Vings verksamhet igång igen

För Postkodlotteriet innebär detta att Vingvinsten kommer att fortsätta lottas ut som tidigare, enligt vinstplanen. Resevinsterna är mycket uppskattade bland lotteriets kunder.

Postkodlotteriets tidigare resevinnare kan därmed återigen utnyttja sina resepresentkort hos Ving. Med hösten i antågande, och därmed skollov och julledighet, kan det vara en bra tid att boka en resa att se fram emot.

Mer information om resegarantin för bokade paketresor finns hos Ving och Kammarkollegiet.

Svenska Postkodlotteriet fortsätter att följa situationen och uppdaterar hemsidan om ny information föreligger.

Svenska Postkodlotteriet är ett av Sveriges största lotterier. Sedan starten 2005 har Postkodlotteriet genererat mer än 10 miljarder kronor till ideella organisationer - tack vare alla som köpt lotter. Samtidigt har över 1 100 svenskar blivit miljonärer.

Förutom lotter erbjuder Postkodlotteriet också bingo och skraplotter online. Postkodlotteriet står dessutom bakom flera populära tv-program, till exempel Postkodmiljonären.

Novamedia Sverige AB driver lotteriet på uppdrag av Svenska Postkodföreningen, som innehar lotteritillstånd utfärdade av Lotteriinspektionen, nuvarande Spelinspektionen. Konceptet ägs av Novamedia B.V.

Information om Vingvinsten23.9.2019 13:19:29 CESTPressmeddelande

Vinggruppens ägare Thomas Cook Groups har i dag ansökt om konkurs. Det får till följd att all flygtrafik med Thomas Cook Airlines Scandinavia ställs in. Samtidigt utvärderas all övrig flygtrafik och som ett resultat av TC Groups konkurs har Vinggruppens ledning tills vidare beslutat att ställa in alla charterflygresor under måndagen. Det kan komma att påverka ett antal vinnare som har vunnit eller vinner den så kallade Vingvinsten.