Vings populära YouTube-kändisar, maskotarna Lollo och Bernie, får eget barnprogram

Lollo och Bernie har varit stora stjärnor i åratal, både på scenen på Vings många familjehotell och inte minst på YouTube. Endast Lollo och Bernie-dansen ensam har visats över 36 miljoner gånger.

Nu har Nordens ledande researrangör spelat in flera små filmer med den söta giraffen och den roliga nallebjörnen, som är många barns stora semesterhjältar.

Våra maskotar är oerhört populära bland barnen, och vi har länge velat skapa mer innehåll med dem. Jag tror att de flesta som har varit på ett av våra egna familjehotell, som Sunwing Family Resorts, har tagit till sig Lollo och Bernie, och därför är det extra roligt att vi kan lansera ett barnprogram, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef på Ving.

I tre avsnitt, på vardera fem minuter, får barnen träda in i Lollo och Bernies mysiga värld och delta i både skattjakt, födelsedagsfirande och tävlingar. Filmerna kommer att visas på YouTube, Vings webbplats och på Vings egna familjehotell, Sunwing Family Resorts.

Förutom de tre kortfilmerna har två nya dansfilmer spelats in. Den ena är en låt om solskydd, där Lollo och Bernie lär ut hur viktigt det är med solskyddsmedel och den andra är en dans där maskotarna lär barnen vad de ska tänka på när de badar, säger Johannes Stålnacke Nero, som är nordisk kreatör och producent på Ving.

Inspelningen ägde rum på Rhodos i somras, och de flesta scenerna spelades in på Vings vuxenhotell Sunprime Miramare Beach, där Lollo och Bernie kunde fokusera hundra procent på att vara filmstjärnor utan att locka till sig för mycket uppmärksamhet.

Vi har fått med oss ett mycket bra team i produktionen, bland en annat en mycket erfaren manusförfattare, en koreograf och en regissör. Vi är mycket stolta över resultatet och har stora förhoppningar på att filmerna gör succé bland både stora och små Lollo och Bernie-fans, avslutar Johannes Stålnacke Nero.

Första avsnittet släpps onsdag 4/12 och heter Skattjakt.  Därefter släpps ett avsnitt i veckan.

Till filmen Skattjakt.

Producent: Nye Bille/Johannes Stålnacke Nero, Ving

Produktionsbolag: Gobsmack

Manus: Karin Ernerot

Regi: Karsten Andersen

Koreograf: Sofie Pallesen

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving AB och har cirka 700 000 resenärer årligen.

Ving lanserar kombinationsresor med tåg, hotell och flyg i Europa19.12.2019 10:08:41 CETPressmeddelande

Under 2019 har Ving lanserat två gruppresor med tåg och vandring, och nu utökas erbjudandet ytterligare genom ett samarbete med partnern Trainplanet. Nu lanserar Ving, som enda svensk researrangör, möjligheten att på egen hand flyga in till en stad och sedan resa genom landet med tåg med ett tågpass, ett sk ”One country pass” samt bo på utvalda hotell för att därefter flyga hem från en annan stad. Alla flygresor är som alltid med Ving klimatkompenserade.

Ving släpper upp nästa vinters resor17.12.2019 12:29:32 CETPressmeddelande

Med start idag, tisdagen den 17 december, släpps nästa vinters mest eftertraktade resor upp till försäljning hos Ving. Fler hotell och resmål kommer sedan succesivt. Till vintern 2020/2021 kommer Ving att erbjuda resor från 10 lokalflygplatser runtom i landet samt från Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Trenden pekar på att svenskarna i allt högre utsträckning väljer resmål på närmare håll nästa vinter och den klassiska chartern sticker alltmer ut som det mest hållbara alternativet när man reser på solsemester under vintern.

Julrush hos Ving: 9 av 10 julresor är sålda inför storhelgerna3.12.2019 10:45:59 CETPressmeddelande

När julhelgerna nu närmar sig är det många som har bokat en jul- och nyårsresa, och i förra veckan, när snön föll över stora delar av landet, såldes 30 procent fler vinter- och sommarresor jämfört med samma vecka i fjol. Men fortsatt finns lite resor kvar för den som vill fira julen utomlands, främst till Kanarieöarna och Thailand. Det lär också ligga en del resepaket under granen i år.