Swedish Hydro Solutions

Vinnare av Årets Impactgasell 2021

Swedish Hydro Solutions är stolta vinnare av Di Gasells nyinstiftade pris ”Årets Impactgasell”. Det är ett hederspris som uppmärksammar det Gasellbolag som, förutom att ha en stark tillväxt, också använder företagandet för att påverka samhället i en mer hållbar riktning.
Fotocredit: Pax Engström

Juryn bestod av hållbarhetsansvariga på Di Gasells partnerföretag och juryarbetet leddes av Aktuell Hållbarhets chefredaktör Mikael Salo.

– Det här är oerhört stort för oss, säger Anders Lindqvist, medgrundare och marknadschef för Swedish Hydro Solutions. Viljan att skapa en hållbar förändring för vår bransch ingår i vår tydliga vision. Det är själva anledningen till att vi en gång startade företaget. Att få den här utmärkelsen är ett kvitto på att vi faktiskt gör skillnad i samhället, att vi hjälper till att långsiktigt skydda den dyrbara resurs som rent vatten faktiskt är.

– Dagens industri har uppmärksammat att vårt bolag och vår vattenreningsteknik är en viktig del av samhällsutvecklingen, där hållbarhet ingår som en av de viktigaste frågorna för näringslivet.

Vi är så stolta över vad vi har åstadkommit, säger Anders.

Swedish Hydro Solutions har funnits sedan 2015 och är det ledande vattenreningsföretaget i bygg- och anläggningsindustrin. Vi renar stora volymer av dag- och länsvatten på ett hållbart och effektivt sätt. Vi hjälper våra kunder att uppnå de miljökrav som beställarna har, och vi skapar också en god helhetsekonomi i projekten, eftersom man undviker transporter, ständiga filterbyten och avbrott.

– Vatten är ett samhällsfundament. Tillgången till rent vatten, som tidigare varit en självklarhet i Sverige, är allt oftare ett problem och därför är det viktigt att vi skyddar våra vattenresurser. Vårt mål är att med hållbara metoder förändra branschen i grunden, inte bara i Sverige, utan i hela Europa.

Vi hoppas att den här uppmärksamheten kan få goda effekter och i förlängningen påverka hur beställare, men även beslutsfattare, myndigheter och politiker hanterar vattenreningsfrågan. Det är särskilt viktigt idag, då det satsas stora resurser på enorma infrastrukturprojekt i storstadsregionerna.

Vi ser positivt på framtiden. Vi är framgångsrika och vi växer. Det är tecken på att vi ligger rätt i tiden och erbjuder de tjänster som branschen alltmer börjar efterfråga. Hållbarhet har blivit viktigt för alla företag som vill vara framgångsrika, och det gäller även för vår bransch, avslutar Anders

Anders LindqvistCCO och grundareSwedish Hydro Solutions

Anders Lindqvist är företagets Chief Marketing Officer och tillika en av grundarna.

Tel:+46 727 47 67 47anders@swehydro.se

Swedish Hydro Solutions
Kristineholmsvägen 26A
441 39 Alingsås

0322-12747https://swehydro.se

Swedish Hydro Solutions AB är en kunskapsbärare inom vattenrening samt långsiktigt, ekologiskt och ekonomiskt hållbart förändringsarbete. Vi vill vara Europas ledande leverantör av produkter och tjänster inom vattenrening.

Följ Swedish Hydro Solutions

Senaste pressmeddelandena från Swedish Hydro Solutions