Vings nya kampanj vänder sig till vuxna

Den 2 februari går startskottet för Vings nya kampanj som vänder sig till vuxna som reser utan barn

Den här tiden på året är det många svenskar som går i semestertankar och hos Ving är det bråda dagar att ta hand om alla kunder som söker efter lämpliga resor inför sommaren.

- För att visa vårt stora och breda utbud kör vi just nu en stor marknadsföringsinsats med olika budskap för att stötta försäljningen. Idag inleds en ny fas i kampanjen där vi vill lyfta fram våra bästa koncepthotell som vänder sig till vuxna som reser utan barn, säger Claes Pellvik, marknadschef Ving.

Det är konceptvarumärkena Sunprime Hotels, skandinaviskt ljusa och fräscha hotell med fokus på design, mat och ett stort utbud av träningsaktiviteter samt det bohemchica varumärket Casa Cook, för de som söker sparsmakad barfotalyx med lokalproducerad mat, snygg design, personlig service samt yoga och andra träningsformer.

Ny film har spelats in
För kampanjen har en mix av traditionella och digitala kanaler valts. En ny film har producerats, inspelad på hotell Sunprime Miramare på Rhodos, i formaten 15 och 30 sekunder som ska visas i TV4-gruppens kanaler, inklusive play-kanaler, med start den 2 februari. Även Discoverys kanaler; Kanal 5, 9 och 11 samt Eurosport och Eurosport 2 under OS (9-25 februari) finns med i medieplanen.

Printannonsering är planerad i utvalda tidningar som QX, SvD Perfect Guide och DI Weekend. Därutöver är Vings egna kanaler viktiga där nyhetsbrev, sociala medier som Facebook, Twitter och Instagram och Youtube samt banners ska leda trafik till Ving.se.

Förutom de egna hotellkoncepten lyfts bredden av Vings semesterprodukter fram med såväl sol- och badresmål som Cypern, Grekland, Kroatien, Montenegro, Spanien samt kryssningar och det stora utbudet av citydestinationer tillsammans med bra priserbjudanden.

Reklamfilmen är signerad den engelska reklambyrån Albion, medan övrigt material såsom alla bilder, rörligt material inklusive grafiskt manér och uttryck, banners, nyhetsbrev och annonser producerats inhouse i Norden.

För ytterligare information, kontakta: Claes Pellvik, marknadschef Ving, telefon 0709-513032, claes.pellvik@ving.se

Länk till filmen (30 sek)

Bilaga – annons som ska gå i QX

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB och har cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Info kring "Proposed recapitalisation of Thomas Cook Group"12.7.2019 08:27:48 CESTPressmeddelande

Idag meddelade Vings ägare, Thomas Cook att företaget är i samtal med Fosun Tourism, vår idag största aktieägare, och de utlånande bankerna kring att tillföra nytt kapital om 750 miljoner GBP i verksamheten. Efter genomförandet av detta förslag skulle researrangörsdelen vara majoritetsägd av Fosun Tourism som även äger Club Med, medan flygbolaget skulle ägas av Thomas Cook Group plc., utlånande banker och kreditgivare. Flygbolaget och researrangören kommer att fortsätta att arbeta nära tillsammans, som de gör idag. Semesterresor med Ving/Thomas Cook kommer inte att påverkas och kommer att fortsätta att fungera som vanligt. Alla våra semesterresor är skyddade av resegarantin som vanligt och våra kunder kan tryggt boka och resa på semester med oss.

Nu släpps Vings Semesterrapport19.6.2019 10:57:33 CESTPressmeddelande

Nu presenteras 2019 års upplaga av Semesterrapporten som i år för första gången är nordisk. Rapporten visar bland annat att designhotell blir allt viktigare för destinationer, och så även hotellens restaurangkoncept. Hållbarhet är viktigt och den moderna paketresan är mer rätt än någonsin. Rapporten visar också att för Gen Z och Millenals är trenden att många väljer bort solbränna och festande till förmån för lokala upplevelser och tid för återhämtning.