Visselblåsning – hur får man sina anställda att ta ton?

Kom och ät frukost med oss och hör Jenny Lundberg, arbetsrättsexpert Hannes Snellman, och Karin Henriksson, Founding Partner WhistleB berätta om visselblåsning och lagstiftningen som skyddar visselblåsare.

Vad innebär detta för dig och ditt företag nu när företaget blir än mer beroende av att de anställda tar sitt ansvar och påtalar om det förekommer t.ex. korruption, dataskyddsbrott eller andra oegentligheter? Vi diskuterar hur man får sina anställda ”att blåsa” när det händer något i organisationen och hur man rent praktiskt gör i utredningsprocessen, samt hur den nya dataskyddsförordningen (GDPR) påverkar.

När: Torsdagen den 26 okt 2017, kl. 08:45 – 09:45

Var: Hannes Snellman, Kungsträdgårdsgatan 20, Stockholm.
Frukost serveras från kl. 08.15.

Anmäl dig till seminariet senast den 20 okt på länken nedan och har du frågor maila gärna evelina.vorontsova@hannessnellman.com.

Varmt välkommen!

The legal basis for the WhistleB service is compliance with present data protection laws and the forthcoming EU General Data Protection Regulation. WhistleB comply with ISO 27001, information security.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.