Vision vill inspirera fler att förverkliga sina jobbdrömmar

I början av april lanserar Vision sin nya reklamkampanj Gör ditt jobb till din dröm. Tillsammans med reklambyrån Garbergs har fackförbundet tagit fram filmer och annonser som ska inspirera befintliga och potentiella medlemmar till att förverkliga sina jobbdrömmar.

- Med konceptet Gör ditt jobb till din dröm vill vi ge medlemmar kraft och inspiration att påverka sin arbetssituation. Du behöver inte byta jobb för att uppfylla dina drömmar, du kanske bara behöver ett fackförbund som ger dig rätt verktyg, säger Jonas Tränk, Marknadschef på Vision.

Fackförbundets medlemmar jobbar oftast inom kommun, landsting eller kyrka med uppdrag att leda, utveckla och administrera välfärden. Vision möter medlemmarnas villkor dagligen med olika typer av stöd och tjänster

- Vi erbjuder exempelvis professionell rådgivning, tillgång till ett mentornätverk och bra utbildning som hjälper medlemmen att får koll på sina rättigheter och att ta sig vidare i karriären. Vi har dessutom en av marknadens vassaste inkomstförsäkring som uppskattas av många, säger Karin Ottosson, utvecklingschef på Vision.

Kampanjen Gör ditt jobb till din dröm har Vision utvecklat tillsammans med reklambyrån Garbergs. Filmen är gjord tillsammans med regissörsduon Cherry Cobra på Camp David.

För mer information, kontakta:

Karin Ottosson, Utvecklingschef Vision, 070 317 6378, karin.ottosson@vision.se

Linda Nordebäck, Varumärkesansvarig Vision, 072 987 21 31, linda.nordeback@vision.se

Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i privata företag, kommuner, regioner och kyrkan. Många är också studenter med siktet inställt på arbete inom välfärden. Våra 199 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är en feministisk organisation, partipoliskt obundna och ingår i TCO.

Vision: Äldreomsorgschefer bör frånsäga sig sina arbetsmiljöuppgifter14.5.2020 12:41:15 CESTPressmeddelande

Vision uppmanar idag chefsmedlemmar i äldreomsorgen att returnera sina arbetsmiljöuppgifter om de anser att det saknas tillräckliga resurser, befogenheter eller kunskap för att kunna utföra dessa uppgifter. Vision skickar också ett öppet brev till socialminister Lena Hallengren och Anders Knape, ordförande för Sveriges Kommuner och Regioner, SKR, där förbundet påpekar att SKR och arbetsgivarna har misslyckats med att ge chefer i äldreomsorgen förutsättningar att utföra sina arbetsmiljöuppgifter.

Ny enkät: Chefer i äldreomsorgen saknar resurser för en säker arbetsmiljö13.5.2020 11:16:00 CESTPressmeddelande

När Vision frågade 570 enhetschefer inom kommunal äldreomsorg om deras möjligheter att fullt ut förebygga smitta av Covid-19 svarade knappt hälften att skyddsutrustningen är tillräcklig. Nästan en fjärdedel av cheferna har funderat på att returnera sina arbetsmiljöuppgifter till en överordnad chef då de saknar resurser för att skapa en säker arbetsmiljö för sin personal.