VM brons till Anton Olstam i MTB XCE

Anton Olstam, 22 år, tog VM brons vid dagens XCE-VM (sprint, cross country eliminator) i belgiska Leuven.

Anton Olstam tog VM-brons vid dagens XCE-VM.

Revanschlusten efter EM för två veckor, då Anton Olstam åkte ur efter en punktering, gav  utdelning för den unga Ludvikacyklisten vid dagens sprintlopp. Anton Olstam, med hemmaklubb CK Natén, tog brons på den snabba banan efter ett mycket bra genomförda kvalheat. Segrade gjorde Titouan Perrin Ganier, Frankrike.

Joel Burman, som tog VM brons förra året, kom på en fin sjundeplats och Ella Holmegård, silvermedaljör vid VM 2017 och tre raka SM-guld i bagaget, blev utslagen i kvartsfinalen, då ryggen inte höll efter en skada.

Resultat UCI World Championships XCE

Anton Olstam tog VM-brons vid dagens XCE-VM.