Vings populära YouTube-kändisar, maskotarna Lollo och Bernie, får eget barnprogram

Lollo och Bernie har varit stora stjärnor i åratal, både på scenen på Vings många familjehotell och inte minst på YouTube. Endast Lollo och Bernie-dansen ensam har visats över 36 miljoner gånger.

Nu har Nordens ledande researrangör spelat in flera små filmer med den söta giraffen och den roliga nallebjörnen, som är många barns stora semesterhjältar.

Våra maskotar är oerhört populära bland barnen, och vi har länge velat skapa mer innehåll med dem. Jag tror att de flesta som har varit på ett av våra egna familjehotell, som Sunwing Family Resorts, har tagit till sig Lollo och Bernie, och därför är det extra roligt att vi kan lansera ett barnprogram, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef på Ving.

I tre avsnitt, på vardera fem minuter, får barnen träda in i Lollo och Bernies mysiga värld och delta i både skattjakt, födelsedagsfirande och tävlingar. Filmerna kommer att visas på YouTube, Vings webbplats och på Vings egna familjehotell, Sunwing Family Resorts.

Förutom de tre kortfilmerna har två nya dansfilmer spelats in. Den ena är en låt om solskydd, där Lollo och Bernie lär ut hur viktigt det är med solskyddsmedel och den andra är en dans där maskotarna lär barnen vad de ska tänka på när de badar, säger Johannes Stålnacke Nero, som är nordisk kreatör och producent på Ving.

Inspelningen ägde rum på Rhodos i somras, och de flesta scenerna spelades in på Vings vuxenhotell Sunprime Miramare Beach, där Lollo och Bernie kunde fokusera hundra procent på att vara filmstjärnor utan att locka till sig för mycket uppmärksamhet.

Vi har fått med oss ett mycket bra team i produktionen, bland en annat en mycket erfaren manusförfattare, en koreograf och en regissör. Vi är mycket stolta över resultatet och har stora förhoppningar på att filmerna gör succé bland både stora och små Lollo och Bernie-fans, avslutar Johannes Stålnacke Nero.

Första avsnittet släpps onsdag 4/12 och heter Skattjakt.  Därefter släpps ett avsnitt i veckan.

Till filmen Skattjakt.

Producent: Nye Bille/Johannes Stålnacke Nero, Ving

Produktionsbolag: Gobsmack

Manus: Karin Ernerot

Regi: Karsten Andersen

Koreograf: Sofie Pallesen

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving AB och har cirka 700 000 resenärer årligen.

Vings samtliga gäster hemma i kväll – 23 500 nordiska gäster hemtagna inom drygt en vecka25.3.2020 13:38:56 CETPressmeddelande

Ikväll den 25 mars cirka kl 21.00 landar Vings sista svenska charterresenärer, som befann sig utomlands i samband med UD:s reseavrådan, från Thailand på Arlanda Airport, Stockholm. I och med det avslutas den mest omfattande hemtagningsoperationen som Ving har hanterat där drygt 23 500 resenärer i Norden har tagits hem från 55 olika länder i alla världsdelar, undantaget Antarktis. Allt detta inom loppet av lite drygt en vecka.