Vings nya sommarkampanj fokuserar på välmående och personliga upplevelser

Med start den 26 december drar Ving igång årets sommarkampanj där fokus, precis som i Vings nya varumärkesidentitet, läggs på välmående och personliga upplevelser. Vad som är välmående skiljer sig dock från olika personer och olika tillfällen. Det nya manéret ”Find your wave” handlar om att manifestera detta och att varje kund ska ges möjligheter att hitta just sin ”wave”, sin resa och upplevelse.

Ving gör det nu enklare för kunderna att hitta de hotell och de upplevelser som passar just deras behov och önskemål. Med nya kategorier ska Ving ge liv till begreppet ”Find your wave” genom att paketera både befintliga produkter och nyheter som exempelvis padelresor.

-Vi vill lyfta de positiva aspekterna av resandet. Det handlar inte längre lika mycket om vart vi reser utan mer om hur och vilka upplevelser vi vill väljer att fylla vår semester med för att må bra, kanske extra mycket efter ett år som detta. I kampanjen vill vi visa på bredden och helheten i vårt utbud där alla ska ges möjlighet att hitta just sin personliga upplevelse, sin ”wave”, oavsett om det handlar om avkoppling på ett läckert hotell, strandliv, en äventyrlig aktivitet, en träningsresa eller en storstadssemester, säger Claes Pellvik, marknadschef Ving.

Kampanjen fokuserar i år främst på rörligt material. På annandagen är det premiär för Vings nya reklamfilmer i TV4s kanaler samt på Play-tjänster, Youtube, webb TV och i sociala medier. Ving kommer även att vara synliga på digitala utomhusskärmar. Printannonsering sker i de stora morgontidningarna samt i lokal media runtom i landet.

Bakom kampanjen står Vings reklambyrå Åkestam Holst samt Vings egen inhouse-avdelning. Vings nya varumärkesidentitet är framtagen av varumärkesbyrån Happy F&B i samarbete med Ving.

Vings nya reklamfilm har premiär den 26 december.

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg och kryssningar från Sverige, Danmark, Norge och Finland. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie.

Ving utökar tillgängligheten av egna Lollo & Bernie-produkter genom nytt partnerskap8.4.2021 10:14:25 CEST | Pressmeddelande

Genom ett licenssamarbete med Teddykompaniet blir Vings populära maskotar Lollo & Bernie nu mer tillgängliga än någonsin tidigare. Förutom i Vings egen Lollo & Bernie-shop kommer bla pussel, kramdjur och handdukar att finnas till försäljning hos stora återförsäljare som Jollyroom, Babyland, Boozt, Adlibris, Babyland samt i utvalda leksaksbutiker. Ving planerar även för fler nya och spännande produkter på hyllorna inom kort med fler licenspartners.

Ving förlänger samarbetet med TCS Lidingöloppet6.4.2021 10:17:22 CEST | Pressmeddelande

Ving satsar stort på aktiv semester och det står nu klart att researrangören fortsätter som officiell leverantör till TCS Lidingöloppet i ytterligare tre år. Samarbetet sker på flera plan, där Ving ska hjälpa till att sprida varumärket TCS Lidingöloppet och lyfta löpning som motionsform bland annat genom att arrangera löparresor. Ving kommer även aktivt att delta som en viktig partner under Lidingöloppen.

Ving släpper sommarresorna för 202225.3.2021 10:53:36 CET | Pressmeddelande

Om drygt en månad drar Vings sommarsäsong igång, men det är inte bara årets sommarresor som finns bokningsbara. Redan nu är siktet inställt på sommaren 2022 och från och med idag går det att boka nästa års sommarresa på Ving.se till de mest populära destinationerna vid Medelhavet. Först ut är Vings egna koncepthotell, Sunwing Family Resorts, Sunprime Hotels och O.B. C by Sunwing, samt ett antal andra omtyckta hotell. Fler bokningsbara hotell släpps upp löpande framöver.

Nu vill pensionärerna ut och resa17.3.2021 14:26:08 CET | Pressmeddelande

Till nästa vinter har Ving redan nu fler inbokade resor än ett normalt år och ressuget är stort. I takt med att allt fler blir vaccinerade ökar lusten att åter upptäcka världen och många passar då på att boka sin drömresa. Och det är de äldre åldersgrupperna som sticker ut jämfört med snittet. I åldersgruppen 65 år och uppåt har bokningarna hos Ving ökat med 30 procent jämfört med i fjol, då vinterbokningarna vid samma tid låg i linje med ett ”normalt år”. Störst ökning står dock 50-64-åringarna för, där bokningarna har ökat med över 40 procent.