Vinterns hetaste drinktips – varm Gin & Tonic

Den klassiska GT:n har aldrig varit hetare än nu. Martin Johansson, vinnaren i Schweppes tävling Sveriges Bästa Gin & Tonic, tipsar om vinterns hetaste drinkrecept – varm Gin & Tonic. G-Te kort och gott.

GT-glögg, GT-snus, GT-parfym och GT-julkalender – trenden är ett faktum. För dig som inte kan få nog av Gin & Tonic är detta ett måste. När utomhustemperaturen kryper ner under noll och soltimmarna blir allt färre är en rykande varm Gin & Tonic det självklara drinkvalet. Så bjud dina gäster på en uppdaterad version av drinkarnas drink.

- Fördelen med en klassisk GT är att den kan varieras i det oändliga. En varm G-Te är perfekt för kyliga vinterkvällar. G-Te är smaksatt med värmande aromatiska örter som både smakar och gör gott. Den bittersöta tonicen balanseras upp av smaksättare som honung, ingefära och citron. Drinken doftar härligt, smakar friskt och är enkel att tillreda, säger Martin Johansson, vinnare i Sveriges Bästa Gin & Tonic 2017.

G-Te är en twist på den klassiska GT:n. Skillnaden är att du värmer upp tonicen innan du blandar drinken. Friska toner av citron, ingefära och stjärnanis adderar en unik upplevelse för smaklökarna. Med sin uppfriskande smak och speciella karaktär sticker G-Te garanterat ut på julminglet.

Nu är det bara att njuta av en lite godare och varmare vinter!

Recept – Schweppes G-Te

1 drink

Ingredienser:

Schweppes Tonic
4 cl gin
4 skivor ingefära
Juice från ½ citron
1 tsk honung
1 citronskiva
2–3 stjärnanis

Så här gör du:
Värm Schweppes Tonic till ångande temperatur tillsammans med 4 skivor ingefära, pressad juice från en halv citron, 1 tsk honung samt 2–3 stjärnanis. Häll upp i glas och tillsätt 4 cl gin (eller hoppa över för en alkoholfri drink). Garnera med en citronskiva. Klart!

För mer information, högupplösta bilder och produktprov, vänligen kontakta:

Rose-Marie Hertzman, presschef, Spendrups Bryggeri
070-895 25 67, rose-marie.hertzman@spendrups.se

Emma Lind, PR-konsult, Kelly and Pling
073-553 72 82, emma.l@kellyandpling.com

Schwapples – säsongens höstigaste fördrink!19.10.2017 09:54Pressmeddelande

Nu är det äntligen höst! Med kyliga dagar och värmande brasor. Och med nya, goda drinkar som tar tillvara på vad hösten erbjuder. Bokstavligen. Så bjud över dina vänner på en drink med säsongens mest självklara ingrediens – äpple! Schwapples är den perfekta fördrinken att bjuda på i höstmörkret, inte minst för att den serveras i en riktig äppelkopp. Drinken gör du såklart på trädgårdens egna äpplen. Klimatsmart och gott på samma gång!

Vinnarna av Schweppes tävling Sveriges Bästa Gin & Tonic 2017 är bartendern Mano och fysikern Martin28.8.2017 16:00Pressmeddelande

I lördags avgjordes tredje upplagan av Schweppes tävling Sveriges Bästa Gin & Tonic. Efter finalen, där fem professionella bartenders och fem entusiastiska amatörer gjorde upp i två separata tävlingar, står det nu klart att bartendern Mano Roshdis GT ”Golden Pearl” och fysikern Martin Johanssons GT ”Midnattssolsdrömmande Rabarber” är Sveriges bästa Gin & Tonics.