Vings nya kampanj vänder sig till vuxna

Den 2 februari går startskottet för Vings nya kampanj som vänder sig till vuxna som reser utan barn

Den här tiden på året är det många svenskar som går i semestertankar och hos Ving är det bråda dagar att ta hand om alla kunder som söker efter lämpliga resor inför sommaren.

- För att visa vårt stora och breda utbud kör vi just nu en stor marknadsföringsinsats med olika budskap för att stötta försäljningen. Idag inleds en ny fas i kampanjen där vi vill lyfta fram våra bästa koncepthotell som vänder sig till vuxna som reser utan barn, säger Claes Pellvik, marknadschef Ving.

Det är konceptvarumärkena Sunprime Hotels, skandinaviskt ljusa och fräscha hotell med fokus på design, mat och ett stort utbud av träningsaktiviteter samt det bohemchica varumärket Casa Cook, för de som söker sparsmakad barfotalyx med lokalproducerad mat, snygg design, personlig service samt yoga och andra träningsformer.

Ny film har spelats in
För kampanjen har en mix av traditionella och digitala kanaler valts. En ny film har producerats, inspelad på hotell Sunprime Miramare på Rhodos, i formaten 15 och 30 sekunder som ska visas i TV4-gruppens kanaler, inklusive play-kanaler, med start den 2 februari. Även Discoverys kanaler; Kanal 5, 9 och 11 samt Eurosport och Eurosport 2 under OS (9-25 februari) finns med i medieplanen.

Printannonsering är planerad i utvalda tidningar som QX, SvD Perfect Guide och DI Weekend. Därutöver är Vings egna kanaler viktiga där nyhetsbrev, sociala medier som Facebook, Twitter och Instagram och Youtube samt banners ska leda trafik till Ving.se.

Förutom de egna hotellkoncepten lyfts bredden av Vings semesterprodukter fram med såväl sol- och badresmål som Cypern, Grekland, Kroatien, Montenegro, Spanien samt kryssningar och det stora utbudet av citydestinationer tillsammans med bra priserbjudanden.

Reklamfilmen är signerad den engelska reklambyrån Albion, medan övrigt material såsom alla bilder, rörligt material inklusive grafiskt manér och uttryck, banners, nyhetsbrev och annonser producerats inhouse i Norden.

För ytterligare information, kontakta: Claes Pellvik, marknadschef Ving, telefon 0709-513032, claes.pellvik@ving.se

Länk till filmen (30 sek)

Bilaga – annons som ska gå i QX

Vinggruppen gör nytt rekordresultat17.5.2018 09:31Pressmeddelande

Thomas Cook Northern Europe, även kallad Vinggruppen, där Ving, Spies, Globetrotter och Tjäreborg ingår, gör ett nytt rekordresultat för vinterhalvåret, när Thomas Cook-koncernen idag presenterar halvårsresultatet för 2017/2018. Vinggruppen befäster sin marknadsledande ställning inom semesterpaketresor, både med det egna flygbolaget och reguljärflyg. Den nordiska gruppens rörelseresultat för halvåret uppgick till 554 miljoner kronor, vilket är en ökning med 88 miljoner kronor för perioden.