Vings personal väljer Mallorca och Gran Canaria

När Vings personal åker på semester väljer de flesta att resa till Mallorca följt av Gran Canaria och Rhodos. Det visar Vings försäljningsstatisk för personalresor för 2017, som även stämmer bra överens med kundernas favoritresmål.

Foto: Palma stad, Mallorca. Fotograf Gary Taylor

Det är klassiska charterdestinationer som toppar listan över de mest populära semesterresmålen när medarbetarna på Ving åker på semester. Även kunderna har samma favoritresmål och på topp tio-listan är det endast ett av resmålen som skiljer sig mellan kunder och personal. Det är plats nummer tio där personalen väljer det spanska fastlandet medan kunderna väljer Kap Verde.

- Det förvånar mig inte att Mallorca och Gran Canaria toppar även hos våra medarbetare. Även om man varit där många gånger finns det fortfarande mycket att upptäcka och vi har många resmål, så man kan variera sig även om man reser tillbaka till samma ö. På de klassiska resmålen har vi dessutom mycket bra boende, inte minst våra egna koncepthotell Sunwing, Sunprime och Casa Cook som är mycket populära även bland personalen, säger Anna Hagberg, tf. informationschef på Ving.

Topp 10. Hit reste Vings personal 2017:
1. Mallorca
2. Gran Canaria
3. Rhodos
4. Cypern
5. Kreta
6. Phuket, Thailand
7. Teneriffa
8. Kroatien
9. Turkiska sydkusten
10. Almeria, spanska fastlandet

Topp 10. Hit reste flest av Vings kunder 2017:
1. Gran Canaria
2. Mallorca
3. Teneriffa
4. Rhodos
5. Kreta
6. Cypern
7. Turkiska sydkusten
8. Phuket, Thailand
9. Kroatien
10. Kap Verde

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta: Anna Hagberg, tf. informationschef Ving, tel 0709-513158, anna.hagberg@ving.se

Vinggruppen gör nytt rekordresultat17.5.2018 09:31Pressmeddelande

Thomas Cook Northern Europe, även kallad Vinggruppen, där Ving, Spies, Globetrotter och Tjäreborg ingår, gör ett nytt rekordresultat för vinterhalvåret, när Thomas Cook-koncernen idag presenterar halvårsresultatet för 2017/2018. Vinggruppen befäster sin marknadsledande ställning inom semesterpaketresor, både med det egna flygbolaget och reguljärflyg. Den nordiska gruppens rörelseresultat för halvåret uppgick till 554 miljoner kronor, vilket är en ökning med 88 miljoner kronor för perioden.