Vings flygbolag först med nytt underhållningssystem

Vings flygbolag, Thomas Cook Airlines Scandinavia, lanserar ett nytt underhållningssystem i sommar där passagerare ombord kan använda sina egna smarta telefoner, datorer och läsplattor för att få tillgång till underhållning ombord via en streamingtjänst.

Systemet heter SunStream och i utbudet finns filmer, tv-serier, musik, olika magasin samt filmer från Vings resmål. Utöver ett brett underhållningsutbud kan gästerna ombord också beställa taxfreevaror från Airshoppen till fördelaktiga priser. Inom kort ska man även kunna boka utflykter på resmålen från flygstolen.

Vi arbetar hela tiden med att utveckla kreativa idéer som kan göra flygresan mer bekväm, och det här är ett exempel på det, säger Magdalena Öhrn, informationschef på Ving.

För att kunna utnyttja streamingtjänsten ska gästerna ladda ner en gratisapp och ställa in sin device på flygplansläge. Väl ombord kan de aktivera sin Wi-Fi och koppla upp sig mot underhållningsservern ombord. Kostnad för att få tillgång till underhållningsutbudet är 4 euro per person eller 15 euro för en familj på fyra personer. Systemet ska lanseras i hela Thomas Cooks flygplansflotta, och av de 65 flyg som trafikerar kort- och mellandistansresmål har 65 procent SunStream installerat i nuläget. Kunder som ska resa med Thomas Cook Airlines i sommar får information om systemet finns på deras flygplan.

Önskas ytterligare information eller högupplöst bild, kontakta

Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513075, magdalena.ohrn@ving.se

Appen laddas ner här:

iOS: http://bit.ly/SunstreamApple

Android: http://bit.ly/SunstreamGoogle

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Vings Pressjour

Vid akuta ärenden utanför kontorstid. Endast för journalister.

Premiär för Vings nya Sunprime Pearl Beach på Kos2.8.2018 08:29Pressmeddelande

I dagarna var det premiär för Vings nya hotell Sunprime Pearl Beach i Marmari på Kos. Sunprime är vuxenkonceptet med snygg skandinavisk design som blivit en stor succé och som växer med nya hotell och destinationer för varje år. Tillsammans med bohemchica Casa Cook Kos har Ving nu två egna designhotell på Kos med några minuters promenad från varandra, detta vid en av öns vackraste stränder i Marmari.

Ving genomför ännu en månad till förmån för Min Stora Dag1.8.2018 08:23Pressmeddelande

Under augusti gör Ving en kraftsamling till förmån för stiftelsen Min Stora Dag. Många barn och unga i Sverige lever med allvarliga sjukdomar och/eller diagnoser. Min Stora Dag vill ge dessa barn någonting utöver det vanliga att hämta kraft ifrån när vardagen känns tuff. Syftet med månaden är att berätta om samarbetet, bidra med gåvor och uppmana omvärlden att också stötta Min Stora Dag.