VM-brons till Cecilia Hansen i e-cycling

Norbergscyklisten Cecilia Hansen har tagit VM-brons i UCI Cycling Esports World som pågår just nu.

VM-brons till Cecilia Hansen.

Damernas VM-lopp på Zwift är avgjort och Sverige har fått sin första VM-medalj i e-cycling-sammanhang. Cecilia Hansen är hemmahörande i Norberg och är 39 år och erfaren zwiftare och landsvägscyklist.

Segrade i damklassen gjorde Ashleigh Moolman Pasio, Sydafrika, tätt följd av Sarah Gigante, Australien.

Emma Belforth, Göteborg, kom på en fin 8:e plats.

55 damer från 22 länder deltog i loppet. Herrarnas VM-lopp avgörs just nu.

Conny Björnehall
Ordförande/Chairmen E-Cycling
Svenska Cykelförbundet/Swedish Cycling Federation
conny.bjornehall@gmail.com
conny.bjornehall@scf.se
Instagram: connybjornehall

VM-brons till Cecilia Hansen.

Svenska Spel/Tillsammans för fler i rörelse satsar på Svenska Cykelförbundets e-cycling26.11.2020 09:00:00 CETPressmeddelande

Genom initiativet Tillsammans för fler i rörelse, initierat av Riksidrottsförbundet och Svenska Spel får Svenska Cykelförbundet nu medel för att utveckla e-cycling i Sverige. Sverige är världsledande på e-cycling och den 9 december samlas eliten för första gången i ett officiellt världsmästerskap där den svenska truppen tävlar under Svenska Cykelförbundet. Medlen gör det möjligt att fortsätta utvecklingen av e-cycling.