Vision område sydost prisar Växjöbo för arbete för mänskliga rättigheter - inbjudan till digital prisutdelning

Vision område Sydosts MR-pris 2021 går i år till Växjö. Vinnaren tillkännages vid en digitala prisutdelningen fredagen den 10 december kl 07.00.

Varje år på internationella dagen för mänskliga rättigheter den 10 december, delar samordningsgruppen i Linköping genom Visions center i Linköping, ut Vision område sydosts MR-pris.

Visions medlemmar har under hösten haft möjlighet att nominera någon person, grupp eller organisation som har inspirerat till att tänka eller agera annorlunda när det gäller inkludering och lika rättigheter och som på ett föredömligt sätt arbetat med mänskliga rättigheter och genomfört medvetna aktiva åtgärder för att främja mångfald och integration och motverka diskriminering.

I år kommer priset att landa i Växjö. Vinnaren kommer att tillkännages vid en digital prisutdelning.

Tid och plats för prisutdelning (ta kontakt med Karolina Sundqvist för att få länken till mötet).

Dag: den 10 december
Tid: kl 07.00-07.20