Schibsted

Vinguiden förvärvar Vin och Matguiden

Dela
Vinguiden, Sveriges största kommersiella e-handelsplats för vin, har förvärvat Vin och Matguiden och befäster därmed ytterligare sin ledande position på marknaden. Förvärvet breddar Vinguidens innehåll med spännande artiklar från intressanta kockar, kostrådgivare och matbloggare, samt utökar Vinguidens redan idag stora medlemsbas ytterligare.
Vinguiden breddar nu utbudet även med mat genom att förvärva Vin och Matguiden, och utökar samtidigt medlemsbasen. På bild: Monica Åhlund, vd för Vinguiden.
Vinguiden breddar nu utbudet även med mat genom att förvärva Vin och Matguiden, och utökar samtidigt medlemsbasen. På bild: Monica Åhlund, vd för Vinguiden.

Vinguiden erbjuder svenska konsumenter kunskap och inspiration i form av artiklar, reportage, poddar, tips och fakta. Idag får över 250 000 medlemmar kontinuerligt tips från Vinguiden via e-post eller SMS om produkter i Systembolagets utbud, allt från nyheter till storsäljare. Sedan starten år 1999 har miljontals beställningar genomförts via hemsidan.

– Vi letar alltid efter intressanta bolag som kan komplettera vår affär. När vi fick tillfälle att förvärva Vin och Matguiden tvekade vi inte, säger Monica Åhlund, vd på Vinguiden. 

– Med Vin och Matguiden får vi en välbesökt sajt även på matsidan och ytterligare en starkt konverterande medlemsbas. Våra ambitioner med förvärvet är att kunna erbjuda ett mycket starkt konverterande annonspaket till våra kunder, tillägger Monica. 

Vinguiden ingår i Schibsted-koncernen tillsammans med Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Omni, Blocket, Lendo med flera. 

– Med Schibsted i ryggen och Vin och Matguiden under våra vingar ska vi precis som tidigare tillsammans med landets duktiga vinimportörer fortsätta förmedla relevant information till den dryckesintresserade konsumenten, nu bara i mycket i större skala, säger Monica Åhlund.

Om Vinguiden:
Vinguiden är en av Sveriges största kommersiella e-handelsplatser för dryck och grundades redan 1999. Målsättningen var att hjälpa konsumenten att hitta rätt produkt ur Systembolagets stora utbud. När Vinguiden lyfte fram hela beställningssortimentet och alla drycker som inte fanns i butikernas hyllor, kom ett fantastiskt utbud konsumenten tillhanda med både bredd och djup.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Monica Åhlund, vd, Vinguiden. Tel: 0733-88 23 10. E-post: monica@vinguiden.com

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Vinguiden breddar nu utbudet även med mat genom att förvärva Vin och Matguiden, och utökar samtidigt medlemsbasen. På bild: Monica Åhlund, vd för Vinguiden.
Vinguiden breddar nu utbudet även med mat genom att förvärva Vin och Matguiden, och utökar samtidigt medlemsbasen. På bild: Monica Åhlund, vd för Vinguiden.
Ladda ned bild

Om

Schibsted
Schibsted
Västra Järnvägsgatan 21
111 64 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Rethinking things since 1839

Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande

Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.

Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande

Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye