Vinguiden släpper ny säsong av populära podden ”Vinguiden pratar om…”
– Vi är så glada över att ha Pontus Skagersten som programledare. Han ställer frågorna som vi vet att flera av våra lyssnare gärna vill ha svar på, säger Monica Åhlund, vd på Vinguiden.
Den nya säsongen av ”Vinguiden pratar om…” drar igång den 11 mars. Då kan lyssnarna följa med och bland annat lära sig om vinets grundsmaker, provningsteknik samt hur man bäst kombinerar mat med dryck. Vad ska man egentligen titta efter på vinhyllan? Och hur skiljer man ett dyrt vin från ett billigt?
Programledaren Pontus Skagersten ger sig ut på en ivrig jakt efter att lära sig allt om vin, med poddens gäster som sina lärare. Bland andra träffar han champagneproffset Richard Juhlin, fredagskocken Mattias Larsson och sommelierprofilen Maya Samuelsson. Den sistnämnda kommer också att “examinera” Pontus i hans nyvunna kunskaper i slutet av varje delmoment.
I ”Vinguiden pratar om…” har vi tidigare fått höra Leif GW Persson berätta om sitt favoritvin och följt med Lotta Lundgren på en spännande historisk resa inom vintrender.
– Även om vi gjort många riktigt bra avsnitt tidigare, så känns den här säsongen på många sätt unik. Jag ser verkligen fram emot premiären den 11 mars, säger Monica Åhlund.
Om Vinguiden:
Vinguiden är en av Sveriges största kommersiella e-handelsplatser för vin och grundades redan 1999. Målsättningen var att hjälpa konsumenten att hitta rätt produkt bland Systembolagets stora utbud. När Vinguiden sedan lyfte fram hela beställningssortimentet och alla viner som inte fanns i butikernas hyllor, kom ett fantastiskt utbud med både bredd och djup fram.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Monica Åhlund, vd, Vinguiden. Tel: 0733-88 23 10. E-post: monica@vinguiden.com
Nyckelord
Kontakter
Johan LindbladhKommunikationschef
Tel:070-820 44 05johan.lindbladh@schibsted.comBilder
Om
Rethinking things since 1839
Schibsted är en familj av digitala varumärken med en stark position i Norden och cirka 6000 anställda. Miljoner människor använder dagligen våra marknadsplatserna, mediehus och digitala tjänster. Vår gemensamma mission ”empowering people in their daily lives” är förankrad i vårt mediearv och i en tradition av ständig förändring.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande
Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum