Vings Afrika större än någonsin - Nytt Sunprime-hotell och fördubblad volym till Gambia

Ving har arrangerat resor till Afrika i mer än fem decennier, men till nästa vinter är utbudet större än någonsin. Förutom Gambia, Egypten och Kap Verde, dit Ving flyger med det egna flygbolaget Thomas Cook Airlines Scandinavia erbjuds resor även till Marocko, Mauritius, Sydafrika, Tanzania och Seychellerna.

Kotu Beach, Gambia. Foto: Ted Lindholm,Ving.

Till nästa vinter ökar Ving antalet platser till Gambia med 110 procent och i november 2018 öppnar det första Sunprime-hotellet på den Afrikanska kontinenten, Sunprime Tamala Beach. Sunprime Hotels är Vings koncept för vuxna som reser utan barn.

Det känns väldigt roligt att kunna erbjuda ett Sunprime-hotell i Gambia. Att det är efterlängtat visar efterfrågan då mer än var femte resa till Sunprime Tamala Beach redan är bokad. Vi vet att boendet blir allt viktigare och det är roligt att vara den första arrangören att erbjuda rum med direkt poolaccess i Gambia, säger Anna Hagberg, tf. informationschef på Ving.

Afrika har många ansikten där Gambia bjuder både på ett solsäkert klimat, en genuin atmosfär och inte minst spännande utflykter och rundresor där man får ta del av såväl den grymma slavhistorien som det västafrikanska djurlivet.

Kap Verde, där Ving erbjuder öarna Sal och Boa Vista, har milslånga stränder där det aldrig blir trångt. Ett land som tidigare varit mest känt bland surfare, men som nu lockar sol- och badturister från hela världen.

I Egypten finns förutom en mångtusenårig historia även snorkling i världsklass och högklassiga hotell till budgetpris.

Ving erbjuder även paketresor med reguljärflyg till den sagolika kryddön Zanzibar, det myllrande Marocko, Kapstadens alla sevärdheter i Sydafrika samt till semesterparadiset Mauritius och till fyra natursköna öar i Seychellerna.

Prisexempel: Flyg t/r Stockholm – Gambia med avresa 14 december 2018. Boende en vecka på Sunprime Tamala Beach i en enrumssvit med balkong mot havet. Pris 8 475: -/person inklusive frukost.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta: Anna Hagberg, tf. informationschef Ving, tel 0709-513158, anna.hagberg@ving.se

Premiär för Vings nya Sunprime Pearl Beach på Kos2.8.2018 08:29Pressmeddelande

I dagarna var det premiär för Vings nya hotell Sunprime Pearl Beach i Marmari på Kos. Sunprime är vuxenkonceptet med snygg skandinavisk design som blivit en stor succé och som växer med nya hotell och destinationer för varje år. Tillsammans med bohemchica Casa Cook Kos har Ving nu två egna designhotell på Kos med några minuters promenad från varandra, detta vid en av öns vackraste stränder i Marmari.

Ving genomför ännu en månad till förmån för Min Stora Dag1.8.2018 08:23Pressmeddelande

Under augusti gör Ving en kraftsamling till förmån för stiftelsen Min Stora Dag. Många barn och unga i Sverige lever med allvarliga sjukdomar och/eller diagnoser. Min Stora Dag vill ge dessa barn någonting utöver det vanliga att hämta kraft ifrån när vardagen känns tuff. Syftet med månaden är att berätta om samarbetet, bidra med gåvor och uppmana omvärlden att också stötta Min Stora Dag.