Schibsted

Vinguiden lanserar säsong 2 av podden “Vinguiden pratar om…”

Dela
Vinguiden, Sveriges största kommersiella e-handelsplats för vin, lanserar nu säsong 2 av den populära podden “Vinguiden pratar om…”. Under andra säsongen kommer kända mat- och vinprofiler som Leif Mannerström och Tina Nordström att gästa podden.
Monica Åhlund, vd för Vinguiden, är glad över att vinintresserade svenskar vill höra mer av podden "Vinguiden pratar om...".
Monica Åhlund, vd för Vinguiden, är glad över att vinintresserade svenskar vill höra mer av podden "Vinguiden pratar om...".

– Podden startades på begäran av våra läsare och efter första säsongen stod det klart att den var mycket uppskattad och att många ville ha fler avsnitt, säger Monica Åhlund, vd på Vinguiden.

Under första säsongen hade podden i snitt 10 000 lyssnare per avsnitt och i en undersökning bland lyssnarna kom det fram att det var hög efterfrågan på en andra säsong. Liksom tidigare kommer även den andra säsongen att ledas av programledaren och radioprofilen Pontus Skagersten. Tillsammans med gästerna kommer Pontus att djupdyka i frågor som rör både vin och mat. Podcasten kommer ge vintips och locka fram en nyfikenhet hos läsarna att vilja lära sig mer om vin.

Gäster som är klara för säsong två inkluderar Tareq Taylor, Tina Nordström, Ellen Franzén (årets sommelier 2021), Göran Amnegård (Blaxta Vingård) och Helena Ekman (deltagare i Sveriges Mästerkock). Var och en av gästerna kommer att delta i ett av de fem avsnitt som säsongen består av.

– Jag vill komma bort från elitism och snarare visa på att vin och vinkunskap är något för alla. Inga frågor är för dumma, det är ju trots allt bara jäst druvjuice vi pratar om, säger Pontus Skagersten.

Redan nu planeras säsong tre och fyra, som beräknas lanseras under hösten respektive vintern. Varje säsong kommer ha fem avsnitt vardera och totalt avses 20 avsnitt lanseras varje år.

– Vi är glada över att kunna fortsätta vårt arbete med att utbilda vinintresserade svenskar på ett lättsamt sätt, oavsett förkunskap. I vårt nyhetsbrev kan man läsa mer information om varje avsnitt, säger Monica Åhlund.

Om Vinguiden:
Vinguiden är en av Sveriges största kommersiella e-handelsplatser för dryck och grundades redan 1999. Målsättningen var att hjälpa konsumenten att hitta rätt produkt ur Systembolagets stora utbud. När Vinguiden lyfte fram hela beställningssortimentet och alla drycker som inte fanns i butikernas hyllor, kom ett fantastiskt utbud konsumenten tillhanda med både bredd och djup.

För ytterligare information, vänligen kontakta: 

Monica Åhlund, vd, Vinguiden. Tel: 0733-88 23 10. E-post: monica@vinguiden.com 

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Monica Åhlund, vd för Vinguiden, är glad över att vinintresserade svenskar vill höra mer av podden "Vinguiden pratar om...".
Monica Åhlund, vd för Vinguiden, är glad över att vinintresserade svenskar vill höra mer av podden "Vinguiden pratar om...".
Ladda ned bild

Om

Schibsted
Schibsted
Västra Järnvägsgatan 21
111 64 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Rethinking things since 1839

Schibsted är en familj av digitala varumärken med en stark position i Norden och cirka 6000 anställda. Miljoner människor använder dagligen våra marknadsplatserna, mediehus och digitala tjänster. Vår gemensamma mission ”empowering people in their daily lives” är förankrad i vårt mediearv och i en tradition av ständig förändring. 

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande

Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.

Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande

Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye