VM-KVAL: Inbjudan till pressträff inför matchen mot Turkiet

Foto: Sofia Andersson / M&F Foto

Torsdagen den 22 februari är media varmt välkommen att besöka kvällsträningen på Hovet för att göra intervjuer med spelare och coacher. Den 23 februari tar herrlandslaget emot stornationen Turkiet på ett utsålt Hovet.

Så här ser tiderna ut:
Träning 17.00-19.00. Media får närvara från klockan 18.45.

Anmäl er medverkan till robin.svensson@basket.se och gärna vem eller vilka ni vill prata med.
För ytterligare frågor kontakta Robin Svensson, mediaansvarig, på samma mailadress som ovan.

Foto: Sofia Andersson / M&F Foto

Herrlandslaget matchar mot Tyskland23.7.2019 12:40:23 CESTPressmeddelande

Den 11 augusti bjuder vi på en riktig smällkaramell. Då åker nämligen det svenska herrlandslaget ner till Tyskland för att spela mot Tysklands VM-lag. Bland stjärnorna i Tyskland finns bland andra NBA-stjärnorna Dennis Schröder, Paul Zipser och Daniel Theis. – Härligt att samla gruppen och få lite mer tid att lära känna varandra och bygga laget inför EM-kvalet, säger förbundskapten Hugo Lopez. Matchen kommer att sändas på SolidSport.

Prins Daniel beskyddare av Svenska Basketbollförbundet12.7.2019 11:55:20 CESTPressmeddelande

Hans Kunglig Höghet Prins Daniel är numera beskyddare för Svenska Basketbollförbundet. – Det är en ära och vi är självklart mycket glada över att Prins Daniel vill engagera sig för basketen i Sverige, säger Mats Carlson, ordförande Svenska Basketbollförbundet. Beskyddarskapet löper över tre år och innebär att Prins Daniel på olika sätt främjar Svenska Basketbollförbundets verksamhet.