Vinguiden lanserar säsong 2 av podden “Vinguiden pratar om…”
Vinguiden, Sveriges största kommersiella e-handelsplats för vin, lanserar nu säsong 2 av den populära podden “Vinguiden pratar om…”. Under andra säsongen kommer kända mat- och vinprofiler som Leif Mannerström och Tina Nordström att gästa podden.

– Podden startades på begäran av våra läsare och efter första säsongen stod det klart att den var mycket uppskattad och att många ville ha fler avsnitt, säger Monica Åhlund, vd på Vinguiden.
Under första säsongen hade podden i snitt 10 000 lyssnare per avsnitt och i en undersökning bland lyssnarna kom det fram att det var hög efterfrågan på en andra säsong. Liksom tidigare kommer även den andra säsongen att ledas av programledaren och radioprofilen Pontus Skagersten. Tillsammans med gästerna kommer Pontus att djupdyka i frågor som rör både vin och mat. Podcasten kommer ge vintips och locka fram en nyfikenhet hos läsarna att vilja lära sig mer om vin.
Gäster som är klara för säsong två inkluderar Tareq Taylor, Tina Nordström, Ellen Franzén (årets sommelier 2021), Göran Amnegård (Blaxta Vingård) och Helena Ekman (deltagare i Sveriges Mästerkock). Var och en av gästerna kommer att delta i ett av de fem avsnitt som säsongen består av.
– Jag vill komma bort från elitism och snarare visa på att vin och vinkunskap är något för alla. Inga frågor är för dumma, det är ju trots allt bara jäst druvjuice vi pratar om, säger Pontus Skagersten.
Redan nu planeras säsong tre och fyra, som beräknas lanseras under hösten respektive vintern. Varje säsong kommer ha fem avsnitt vardera och totalt avses 20 avsnitt lanseras varje år.
– Vi är glada över att kunna fortsätta vårt arbete med att utbilda vinintresserade svenskar på ett lättsamt sätt, oavsett förkunskap. I vårt nyhetsbrev kan man läsa mer information om varje avsnitt, säger Monica Åhlund.
Om Vinguiden:
Vinguiden är en av Sveriges största kommersiella e-handelsplatser för dryck och grundades redan 1999. Målsättningen var att hjälpa konsumenten att hitta rätt produkt ur Systembolagets stora utbud. När Vinguiden lyfte fram hela beställningssortimentet och alla drycker som inte fanns i butikernas hyllor, kom ett fantastiskt utbud konsumenten tillhanda med både bredd och djup.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Monica Åhlund, vd, Vinguiden. Tel: 0733-88 23 10. E-post: monica@vinguiden.com
Nyckelord
Kontakter
Johan LindbladhKommunikationschef
Tel:070-820 44 05johan.lindbladh@schibsted.comBilder

Om
Rethinking things since 1839
Schibsted är en familj av digitala varumärken med en stark position i Norden och cirka 6000 anställda. Miljoner människor använder dagligen våra marknadsplatserna, mediehus och digitala tjänster. Vår gemensamma mission ”empowering people in their daily lives” är förankrad i vårt mediearv och i en tradition av ständig förändring.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
”Tv-kollen” – ny SvD-podd med Björkman och Norström13.5.2022 07:30:00 CEST | Pressmeddelande
SvD:s nyhetsbrev ”Bäst på tv” blir nu också podd. Tillsammans med programledaren Tove Norström guidar SvD:s tv-ciceron Elias Björkman lyssnarna genom den streamade tv-världen och går på djupet i veckans viktigaste tv-nyhet. Nya podden får namnet ”Dagens story: Tv-kollen”.
SvD lanserar unik valkompass för unga11.5.2022 07:15:00 CEST | Pressmeddelande
Svenska Dagbladet lanserar idag en unik valkompass med frågor som utgår från ungas vardag och framtid. Valkompassen Ung ska hjälpa och inspirera elever och lärare att reflektera över partierna och diskutera viktiga samhällsfrågor. Samtidigt presenterar SvD flera satsningar inför valet i september.
Rebecka Kärde får Axel Liffner-stipendiet10.5.2022 20:00:00 CEST | Pressmeddelande
Aftonbladet kulturs Axel Liffner-stipendium tilldelas i år Rebecka Kärde, litteraturkritiker på Dagens Nyheter. I juryns motivering beskrivs Kärde som en skribent som med “säkerhet lyckas synliggöra litteraturens sanningar”.
Tillväxt för Schibsted i första kvartalet4.5.2022 07:08:49 CEST | Pressmeddelande
Schibsteds rapport som släpptes idag visar tillväxt för koncernen under första kvartalet 2022. De digitala prenumerationsintäkterna fortsätter öka i både Aftonbladet, Svenska Dagbladet och Podme, samtidigt som de digitala annonsintäkterna växer. Kraftigt stigande intäkter för Lendo och Blocket Jobb bidrar till Schibsteds tillväxt på den svenska marknaden.
Omni och Demoskop lanserar opinionsmätningarnas mätning29.4.2022 09:30:00 CEST | Pressmeddelande
Omni och Demoskop lanserar i dag Omnipoll, som är en sammanvägning av samtliga svenska opinionsmätningar. Omni blir därmed det första svenska nyhetsmediet som erbjuder en så kallad poll of polls av alla mätningar av partisympatierna.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum