Vision vill inspirera fler att förverkliga sina jobbdrömmar

I början av april lanserar Vision sin nya reklamkampanj Gör ditt jobb till din dröm. Tillsammans med reklambyrån Garbergs har fackförbundet tagit fram filmer och annonser som ska inspirera befintliga och potentiella medlemmar till att förverkliga sina jobbdrömmar.

- Med konceptet Gör ditt jobb till din dröm vill vi ge medlemmar kraft och inspiration att påverka sin arbetssituation. Du behöver inte byta jobb för att uppfylla dina drömmar, du kanske bara behöver ett fackförbund som ger dig rätt verktyg, säger Jonas Tränk, Marknadschef på Vision.

Fackförbundets medlemmar jobbar oftast inom kommun, landsting eller kyrka med uppdrag att leda, utveckla och administrera välfärden. Vision möter medlemmarnas villkor dagligen med olika typer av stöd och tjänster

- Vi erbjuder exempelvis professionell rådgivning, tillgång till ett mentornätverk och bra utbildning som hjälper medlemmen att får koll på sina rättigheter och att ta sig vidare i karriären. Vi har dessutom en av marknadens vassaste inkomstförsäkring som uppskattas av många, säger Karin Ottosson, utvecklingschef på Vision.

Kampanjen Gör ditt jobb till din dröm har Vision utvecklat tillsammans med reklambyrån Garbergs. Filmen är gjord tillsammans med regissörsduon Cherry Cobra på Camp David.

För mer information, kontakta:

Karin Ottosson, Utvecklingschef Vision, 070 317 6378, karin.ottosson@vision.se

Linda Nordebäck, Varumärkesansvarig Vision, 072 987 21 31, linda.nordeback@vision.se

Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i privata företag, kommuner, landsting eller kyrkan. Många är också studenter med siktet inställt på arbete inom välfärden. Våra 195 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är en feministisk organisation, partipoliskt obundna och ingår i TCO.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Internationellt seminarium: Ska facket driva frågor om mens och migration?10.10.2018 10:24Pressmeddelande

Välkommen till ett seminarium fredagen den 12 oktober där Visions förbundsordförande Veronica Magnusson pratar om sin syn på fackligt internationellt solidaritetsarbete. Veronica Magnusson från Valdemarsvik jobbade tidigare inom socialtjänsten i Norrköpings kommun. Idag är hon vice ordförande i en av världens största fackliga organisationer, Public Services International (PSI), med 20 miljoner medlemmar i 150 länder.

Socialchefsrapport 2018: Drömjobb i framtidens socialtjänst1.10.2018 07:30Nyheter

Vision organiserar 30 000 medlemmar och 450 olika titlar inom socialt arbete. Vi gör årligen en enkät bland landets socialchefer för att följa upp förutsättningar för socialtjänsterna samt villkoren för socialcheferna. Årets Socialchefsrapport visar att rekryteringsläget fortfarande är tufft. Över hälften av socialcheferna uppger att det generellt är svårt att rekrytera personal till socialtjänstens verksamheter.