Vinterns hetaste drinktips – varm Gin & Tonic

Den klassiska GT:n har aldrig varit hetare än nu. Martin Johansson, vinnaren i Schweppes tävling Sveriges Bästa Gin & Tonic, tipsar om vinterns hetaste drinkrecept – varm Gin & Tonic. G-Te kort och gott.

GT-glögg, GT-snus, GT-parfym och GT-julkalender – trenden är ett faktum. För dig som inte kan få nog av Gin & Tonic är detta ett måste. När utomhustemperaturen kryper ner under noll och soltimmarna blir allt färre är en rykande varm Gin & Tonic det självklara drinkvalet. Så bjud dina gäster på en uppdaterad version av drinkarnas drink.

- Fördelen med en klassisk GT är att den kan varieras i det oändliga. En varm G-Te är perfekt för kyliga vinterkvällar. G-Te är smaksatt med värmande aromatiska örter som både smakar och gör gott. Den bittersöta tonicen balanseras upp av smaksättare som honung, ingefära och citron. Drinken doftar härligt, smakar friskt och är enkel att tillreda, säger Martin Johansson, vinnare i Sveriges Bästa Gin & Tonic 2017.

G-Te är en twist på den klassiska GT:n. Skillnaden är att du värmer upp tonicen innan du blandar drinken. Friska toner av citron, ingefära och stjärnanis adderar en unik upplevelse för smaklökarna. Med sin uppfriskande smak och speciella karaktär sticker G-Te garanterat ut på julminglet.

Nu är det bara att njuta av en lite godare och varmare vinter!

Recept – Schweppes G-Te

1 drink

Ingredienser:

Schweppes Tonic
4 cl gin
4 skivor ingefära
Juice från ½ citron
1 tsk honung
1 citronskiva
2–3 stjärnanis

Så här gör du:
Värm Schweppes Tonic till ångande temperatur tillsammans med 4 skivor ingefära, pressad juice från en halv citron, 1 tsk honung samt 2–3 stjärnanis. Häll upp i glas och tillsätt 4 cl gin (eller hoppa över för en alkoholfri drink). Garnera med en citronskiva. Klart!

För mer information, högupplösta bilder och produktprov, vänligen kontakta:

Rose-Marie Hertzman, presschef, Spendrups Bryggeri
070-895 25 67, rose-marie.hertzman@spendrups.se

Emma Lind, PR-konsult, Kelly and Pling
073-553 72 82, emma.l@kellyandpling.com

Spendrups världsledande på ekologisk öl4.6.2018 09:32Pressmeddelande

Spendrups har jobbat länge på ett starkt och stort utbud av ekologiska drycker, trots att det innebär stora utmaningar. Det gäller inte minst inom ölproduktionen där vi har valt att producera öl som är ekologiskt till 100 procent. Spendrups har nu skrivit avtal med ytterligare en producent av ekologisk humle, och säkrat tillgången av humle i många år framåt. Nu hr vi passerat 10 miljoner liter ekologiskt öl vilket innebär att vi är störst i världen på ekologisk öl.

Nyhet! Schweppes Lemon Zero – och tre älskade sommardrinkar utan tillsatt socker15.5.2018 09:52Pressmeddelande

Sommarens svalkande drinkar är till för att avnjutas, kanske allra helst vid poolkanten eller på en god väns balkong. Oavsett finns det aldrig anledning att tumma på smaken. Därför lanserar nu Schweppes Lemon Zero, för dig som vill njuta av lika goda drinkar utan tillsatt socker. Testa Schweppes Lemon Zero i tre klassiska sommarfavoriter – du kommer garanterat få en frisk smakupplevelse du länge vill sippa på.