Vings flygbolag utsett till bästa charterflygbolag i Europa

Vings flygbolag Thomas Cook Airlines Scandinavia har mottagit TripAdvisor-priset: 2019 Tripadvisor Travellers’ Choice Awards for Leisure Airline - Europe.

Thomas Cook Airlines Foto: Vings bildarkiv

Thomas Cook Airlines Scandinavia har blivit utnämnt till vinnare av 2019 TripAdvisor Travellers’ Choice awards för flygbolag. TripAdvisor delar årligen ut priset till ett av Europas ledande charterflygbolag och priset baseras på både kvalitet och kvantitet av kundrecensioner från flygbolagen under en tolvmånadersperiod.

– Vi är mycket hedrade och stolta över att ha vunnit TripAdvisor-priset. Det är våra gäster som utnämner oss och det visar att vi levererar utmärkt kvalitet och service vid varje flygning och lever upp till vårt löfte om "customer at our heart". Det är alla anställda som vunnit priset och jag är verkligen stolt över att leda ett team med så engagerade och kompetenta medarbetare, säger Per Knudsen, VD för Thomas Cook Airlines Scandinavia.

Året runt flyger Thomas Cook Airlines Scandinavia chartergäster till sol- och badresmål för Ving, Spies, och Tjäreborg. Flygbolagets mål är att ge researrangörerna de mest nöjda gästerna i branschen och erbjuda de bästa flygningarna till konkurrenskraftiga priser, baserat på utveckling, service och punktlighet.

– Det är verkligen roligt att vårt flygbolag fått en så fantastisk utmärkelse. Våra gäster är väldigt nöjda över att flyga med Thomas Cook Airlines Scandinavia och framhåller gång efter annan både den utmärkta servicen ombord, men också att de upplever att resan faktiskt börjar och slutar redan på flygplatsen. Att kunna ge våra kunder de bästa veckorna på året när de reser på semester med oss gör oss oerhört stolta, säger Johnny Nilsen, VD Ving.

Priset överlämnades av Kevin Maloney, Vice President Business Development på TripAdvisor, vid en festlig utdelningsceremoni i Thomas Cook Airlines hangar i Dragör i Danmark under onsdagen.

– Hjärtliga gratulationer till Thomas Cook Airlines Scandinavia för vinsten av Travellers' Choice Airlines. Det är resenärerna som utsett er till vinnare av den prestigefyllda utmärkelsen. Ett erkännande direkt från konsumenterna är ett bevis på utmärkt service och mycket hög kvalitet. Thomas Cook Airlines Scandinavia-teamet ska vara stolta över sitt pris eftersom resenärer runtom i världen har sagt att de föredrar just detta flygbolag när de väljer att flyga, säger Kevin Maloney, Vice President Business Development på TripAdvisor.

Thomas Cook Airlines Scandinavia har minskat utsläppen med över 20 procent de senaste 15 åren och har idag ett av de lägsta CO2-utsläppen per passagerare i Europa. Utöver det har Ving idag 180 miljöcertifierade hotell, däribland Sunwing och Sunprime. Ving strävar hela tiden efter att fortsätta att minska klimatpåverkan här hemma, under flygningen och på plats på resmålen.

För bilder och ytterligare information kontakta: Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving/Thomas Cook Northern Europe, tel 0709 513124, fredrik.henriksson@thomascook.se

Om Thomas Cook Airlines Scandinavia
Thomas Cook Airlines Scandinavia, TCAS, blev etablerat 1994 som en sammanslagning av Scanair och Conair. 2013 blev TCAS en del av det engelskägda Thomas Cook Group.
Flygbolaget flyger chartergäster för Ving, Spies och Tjäreborg från Sverige, Norge, Danmark och Finland till sol- och badresmål på många av våra mest populära semesterdestinationer.

About Thomas Cook Group Airline
Thomas Cook Group Airline, part of the Thomas Cook Group, is one of Europe’s leading leisure airlines, operating from the source markets Germany, UK and the Nordic countries. With a fleet of 105 aircraft, the airline carries over 19m customers per year to 120 destinations, generating revenues of £ 3.5bn. Its 9,500 employees put the customer at the heart of everything they do. The airline has received almost 80 awards in the past six years, showing the passion and customer focus of its colleagues around the world.

About TripAdvisor
TripAdvisor, the world's largest travel site*, enables travelers to unleash the full potential of every trip. With over 730 million reviews and opinions covering the world's largest selection of travel listings worldwide – covering approximately 8.1 million accommodations, airlines, experiences, and restaurants – TripAdvisor provides travelers with the wisdom of the crowds to help them decide where to stay, how to fly, what to do and where to eat. TripAdvisor also compares prices from more than 200 hotel booking sites so travelers can find the lowest price on the hotel that's right for them. TripAdvisor-branded sites are available in 49 markets and are home to the world's largest travel community of 490 million average monthly unique visitors**, all looking to get the most out of every trip. TripAdvisor: Know better. Book better. Go better.

Thomas Cook Airlines Foto: Vings bildarkiv

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving AB och har cirka 700 000 resenärer årligen.

Ving släpper sommarresor till Mallorca från Jönköping Airport23.11.2020 14:06:49 CETPressmeddelande

Majoriteten av nästa sommars resor hos Ving är nu uppsläppta till försäljning. Och redan nu är det många som solsäkrar semestern med en resa utomlands. Ving kommer nu med det glädjande beskedet att det återigen blir möjligt att resa direkt från Jönköping Airport till Mallorca sommaren 2021. Förutom Mallorca finns även två avgångar till Turkiet i Vings program från Jönköping.

Ving släpper sommarresor till Mallorca från Örebro Airport23.11.2020 11:05:16 CETPressmeddelande

Majoriteten av nästa sommars resor hos Ving är nu uppsläppta till försäljning. Och redan nu är det många som solsäkrar semestern med en resa utomlands. Ving kommer nu med det glädjande beskedet att det återigen blir möjligt att resa direkt från Örebro Airport till Mallorca under sommaren 2021. Förutom Mallorca finns även avgångar till Cypern och Rhodos i Vings program från Örebro.

Ving inför gratis covid-19 test för resenärer till Kanarieöarna4.11.2020 09:50:14 CETPressmeddelande

Smittalen på Kanarieöarna har haft en nedåtgående trend de senaste veckorna, men som en extra säkerhetsåtgärd, har myndigheterna nu infört krav på att man ska kunna visa upp ett negativt covid-19-test vid ankomst. Ett negativt testresultat krävs från den 13 november för gäster som bor på hotell eller turistanläggning. Ving kan nu i samarbete med Vaccina erbjuda ett gratis antigen-test, ett snabbtest som lever upp till myndigheternas krav, till alla kunder med en inbokad resa till Kanarieöarna under vintersäsongen.

Ving inför återbetalningsgaranti på 7 dagar samt ännu bättre villkor för av- och ombokning av resor23.10.2020 10:10:30 CESTPressmeddelande

Som enda svenska researrangör kan Ving nu garantera att kunder som avbokar eller får en inställd resa får tillbaka sina pengar inom 7 dagar. Sedan tidigare har Ving även förbättrat av- och ombokningsvillkoren där kunder bland annat har möjlighet att omboka sin charterresa ett obegränsat antal gånger fram till 30 dagar före avresa. Från och med idag har även möjligheten till avbokning kortats ned till 60 dagar före avresa.