Vinguiden förvärvar Vin och Matguiden

Vinguiden, Sveriges största kommersiella e-handelsplats för vin, har förvärvat Vin och Matguiden och befäster därmed ytterligare sin ledande position på marknaden. Förvärvet breddar Vinguidens innehåll med spännande artiklar från intressanta kockar, kostrådgivare och matbloggare, samt utökar Vinguidens redan idag stora medlemsbas ytterligare.

Vinguiden breddar nu utbudet även med mat genom att förvärva Vin och Matguiden, och utökar samtidigt medlemsbasen. På bild: Monica Åhlund, vd för Vinguiden.

Vinguiden erbjuder svenska konsumenter kunskap och inspiration i form av artiklar, reportage, poddar, tips och fakta. Idag får över 250 000 medlemmar kontinuerligt tips från Vinguiden via e-post eller SMS om produkter i Systembolagets utbud, allt från nyheter till storsäljare. Sedan starten år 1999 har miljontals beställningar genomförts via hemsidan.

– Vi letar alltid efter intressanta bolag som kan komplettera vår affär. När vi fick tillfälle att förvärva Vin och Matguiden tvekade vi inte, säger Monica Åhlund, vd på Vinguiden.

– Med Vin och Matguiden får vi en välbesökt sajt även på matsidan och ytterligare en starkt konverterande medlemsbas. Våra ambitioner med förvärvet är att kunna erbjuda ett mycket starkt konverterande annonspaket till våra kunder, tillägger Monica.

Vinguiden ingår i Schibsted-koncernen tillsammans med Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Omni, Blocket, Lendo med flera.

– Med Schibsted i ryggen och Vin och Matguiden under våra vingar ska vi precis som tidigare tillsammans med landets duktiga vinimportörer fortsätta förmedla relevant information till den dryckesintresserade konsumenten, nu bara i mycket i större skala, säger Monica Åhlund.

Om Vinguiden:
Vinguiden är en av Sveriges största kommersiella e-handelsplatser för dryck och grundades redan 1999. Målsättningen var att hjälpa konsumenten att hitta rätt produkt ur Systembolagets stora utbud. När Vinguiden lyfte fram hela beställningssortimentet och alla drycker som inte fanns i butikernas hyllor, kom ett fantastiskt utbud konsumenten tillhanda med både bredd och djup.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Monica Åhlund, vd, Vinguiden. Tel: 0733-88 23 10. E-post: monica@vinguiden.com