Vings Ocean Beach Club på Gran Canaria utsedd till Travellers’s Choice-vinnare

Varje år sammanställer sajten Tripadvisor recensioner, betyg och ratings från resenärer världen över där bland annat de bästa hotellen utses. Vings familjehotell, Ocean Beach Club på Gran Canaria, har nu sällat sig till den exklusiva skaran av Travellers’ Choice-vinnare som bästa hotell.

Att Ocean Beach Club får denna utmärkelse betyder att det är ett av de 10 procent bästa hotellen i världen. Det är ett fantastiskt bevis på att gästerna gillar såväl vår produkt, design, vår service och rummen på hotellet. Ocean Beach Club förenar skandinavisk design och en avslappnande stämning på ett sätt som vi vet efterfrågas av våra gäster, och det är nog bara en av anledningarna till att hotellet nu fått denna utmärkelse, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Ocean Beach Club Gran Canaria är ett av Vings populäraste hotell. Och det är inte bara på Tripadvisor som hotellet får toppvärden. Vings egna kunder ger hotellet höga betyg i de utvärderingsformulär som skickas ut efter varje avslutad resa. För vintersäsongen 2019/2020 fick hotellet ett av de högsta betygen någonsin för hotellet.

Safe Travel – utökade säkerhetsrutiner

Till årets vintersäsong öppnar Ving upp hotellet i slutet på oktober och i spåren av Covid-19 görs extra insatser med utökade rutiner för att gästerna ska känna sig så trygga och säkra som möjligt, bl a i restaurangen, vid städning och kring aktiviteterna på hotellet. Därutöver erbjuder kanariska myndigheter alla turister som reser till ön en extra Covid-19 försäkring, om man skulle ha otur att smittas.

Läs mer om OBC Gran Canaria.

Läs mer om Vings ”Safe Travel”.

Prisexempel: En vecka på OBC Gran Canaria. Avresa den 9 december från Stockholm Arlanda. Boende i Club Suite, exklusive måltider, från 7 995 kronor per person.

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg och kryssningar från Sverige, Danmark, Norge och Finland. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie.

Ving byter digital öppen spis mot TV-paradis24.2.2021 11:42:33 CETPressmeddelande

Den digitala eldstaden på Youtube kom för många år sedan för att skapa mysstämning i vintermörkret, men många svenskar längtar nu också efter värme, sol, hav och sydligare breddgrader. I väntan på ett ökat resande möter Ving nu svenskarnas reseabstinens genom att lansera ett substitut till den öppna spisen – ett digitalt semesterparadis med exotiska stränder och vågbrus som rullar på Tv:n i 8 timmar.

Ving inför generösare avbokningsvillkor1.2.2021 09:03:08 CETPressmeddelande

Som enda större svenska researrangör erbjuder Ving nu möjligheten att avboka en resa fram till 30 dagar innan avresa under våren och försommaren. De tillfälliga avbokningsvillkoren gäller från och med 29 januari vid nybokningar av charterresor med avresa till och med 15 juni 2021. För att möta behovet av flexibilitet under pandemin erbjuder Ving sedan tidigare även möjligheten till ett obegränsat antal ombokningar fram till 30 dagar innan avresa och en unik återbetalningsgaranti på 7 dagar om en resa ställs in.

Allt fler väljer trygghet genom en paketresa21.1.2021 12:09:06 CETPressmeddelande

Efter snart ett år med coronavirus och nedstängningar finns en ökad optimism om att det kan bli möjligt att komma iväg på en semesterresa under 2021, det märks i bokningarna av resor till sommaren. Med osäkerhet kring resandet har samtidigt paketresan blivit mer relevant än någonsin när många vill boka tryggt. Det visar Vings resepanel där 43 procent svarar att de är mer benägna eller ganska benägna att boka en paketresa idag jämfört med för ett år sedan.

Vings nya sommarkampanj fokuserar på välmående och personliga upplevelser23.12.2020 09:40:51 CETPressmeddelande

Med start den 26 december drar Ving igång årets sommarkampanj där fokus, precis som i Vings nya varumärkesidentitet, läggs på välmående och personliga upplevelser. Vad som är välmående skiljer sig dock från olika personer och olika tillfällen. Det nya manéret ”Find your wave” handlar om att manifestera detta och att varje kund ska ges möjligheter att hitta just sin ”wave”, sin resa och upplevelse.

Högt tryck på bokningarna när Ving släpper vinterresorna för 2021/2222.12.2020 09:34:31 CETPressmeddelande

I onsdags släppte Ving upp försäljningen av nästa vinters resor och bara efter några dagar ser Ving en fördubbling på vinterresorna jämfört med samma period i fjol. Mest populära är resorna till Gran Canaria och Teneriffa, men även till Thailand ökar efterfrågan. Gemensamt är att man på de destinationerna kan hitta flera av Vings mest populära koncepthotell, Sunwing Family Resorts, Sunprime Hotels och O.B.C by Sunwing, och många säkrar sina favorithotell redan nu. Förutom Kanarieöarna och Thailand finns även resor till bland annat Gambia, Kap Verde och Madeira bokningsbara.