Vings nya kampanj vänder sig till vuxna

Den 2 februari går startskottet för Vings nya kampanj som vänder sig till vuxna som reser utan barn

Den här tiden på året är det många svenskar som går i semestertankar och hos Ving är det bråda dagar att ta hand om alla kunder som söker efter lämpliga resor inför sommaren.

- För att visa vårt stora och breda utbud kör vi just nu en stor marknadsföringsinsats med olika budskap för att stötta försäljningen. Idag inleds en ny fas i kampanjen där vi vill lyfta fram våra bästa koncepthotell som vänder sig till vuxna som reser utan barn, säger Claes Pellvik, marknadschef Ving.

Det är konceptvarumärkena Sunprime Hotels, skandinaviskt ljusa och fräscha hotell med fokus på design, mat och ett stort utbud av träningsaktiviteter samt det bohemchica varumärket Casa Cook, för de som söker sparsmakad barfotalyx med lokalproducerad mat, snygg design, personlig service samt yoga och andra träningsformer.

Ny film har spelats in
För kampanjen har en mix av traditionella och digitala kanaler valts. En ny film har producerats, inspelad på hotell Sunprime Miramare på Rhodos, i formaten 15 och 30 sekunder som ska visas i TV4-gruppens kanaler, inklusive play-kanaler, med start den 2 februari. Även Discoverys kanaler; Kanal 5, 9 och 11 samt Eurosport och Eurosport 2 under OS (9-25 februari) finns med i medieplanen.

Printannonsering är planerad i utvalda tidningar som QX, SvD Perfect Guide och DI Weekend. Därutöver är Vings egna kanaler viktiga där nyhetsbrev, sociala medier som Facebook, Twitter och Instagram och Youtube samt banners ska leda trafik till Ving.se.

Förutom de egna hotellkoncepten lyfts bredden av Vings semesterprodukter fram med såväl sol- och badresmål som Cypern, Grekland, Kroatien, Montenegro, Spanien samt kryssningar och det stora utbudet av citydestinationer tillsammans med bra priserbjudanden.

Reklamfilmen är signerad den engelska reklambyrån Albion, medan övrigt material såsom alla bilder, rörligt material inklusive grafiskt manér och uttryck, banners, nyhetsbrev och annonser producerats inhouse i Norden.

För ytterligare information, kontakta: Claes Pellvik, marknadschef Ving, telefon 0709-513032, claes.pellvik@ving.se

Länk till filmen (30 sek)

Bilaga – annons som ska gå i QX

Premiär för Vings nya Sunprime Pearl Beach på Kos2.8.2018 08:29Pressmeddelande

I dagarna var det premiär för Vings nya hotell Sunprime Pearl Beach i Marmari på Kos. Sunprime är vuxenkonceptet med snygg skandinavisk design som blivit en stor succé och som växer med nya hotell och destinationer för varje år. Tillsammans med bohemchica Casa Cook Kos har Ving nu två egna designhotell på Kos med några minuters promenad från varandra, detta vid en av öns vackraste stränder i Marmari.

Ving genomför ännu en månad till förmån för Min Stora Dag1.8.2018 08:23Pressmeddelande

Under augusti gör Ving en kraftsamling till förmån för stiftelsen Min Stora Dag. Många barn och unga i Sverige lever med allvarliga sjukdomar och/eller diagnoser. Min Stora Dag vill ge dessa barn någonting utöver det vanliga att hämta kraft ifrån när vardagen känns tuff. Syftet med månaden är att berätta om samarbetet, bidra med gåvor och uppmana omvärlden att också stötta Min Stora Dag.