Vings nya sommarkampanj fokuserar på de små detaljerna

Idag inleds Vings stora sommarkampanj, framtagen i samarbete med företagets nya reklambyrå Åkestam Holst. Med Små saker gör stor skillnad vill Ving skapa små historier som väcker lusten att resa. Men också på ett lite annorlunda sätt berätta om alla delar i erbjudandet – resmål, hotell och aktiviteter.

Kampanjen är årets största marknadsaktivitet och pågår från december till mars med fokus på sommarresor. Det är under jul många svenskar har tid att prata ihop sig i familjen om vart man vill resa under det kommande året, det är även den period som de bästa och mest populära rummen på Vings egna hotell bokas upp.

– I mer än 60 år har vi genom kundinsikter utvecklat egna hotellkoncept med stor omsorg om detaljer som nordiska gäster efterfrågar. Det är allt från perfekt kyld juice, roliga aktiviteter för barn, sköna kuddar, smarta krokar på hotellrummet, vegetarisk à la cartemeny till SATS-träning – dvs. de små detaljerna som lyfter upplevelsen till nya höjder, som vi nu valt att för första gången visa upp i en större kampanj och som vi hoppas lockar både nya och gamla kunder, säger Claes Pellvik, marknadschef Ving.

– Att bara visa upp alla detaljer blir inte så dramaturgiskt intressant, säger Jessica Morales, projektledare Åkestam Holst. Så vi hittade ett sätta att ställa detaljerna mot någonting annat för att skapa kontraster. Som åskådare möts vi av en storslagen händelse/bild i förgrunden, men vårt egentliga fokus handlar förstås om den noga genomtänkta detaljen i bakgrunden.

Vings medarbetare i filmerna

Fyra tv-filmer samt åtta kortfilmer till sociala medier har producerats under fyra intensiva dagar på Gran Canaria, även stillbilder. Modeller är bland annat Vings egen utlandspersonal, som är de som möter gästerna på plats. Åkestam Holst står bakom den överordnade kampanjidén, skisser och tv-filmer samt utomhuskampanjen. Vings egna inhouseteam står bakom stillbilder, SoMe-material samt print, digitala annonser och webb i nära samarbete med reklambyrån.

–Vi är otroligt nöjda över att vi så snabbt hittat ett smidigt, effektivt och roligt sätt att jobba ihop med Claes och hans kollegor på inhouse. Högt i tak, tydligt definierade ansvar och mandat och ett flexibelt och prestigelöst samarbete där vi nyttjar varandras kompetenser till fullo, fortsätter Jessica Morales.

I filmerna lyfts förutom de egna hotellen, familjekoncepten Sunwing och O.B.C. by Sunwing och vuxenkonceptet Sunprime, även citydestinationer tillsammans med bra priserbjudanden.

TV-filmer:
Sunwing: Familjer
Sunprime: Vuxna

Kampanjen kommer gå i TV, online, sociala medier, digitalt, OOH, DOOH och i print, samt i Vings egna kanaler.

De nya filmerna har spelats in i formaten 15 och 30 sekunder och ska visas i TV4-gruppens kanaler med start i jul och nyårshelgen. Kampanjen kommer även omfatta våra resor med reguljärflyg och hotell.

Vi har en perfekt mix av analoga och digitala kanaler som alla ska samverka till att driva trafik till Ving.se som är vår huvudkanal för all kommunikation. Även vad gäller mediaplaneringen så är det ett samarbete mellan vår mediebyrå Vizeum och vårt inhouseteam, avslutar Claes Pellvik.

Arbetsgrupp Åkestam Holst:

Linus Bronge (AD)

Oskar Pernefeldt (AD)

Filip Laurent (Copy)

Johan Landin (AD)

Anna Svensson (Produktionsledare)

Leila Widgren (Byråproducent)

Stina Hansson (Strateg)

Jessica Morales (Projektledare)

Produktionsbolag: New-Land

Regissör: Tore Frandsen

Ving: Inhouseavdelningen

För ytterligare information, kontakta:
Claes Pellvik, marknadschef Ving, telefon 0709-513032, claes.pellvik@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving AB och har cirka 700 000 resenärer årligen.

Ving lyfter igen – sommarprogrammet 2020 är här!26.6.2020 10:20:54 CESTPressmeddelande

Från den 25 juli kan soltörstande svenskar åter igen resa till Medelhavet med Ving. Sedan reseavrådan släpptes har företaget jobbat intensivt med att få flyg och hotell redo för ”take off”. Parallellt har ett arbete gjorts med utökade säkerhetsrutiner för tryggt resande under pandemin samt generösare villkor vid nybokningar. Semesterpaket med reguljärflyg är möjligt från och med den 1 juli.

Ving och Nordic Choice lanserar semester med Lollo & Bernie i Sverige i sommar20.5.2020 07:30:00 CESTPressmeddelande

I väntan på att barnfamiljer ska kunna resa utomlands till Vings populära familjehotell Sunwing Family Resorts så får de populära maskotarna Lollo & Bernie komma till Sverige istället. Nu lanserar Ving i samarbete med Nordic Choice en ny satsning där Lollo & Bernie kommer att finnas på tre utvalda hotell i Stockholm, Göteborg och Malmö i sommar. På plats erbjuds efterlängtade aktiviteter för de allra minsta med barnklubb och Teen Lounge för de lite äldre barnen.

Vings samtliga gäster hemma i kväll – 23 500 nordiska gäster hemtagna inom drygt en vecka25.3.2020 13:38:56 CETPressmeddelande

Ikväll den 25 mars cirka kl 21.00 landar Vings sista svenska charterresenärer, som befann sig utomlands i samband med UD:s reseavrådan, från Thailand på Arlanda Airport, Stockholm. I och med det avslutas den mest omfattande hemtagningsoperationen som Ving har hanterat där drygt 23 500 resenärer i Norden har tagits hem från 55 olika länder i alla världsdelar, undantaget Antarktis. Allt detta inom loppet av lite drygt en vecka.