Vistaprint

Vinnarna av startup-tävlingen Njord Nest visar upp sina framsteg i samarbete med Vistaprint

De svenska startup-företagen Norbite och FoodFighters vann första omgången av tävlingen i början av sommaren, nu delar de med sig av hur Vistaprint hjälpt dem att ta sina verksamheter till nästa nivå.

De två svenska vinnarna av Njord Nest, den Vistaprint-ledda startup-tävlingen med hållbarhet som utgångspunkt, släppte idag videor som visar hur de arbetat med Vistaprints design- och marknadsföringsexperter för att förändra sina företag.

Deras prispaket inkluderade en vinstsumma, konsultmöten inom företagande från icke-vinstdrivande Drivhuset, Vistaprint-produkter och premiumdesigntjänster samt material för att utveckla deras varumärkesidentitet och marknadsföringsstrategi.

Båda företagen släppte idag videor som visar resultatet av samarbetet:

• Norbite omvandlar plastavfall till hållbara varor med hjälp av ett insektsbaserat bioraffinaderi. Se Norbites arbete med Vistaprint här.

• FoodFighters är en marknadsplats som Airbnb eller Momondo men för livsmedel. Genom att integrera vetenskap och data underlättar de för konsumenter att göra hållbara livsmedelsinköp.Se FoodFighters arbete med Vistaprint här.

Just nu pågår den andra fasen av tävlingen med en grupp finalister som deltar i workshops och kurser för att utveckla sina hållbara koncept, innan de gör sin pitch inför juryn i hopp om att vinna och förverkliga sina projekt.

Startup-tävlingen Njord Nest är ett samarbete mellan Vistaprint (global marknadsförings- och designpartner för småföretag) och Drivhuset (den viktigaste drivkraften för entreprenörskap i Norden), för att hjälpa företagare att förverkliga sin dröm på ett hållbart sätt.

Läs mer här.

För ytterligare information:
Vänligen kontakta Frida Norberg, på Vistaprints svenska PR-byrå EHRENBERG SØRENSEN Kommunikation, via telefon: +46 (0)70 300 60 49, eller email: fn@ehrenbergsoerensen.com

Vistaprint

Om Vistaprint

Vistaprint är marknadsföringspartner till miljontals småföretag runt om i världen och ger var och en möjlighet att få leva ut sina drömmar. I mer än 20 år har Vistaprint hjälpt småföretag att känna sig trovärdiga genom högkvalitativa marknadsföringsprodukter och lösningar som inkluderar skyltning, logotypkläder, reklamprodukter, ansiktsmasker, flygblad, vykort, visitkort, webbplatser samt digital marknadsföring. Med Vistaprint kan småföretag skapa och anpassa sin marknadsföring med lättanvända digitala verktyg och designmallar, eller genom att få experthjälp gällande grafisk design. 2020 förvärvade Vistaprint 99designs för att utöka sitt designerbjudande via en global gemenskap med mer än 150 000 begåvade designers för att göra det enkelt för designers och kunder att arbeta tillsammans. Vistaprint fokuserar på att göra bred marknadsföring och design tillgänglig för alla småföretagare, så att de kan skapa en sammanhängande varumärkesimage för användning i butik, online och på språng. För att lära dig mer, besök: https://www.vistaprint.se/

Om Drivhuset

Drivhuset har sin bas i Sverige och har utbildat entreprenörer i mer än 25 år. Organisationen har ett starkt partnerskap med andra nordiska marknader som Norge, Finland och Danmark. Deras målsättning är att träna, utbilda, coacha och stödja människor med konkreta verktyg och deras forskningsbaserade metoder – ”Loopa” och ”Tookig”, där de kan utveckla, testa och implementera nya idéer som gör skillnad. Drivhuset har en affärsmodell som engagerar tusentals människor på olika sätt varje år. De stöttar människor individuellt med sin idéutveckling genom personliga möten, entreprenörsprogram, utbildningsinitiativ och innovationslaboratorier för utbildning av aktörer på olika nivåer. För att lära dig mer, besök: https://drivhuset.se/

Följ Vistaprint