Vinnarna i SHL Awards 2017

Joakim Lindström blev den stora vinnaren i SHL Awards i C More och TV12 på fredagskvällen. Lindström tilldelades priset Mest värdefulle spelare och kammade även hem Årets forward.

Tidigare i kväll presenterades vinnarna i SHL Awards i C More och TV12. Vinnarna i SHL Awards har utsetts av en jury bestående av SHL:s 14 huvudtränare och lagkaptener samt av 28 ishockeyprofiler och journalister från såväl riks- som lokalmedia.

Årets målvakt

1. Joakim Lindström, Skellefteå AIK
  2. Oscar Alsenfelt, Malmö Redhawks
  3. Henrik Tömmernes, Frölunda HC

För ytterligare information, kontakta:

Johanna Hemming, kommunikationschef SHL,  0720-50 51 60, johanna.hemming@shl.se

Ulrika Westerberg, press- och PR-ansvarig sport C More och TV4-Gruppen, 070-745 93 14, ulrika.westerberg@bonnierbroadcasting.com

SHL ska som företrädare för klubbarna i SHL tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2017/2018 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, HV71, Karlskrona Hockeyklubb, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Mora IK, Rögle BK, Skellefteå AIK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Pressinbjudan till SHL:s upptaktsträff säsongen 2017/201811.8.2017 10:00Pressinbjudan

Datum:        tisdagen den 5 september Tid:              09.30-14.30 Plats:           Vasateatern, Vasagatan 19-21, Stockholm.   Huvudtränare och en spelarrepresentant från respektive SHL-klubb samt representanter från SHL kommer att finnas på plats under dagen.   Program 09.30 Registrering öppnar och förmiddagsfika serveras. 10.00 Insläpp 10.30 Programmet startar på scenen och leds av Björn Oldéen och Sanny Lindström. Direktsänds av C More och shl.se Ca 12.15 Tränarfotografering direkt när sändningen är slut. Därefter serveras lunchtallrik och tid för individuella intervjuer finns. 14.30 Dagen avslutas. Eftersom upptaktsträffen direktsänds ber vi representanter från media att respektera de utsatta tiderna och platserna för individuella intervjuer.   Anmälan Sista anmälningsdag är den 29 augusti och anmälan görs här http://www.shl.se/upptaktstraff-2017-2018   Varmt välkommen! Kontaktperson: Johanna Hemming, kommunikationschef SHL, johanna.hemming@shl.se eller 0720-50 51 60