Vings nya sommarkampanj fokuserar på välmående och personliga upplevelser

Med start den 26 december drar Ving igång årets sommarkampanj där fokus, precis som i Vings nya varumärkesidentitet, läggs på välmående och personliga upplevelser. Vad som är välmående skiljer sig dock från olika personer och olika tillfällen. Det nya manéret ”Find your wave” handlar om att manifestera detta och att varje kund ska ges möjligheter att hitta just sin ”wave”, sin resa och upplevelse.

Ving gör det nu enklare för kunderna att hitta de hotell och de upplevelser som passar just deras behov och önskemål. Med nya kategorier ska Ving ge liv till begreppet ”Find your wave” genom att paketera både befintliga produkter och nyheter som exempelvis padelresor.

-Vi vill lyfta de positiva aspekterna av resandet. Det handlar inte längre lika mycket om vart vi reser utan mer om hur och vilka upplevelser vi vill väljer att fylla vår semester med för att må bra, kanske extra mycket efter ett år som detta. I kampanjen vill vi visa på bredden och helheten i vårt utbud där alla ska ges möjlighet att hitta just sin personliga upplevelse, sin ”wave”, oavsett om det handlar om avkoppling på ett läckert hotell, strandliv, en äventyrlig aktivitet, en träningsresa eller en storstadssemester, säger Claes Pellvik, marknadschef Ving.

Kampanjen fokuserar i år främst på rörligt material. På annandagen är det premiär för Vings nya reklamfilmer i TV4s kanaler samt på Play-tjänster, Youtube, webb TV och i sociala medier. Ving kommer även att vara synliga på digitala utomhusskärmar. Printannonsering sker i de stora morgontidningarna samt i lokal media runtom i landet.

Bakom kampanjen står Vings reklambyrå Åkestam Holst samt Vings egen inhouse-avdelning. Vings nya varumärkesidentitet är framtagen av varumärkesbyrån Happy F&B i samarbete med Ving.

Vings nya reklamfilm har premiär den 26 december.

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg och kryssningar från Sverige, Danmark, Norge och Finland. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie.

Allt fler väljer trygghet genom en paketresa21.1.2021 12:09:06 CETPressmeddelande

Efter snart ett år med coronavirus och nedstängningar finns en ökad optimism om att det kan bli möjligt att komma iväg på en semesterresa under 2021, det märks i bokningarna av resor till sommaren. Med osäkerhet kring resandet har samtidigt paketresan blivit mer relevant än någonsin när många vill boka tryggt. Det visar Vings resepanel där 43 procent svarar att de är mer benägna eller ganska benägna att boka en paketresa idag jämfört med för ett år sedan.

Högt tryck på bokningarna när Ving släpper vinterresorna för 2021/2222.12.2020 09:34:31 CETPressmeddelande

I onsdags släppte Ving upp försäljningen av nästa vinters resor och bara efter några dagar ser Ving en fördubbling på vinterresorna jämfört med samma period i fjol. Mest populära är resorna till Gran Canaria och Teneriffa, men även till Thailand ökar efterfrågan. Gemensamt är att man på de destinationerna kan hitta flera av Vings mest populära koncepthotell, Sunwing Family Resorts, Sunprime Hotels och O.B.C by Sunwing, och många säkrar sina favorithotell redan nu. Förutom Kanarieöarna och Thailand finns även resor till bland annat Gambia, Kap Verde och Madeira bokningsbara.

Workation på Gran Canaria – Ving satsar på hotellrum för distansarbete i kombination med semesterkänsla18.12.2020 09:27:27 CETPressmeddelande

I tider av distansarbete och restriktioner arbetar många svenskar hemifrån samtidigt som reslusten är stor. Nu lanserar Ving en unik möjlighet att kombinera distansarbete och semester med ett ”Workation-paket” på vuxenhotellet Sunprime Atlantic View på Gran Canaria. Med paketet får man tillgång till alla de nödvändigheter man kan tänkas behöva för att hotellrummet ska bli till det perfekta distanskontoret.

Padelsatsning hos Ving 202115.12.2020 11:33:32 CETPressmeddelande

I förra veckan lanserade Ving en ny varumärkesidentitet med fokus på fler personliga upplevelser. Ving storsatsar sig ur krisen och lanserar nu padelresor, bygger nya padelbanor på sina hotell och fokuserar på fler hotell med padel som den första nyheten i raden av många framöver. Padel har tagit Sverige och världen med storm och få träningsformer har sett en sådan ökning de senaste åren. Ving lanserar nu 8 arrangerade padelresor till 2021 och gör det samtidigt enklare för kunderna att hitta just det hotell och de resmål där de kan spela padel. Totalt kommer 50-100 hotell med padelmöjligheter världen över att erbjudas, bland annat Vings egna koncepthotell.