Vision område sydost prisar Växjöbo för arbete för mänskliga rättigheter - inbjudan till digital prisutdelning

Vision område Sydosts MR-pris 2021 går i år till Växjö. Vinnaren tillkännages vid en digitala prisutdelningen fredagen den 10 december kl 07.00.

Varje år på internationella dagen för mänskliga rättigheter den 10 december, delar samordningsgruppen i Linköping genom Visions center i Linköping, ut Vision område sydosts MR-pris.

Visions medlemmar har under hösten haft möjlighet att nominera någon person, grupp eller organisation som har inspirerat till att tänka eller agera annorlunda när det gäller inkludering och lika rättigheter och som på ett föredömligt sätt arbetat med mänskliga rättigheter och genomfört medvetna aktiva åtgärder för att främja mångfald och integration och motverka diskriminering.

I år kommer priset att landa i Växjö. Vinnaren kommer att tillkännages vid en digital prisutdelning.

Tid och plats för prisutdelning (ta kontakt med Karolina Sundqvist för att få länken till mötet).

Dag: den 10 december
Tid: kl 07.00-07.20
Plattform som används: Zoom

Kontaktperson: Karolina Sundqvist, samordnare på Visions center i Linköping

Epost: karolina.sundqvist@vision.se

Våra 200 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är en feministisk organisation, partipolitiskt obundna och ingår i TCO.

Visions förbundsordförande Veronica Magnusson besöker Skellefteå och Lycksele28.11.2022 08:52:36 CET | Pressmeddelande

Tisdag den 29 november besöker Visions förbundsordförande Veronica Magnusson Skellefteå och onsdag den 30 november besöker hon Lycksele. Under besöken kommer samtal vara om välfärdens utmaningar och lösningar och den kompetensförsörjning som behövs inom välfärden. Program för dagarna: Tisdag 29 november 10.00-11.30 Arbetsplatsbesök på Skellefteå Flygplats. Vi träffar Mikael Öhlund ordförande för Vision Skellefteå Airport och Robert Lindberg VD för Skellefteå Airport. Rundvandring på flygplatsen och samtal om elektrifieringen, elflygplan och den expansiva fasen som de befinner sig i. 13.00-13.30 Skellefteå Kommun – träff med förhandlingschef, personalchef och kommunalråd om kompetensförsörjning. Samtal om de utmaningar som finns kopplat till kompetensförsörjning i kommunen. Det finns idag ca 2.200 arbetstillfällen som kommer behöva fyllas som berör Visions medlemmar. För chefer är bemanningen en jättestor fråga och det är konkurrens om arbetskraften med den gröna industrietableringen. S