Vinteravgång från Kalmar Öland Airport till Andorra och Baqueira-Beret

Efter ett års uppehåll blir det nu återigen möjligt att flyga från Kalmar till de pyreneiska skidorterna Andorra och Baqueira-Beret. Det är den svenska aktören Quality Travel som arrangerar resan till de populära vinterdestinationerna.

Nu kan man återigen se fram emot en utrikes vinteravgång direkt från Kalmar Öland Airport!  Växjöbaserade researrangören Quality Travel är Andorras representant i Sverige och har många års erfarenhet av skidresor dit och på senare år även till den närliggande spanska skidorten Baqueira-Beret. Det blir nu tredje året som Quality Travel erbjuder en avgång från Kalmar.

"Resorna med direktflyg till Andorra uppskattas mycket, vi ser det då många resenärer kommer tillbaka från år till år. Det är nog kombinationen av enkelheten när man flyger hemifrån, den fina skidåkningen i Pyrenéerna och inte minst servicenivån hos researrangören som gör dessa resor så populära, tror Karin Lagerlöf, Marknadschef på Kalmar Öland Airport.

Avgången från Kalmar går den 20 mars 2022 och flygs med en bekväm Airbus 320. Sedan bokningen öppnade den 1 april har Quality Travel sålt hela 25% av vinterproduktionen! Resorna är avbokningsbara kostnadsfritt till 1 oktober. Läs mer och boka på www.qt.se

Kalmar Öland Airport arbetar proaktivt med omställningen mot fossilfrihet, dels i den egna verksamheten dels genom iblandning av bioflygbränsle i flygtrafiken från Kalmar. I sin framtidsvision 2030 siktar Kalmar Öland Airport på att fortsatt och tillsammans med andra aktörer, gå i bräschen för omställningen till ett hållbart flyg, med målet om fossilfri linjetrafik 2030.

Reseboom för chartern från Kalmar26.1.2023 13:53:33 CET | Pressmeddelande

Resfebern är ett faktum bland svenskarna och Kalmarborna är inget undantag. Försäljningen från Kalmar Öland Airport har ökat med 143 procent jämfört med månaden innan. Den senaste månaden har även fler resor sålts jämfört med motsvarande period 2020 och beläggningen är nu nästan uppe på samma nivåer som innan pandemin. Sportlovsresorna är nästan slutsålda och inför påsken bokas resorna i snabb takt. En sommarnyhet är Kroatien som är tillbaka i programmet.