VistaPrint utvecklas nu till en fullservicepartner för småföretagare med lanseringen av Vista – design, digitala medier och tryck

VistaPrint, design- och marknadsföringspartner till miljontals småföretagare i hela världen tillkännagav idag en utveckling av varumärket: lanseringen av Vista. Det här nya övergripande varumärket omfattar VistaPrint, 99designs från Vista, Vista x Wix och företagets senaste förvärv. Förvärvet omfattade Crello, ett snabbt växande globalt ledande företag inom gör-det-själv (DIY)för digital design. Crello, nu med nya varumärket VistaCreate under Vistas paraply, erbjuder en plattform som gör det enkelt för småföretag att lyfta närvaron i sociala medier och digital design, oavsett vilken tidigare erfarenhet användaren har av att designa.

”I mer än 20 år har vi hjälpt småföretag att visa upp sig på ett professionellt sätt, och när deras behov har utvecklats har vi utvecklats tillsammans med dem”, sade Robert Keane, grundare och företagsledare för Vista och dess moderbolag Cimpress. ”Vi är stolta över att kunna tillkännage vårt nya överordnade varumärke Vista, som speglar vår löpande omvandling till expertpartner inom design och marknadsföring för småföretag över hela världen. Lanseringen av VistaCreate är en mycket viktig del av denna resa, och den ger småföretag tillgång till en kreativ designstudio för sociala medier i världsklass.”

Under de senaste två åren har Vista gjort flera strategiska drag och kraftfulla investeringar för att möta småföretagares utvecklade behov och driva kundvärdet. Pandemin har förändrat världen för småföretagen och gjort det viktigare än någonsin för dem att ha tillgång till helhetslösningar som stöder dem online, offline, i farten och var de än befinner sig på sin resa. Vistas forskning visar att 82 procent av småföretagens marknadsföringsbehov nu omfattar tryck, design och digitala medier.

I oktober 2020 förvärvade Vista 99designs för att ge småföretagen tillgång till designer i världsklass som kan hjälpa dem att ta fram den perfekta logotypen, webbplatsen, paketeringen och mycket annat. I augusti i år tillkännagav Vista ett samarbete med den ledande molnbaserade webbutvecklingsplattformen Wix för att stärka skapande och hanterande av Vista x Wix-webbplatser och tillhörande digitala lösningar för småföretag.

Idag har Vista tagit ännu ett viktigt steg mot att tillhandahålla ett högkvalitativt och heltäckande designutbud. Med förvärvet Crello och dess omprofilering som VistaCreate kan nu Vista erbjuda småföretagare ett omfattande bibliotek professionellt designade, användarvänliga mallar som de kan använda för att skapa inlägg av högsta klass till sociala medier och digitalt marknadsföringsmaterial på bara några minuter med hjälp av VistaCreates webbplats och appar, som finns för både iOS och Android. Plattformen har redan miljontals registrerade användare i mer än 150 länder, som tillsammans skapar över en miljon projekt varje månad.

I förvärvet ingår också Depositphotos, en marknadsplats för arkivmaterial med över 200 miljoner royaltyfria bilder, videor och musik. Depositphotos är en blomstrande plattform för en kreativ community med över 100 000 användare som bidrar med innehåll.

Vadim Nekhai, Vice President, VistaCreate och Depositphotos sade ”För mer än tjugo år sedan uppfann VistaPrint onlinedesign och publiceringsverktyg för trycksaker som ger småföretagare möjlighet att skapa god design utan att behöva lära sig komplexa programvaror. I och med detta förvärv gör VistaCreate sociala medier och andra typer av digital design lika lätthanterliga, och Depositphotos bidrar med ett stort bibliotek högkvalitativa bilder, videor och musik. Vi ser fram emot att ingå i Vista-teamet medan vi fortsätter att ta fram nya innovationer tillsammans, som kan hjälpa småföretagen att visa upp sin professionella sida både online och offline.”

Nekhai, tidigare CEO på Depositphotos, ansluter nu till Vista-teamet och kommer att fortsätta leda VistaCreate och Depositphotos, och rapportera till EVP och President of International hos Vista, Florian Baumgartner.

Mer information om Vista finns på vista.com.

Om Vista

Vista är design- och marknadsföringspartner till miljontals småföretag världen över. Som ett globalt företag med distansarbete som utgångspunkt har Vista nu teammedlemmar som arbetar från över 25 länder.

I över 20 år har vi inspirerats av småföretagare och vi arbetar oavbrutet för att leverera lösningar som möter deras ständigt föränderliga behov. Tillsammans representerar VistaCreate, 99designs från Vista och VistaPrint en fullservicelösning inom design, digitala medier och tryck. Vi stärker småföretagens närvaro i fysiska och digitala utrymmen och bidrar till deras framgång.

Vista är ett företag i Cimpress-koncernen (Nasdaq: CMPR). Läs mer på vista.com.

Emma De Masi
pr@vista.com

Samsung Introduces Three New Logic Solutions to Power the Next Generation of Automobiles30.11.2021 11:00:00 CET | Press release

Samsung Electronics Co., Ltd., a world leader in advanced semiconductor technology, today introduced three of its latest automotive chip solutions; the Exynos Auto T5123 for 5G connectivity, the Exynos Auto V7 for comprehensive in-vehicle infotainment systems, and the ASIL-B certified S2VPS01 power management IC (PMIC) for the Auto V series. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20211130005513/en/ Exynos Auto T5123, a 3GPP Release 15 telematics control unit for 5G connectivity solution for automobiles, Exynos Auto V7, a powerful processor for IVI systems in mid to high-end vehicles and S2VPS01, power management IC with ASIL-B certification for the Exynos Auto V series (Graphic: Business Wire) “Smarter and more connected automotive technologies for enriched in-vehicle experiences including entertainment, safety and comfort are becoming critical features on the road,” said Jaehong Park, Executive Vice President of Syste