Vinn mat för ett helt år – Lidl Sverige initierar en tävling för konsumenter

Inflationen driver på matpriserna runt om i landet, något som väntas stiga ytterligare framöver. De höjda matpriserna påverkar framför allt de svenska hushållen och såväl livsmedelskedjor som leverantörer. I samband med prishöjningarna initierar nu Lidl Sverige en tävling där medlemmar i Lidl Plus får möjligheten att handla mat gratis i ett år.

Matpriserna fortsätter stiga. Orsakerna till de höjda matpriserna är flera, bland annat höjda el- och bränslepriser, efterverkningar av pandemin och dåliga skördar. För att kunna hjälpa svenska hushåll initierar därför Lidl Sverige en tävling för kundmedlemmar i Lidl Plus där de ger bort mat som vinster.

Tävlingen påbörjas idag, den 1 juli, och tre vinnare kommer att få handla gratis hos Lidl i ett helt år där det totala vinstvärdet uppgår till 52 000 kr. Dessutom utses ytterligare tio pristagare som får handla gratis i en månad där det totala vinstvärdet uppgår till 4 000 kr. För att kunna vara med och delta i tävlingen behöver man vara medlem i Lidl Sveriges kundklubb Lidl Plus.

-Nu när matpriserna stiger påverkar detta konsumenter runt om i landet. Inflationen leder till nya köpmönster och en allt högre prismedvetenhet. Det känns därför bra att vi nu initierar den här tävlingen där vi ger bort mat till kunder i dessa tider. Utöver tävlingen arbetar vi kontinuerligt för att hålla ner priserna för att fortsätta leva efter vårt löfte om högsta kvalitet till bästa pris, säger Robert Stekovic, Kommersiell direktör på Lidl Sverige.

Under 2020 lanserades Lidl Plus för konsumenter. Via kundklubben kan kunder ta del av fördelaktiga rabatter, erbjudanden, digitala kuponger och kvitton. Appen är helt gratis och är tillgänglig på mobila enheter med Android och iOS.

Fullständig information och villkor för tävlingen finns här: https://www.lidl.se/tavlingsvillkor

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 203 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Lidl Skeppsbron slår upp portarna i Jönköping6.10.2022 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Livsmedelskedjan Lidl öppnar idag sin tredje och hittills största butik i Jönköpingsområdet när Lidl Skeppsbron välkomnar sina första gäster i den expansiva stadsdelen Södra Munksjön. Färsk frukt och grönt, kött från Sverige och delikatesser från hela världen kommer att samsas om rymliga 1 400 kvadratmeter butiksutrymme. Lidl Skeppsbron blir Lidls 205:e butik i Sverige när kedjan fortsätter att expandera.

Efter 20 år på Lidl: Johan Augustsson lämnar över stafettpinnen till Jakob Josefsson12.9.2022 14:00:00 CEST | Pressmeddelande

Johan Augustsson lämnar rollen som Sverigechef för Lidl efter att ha varit verksam i bolaget i drygt 20 år. Ny Sverigechef blir Jakob Josefsson som idag är chef över kedjans verksamhet i Estland och Lettland. Lidl Sverige har de senaste åren vuxit snabbare än övriga branschen. Satsningen på fler svenska varor, upprustningen av butiksnätet och klimatomställningen har uppskattats och lett till en kraftigt ökad tillströmning av kunder till butikerna. Idag har livsmedelskedjan över 200 butiker från Boden i norr till Trelleborg i söder, 3 centrallager och ett nytt huvudkontor, och är därmed välrustade för fortsatt tillväxt.