​Vision storsatsar inom kommunikation och marknad

Vision storsatsar genom att stärka ytterligare inom kommunikation och marknad. Elsa Saboonchi blir ny funktionschef på kommunikation och facklig utveckling och Christian ”Chriko” Örjestål tillträder rollen som biträdande funktionschef.

Elsa Saboonchi har i sin roll ett övergripande nationellt ansvar för att utveckla och driva varumärket Vision, medlemsvärvning, kommunikation, opinionsbildning, tidningsverksamhet och studentverksamhet.

- Jag är mycket glad att välkomna Elsa Saboonchi till Vision. Elsa har en bred erfarenhet från fackföreningsrörelsen och kommer att tillföra kraft och energi när det gäller jobbet med att fortsätta växa som organisation och ta plats i samhällsdebatten.

Tillsammans med Chriko som har en lång erfarenhet av att ha arbetat inom Vision är dessa två ett dreamteam som verkligen kommer att förstärka vårt viktiga arbete med att vara ett fackförbund som är relevanta för Visions medlemmar och ett stort stöd för förtroendevalda och kansliorganisation, säger Karin Ottosson, kanslichef på Vision.

Elsa Saboonchi har arbetat tidigare bla på Akavia som chef för marknad och medlem. Christian Örjestål lämnar nu tjänsten som Visions samordningschef.

- Att tillsammans med medlemmarna få driva välfärdens utveckling ska bli oerhört stimulerande. Pandemin har satt ljuset på det oerhört viktiga arbete Visions medlemmar genomför varje dag. Jag vill vara med och vidareutveckla varumärket Vision, som redan idag är ett starkt varumärke och förbund. Potentialen för att bli ett ännu större och starkare är stor, säger Elsa Saboonchi som tillträder sin nya tjänst den 1 september.

Elsa Saboonchi och Christian Örjestål kommer att ingå i Visions ledningsgrupp.

För mer info, vg kontakta:

Karin Ottosson, kanslichef: karin.ottosson@vision.se 070 317 6378

Hediye Güzel, presschef; hediye.guzel@vision.se 076 141 7321