Vinguiden släpper ny säsong av populära podden ”Vinguiden pratar om…”

Vinguiden, en av Sveriges största kommersiella e-handelsplatser för vin, släpper en ny säsong av den populära podden ”Vinguiden pratar om…”. I den nya säsongen kommer lyssnarna att få följa med på en djupdykning inom vinvärlden i tjugo delar, där programledaren Pontus Skagersten gästas av ett stort antal kända mat- och dryckesprofiler som ska lära honom allt de kan.
Monica Åhlund, vd på Vinguiden, med Pontus Skagersten, programledare för "Vinguiden pratar om...".

– Vi är så glada över att ha Pontus Skagersten som programledare. Han ställer frågorna som vi vet att flera av våra lyssnare gärna vill ha svar på, säger Monica Åhlund, vd på Vinguiden.

Den nya säsongen av ”Vinguiden pratar om…” drar igång den 11 mars. Då kan lyssnarna följa med och bland annat lära sig om vinets grundsmaker, provningsteknik samt hur man bäst kombinerar mat med dryck. Vad ska man egentligen titta efter på vinhyllan? Och hur skiljer man ett dyrt vin från ett billigt?

Programledaren Pontus Skagersten ger sig ut på en ivrig jakt efter att lära sig allt om vin, med poddens gäster som sina lärare. Bland andra träffar han champagneproffset Richard Juhlin, fredagskocken Mattias Larsson och sommelierprofilen Maya Samuelsson. Den sistnämnda kommer också att “examinera” Pontus i hans nyvunna kunskaper i slutet av varje delmoment.

I ”Vinguiden pratar om…” har vi tidigare fått höra Leif GW Persson berätta om sitt favoritvin och följt med Lotta Lundgren på en spännande historisk resa inom vintrender.

– Även om vi gjort många riktigt bra avsnitt tidigare, så känns den här säsongen på många sätt unik. Jag ser verkligen fram emot premiären den 11 mars, säger Monica Åhlund.

Om Vinguiden:
Vinguiden är en av Sveriges största kommersiella e-handelsplatser för vin och grundades redan 1999. Målsättningen var att hjälpa konsumenten att hitta rätt produkt bland Systembolagets stora utbud. När Vinguiden sedan lyfte fram hela beställningssortimentet och alla viner som inte fanns i butikernas hyllor, kom ett fantastiskt utbud med både bredd och djup fram.

Monica Åhlund, vd, Vinguiden. Tel: 0733-88 23 10. E-post: monica@vinguiden.com

Schibsted är en familj av digitala varumärken med en stark position i Norden och cirka 6000 anställda. Miljoner människor använder dagligen våra marknadsplatserna, mediehus och digitala tjänster. Vår gemensamma mission ”empowering people in their daily lives” är förankrad i vårt mediearv och i en tradition av ständig förändring.