala Beach redan är bokad. Vi vet att boendet blir allt viktigare och det är roligt att vara den första arrangören att erbjuda rum med direkt poolaccess i Gambia, säger Anna Hagberg, tf. informationschef på Ving.

Afrika har många ansikten där Gambia bjuder både på ett solsäkert klimat, en genuin atmosfär och inte minst spännande utflykter och rundresor där man får ta del av såväl den grymma slavhistorien som det västafrikanska djurlivet.

Kap Verde, där Ving erbjuder öarna Sal och Boa Vista, har milslånga stränder där det aldrig blir trångt. Ett land som tidigare varit mest känt bland surfare, men som nu lockar sol- och badturister från hela världen.

I Egypten finns förutom en mångtusenårig historia även snorkling i världsklass och högklassiga hotell till budgetpris.

Ving erbjuder även paketresor med reguljärflyg till den sagolika kryddön Zanzibar, det myllrande Marocko, Kapstadens alla sevärdheter i Sydafrika samt till semesterparadiset Mauritius och till fyra natursköna öar i Seychellerna.

Prisexempel: Flyg t/r Stockholm – Gambia med avresa 14 december 2018. Boende en vecka på Sunprime Tamala Beach i en enrumssvit med balkong mot havet. Pris 8 475: -/person inklusive frukost.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta: Anna Hagberg, tf. informationschef Ving, tel 0709-513158, anna.hagberg@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB och har cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Info kring "Proposed recapitalisation of Thomas Cook Group"12.7.2019 08:27:48 CESTPressmeddelande

Idag meddelade Vings ägare, Thomas Cook att företaget är i samtal med Fosun Tourism, vår idag största aktieägare, och de utlånande bankerna kring att tillföra nytt kapital om 750 miljoner GBP i verksamheten. Efter genomförandet av detta förslag skulle researrangörsdelen vara majoritetsägd av Fosun Tourism som även äger Club Med, medan flygbolaget skulle ägas av Thomas Cook Group plc., utlånande banker och kreditgivare. Flygbolaget och researrangören kommer att fortsätta att arbeta nära tillsammans, som de gör idag. Semesterresor med Ving/Thomas Cook kommer inte att påverkas och kommer att fortsätta att fungera som vanligt. Alla våra semesterresor är skyddade av resegarantin som vanligt och våra kunder kan tryggt boka och resa på semester med oss.

Nu släpps Vings Semesterrapport19.6.2019 10:57:33 CESTPressmeddelande

Nu presenteras 2019 års upplaga av Semesterrapporten som i år för första gången är nordisk. Rapporten visar bland annat att designhotell blir allt viktigare för destinationer, och så även hotellens restaurangkoncept. Hållbarhet är viktigt och den moderna paketresan är mer rätt än någonsin. Rapporten visar också att för Gen Z och Millenals är trenden att många väljer bort solbränna och festande till förmån för lokala upplevelser och tid för återhämtning.