Vinn mat för ett helt år – Lidl Sverige initierar en tävling för konsumenter

Inflationen driver på matpriserna runt om i landet, något som väntas stiga ytterligare framöver. De höjda matpriserna påverkar framför allt de svenska hushållen och såväl livsmedelskedjor som leverantörer. I samband med prishöjningarna initierar nu Lidl Sverige en tävling där medlemmar i Lidl Plus får möjligheten att handla mat gratis i ett år.

Matpriserna fortsätter stiga. Orsakerna till de höjda matpriserna är flera, bland annat höjda el- och bränslepriser, efterverkningar av pandemin och dåliga skördar. För att kunna hjälpa svenska hushåll initierar därför Lidl Sverige en tävling för kundmedlemmar i Lidl Plus där de ger bort mat som vinster.

Tävlingen påbörjas idag, den 1 juli, och tre vinnare kommer att få handla gratis hos Lidl i ett helt år där det totala vinstvärdet uppgår till 52 000 kr. Dessutom utses ytterligare tio pristagare som får handla gratis i en månad där det totala vinstvärdet uppgår till 4 000 kr. För att kunna vara med och delta i tävlingen behöver man vara medlem i Lidl Sveriges kundklubb Lidl Plus.

-Nu när matpriserna stiger påverkar detta konsumenter runt om i landet. Inflationen leder till nya köpmönster och en allt högre prismedvetenhet. Det känns därför bra att vi nu initierar den här tävlingen där vi ger bort mat till kunder i dessa tider. Utöver tävlingen arbetar vi kontinuerligt för att hålla ner priserna för att fortsätta leva efter vårt löfte om högsta kvalitet till bästa pris, säger Robert Stekovic, Kommersiell direktör på Lidl Sverige.

Under 2020 lanserades Lidl Plus för konsumenter. Via kundklubben kan kunder ta del av fördelaktiga rabatter, erbjudanden, digitala kuponger och kvitton. Appen är helt gratis och är tillgänglig på mobila enheter med Android och iOS.

Fullständig information och villkor för tävlingen finns här: https://www.lidl.se/tavlingsvillkor

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 203 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Välj Fairtrade-rosor från Lidl – för en rättvis rosens dag30.6.2022 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Under åren har Lidl Sverige engagerat sig i flera initiativ för att uppmana till en hållbar konsumtion. På lördag den 2 juli är det Rosens dag och Lidl Sverige gör det enklare för konsumenterna att göra ett hållbart val. Hos Lidl Sverige är alla rosor Fairtrade-certifierade och Lidl Sverige är även den livsmedelskedja som har flest antal Fairtrade-certifierade produkter i sortimentet - i hela branschen.