VM-KVAL: Inbjudan till pressträffar inför matchen mot Lettland

Hovet och VM-kvalet närmar sig med stormsteg och herrlandslaget påbörjar nästa vecka uppladdningen inför den så viktiga VM-kvalmatchen mot Lettland. Media bjuds in till tre tillfällen där intervjuer och uppsnack sker inför drabbningen den 28 juni.

Foto: Sofia Andersson / M&F Foto

Herrlandslaget samlas på måndag 18 juni i Södertälje för att börja förberedelserna inför VM-kvalmatcherna mot Lettland och Turkiet. De tränar fram till torsdag 21 juni. Under midsommar har laget ledigt, och samlas sedan igen söndag 24 juni.

För att ge bästa möjliga tillgång för media bjuder vi in till tre tillfällen där intervjuer och uppsnack sker inför drabbningen den 28 juni på Hovet, 18.30.

Dessa tre tillfällen gäller:
Tisdag 19 juni klockan 12.00 i Täljehallen
Tisdag 26 juni klockan 11.00 i Täljehallen
Onsdag 27 juni klockan 18.15 på Hovet

Anmälan:
Anmäl er medverkan till robin.svensson@basket.se och gärna vem eller vilka ni vill prata med.

För ytterligare frågor kontakta Robin Svensson, mediaansvarig, på samma mailadress som ovan.

Foto: Sofia Andersson / M&F Foto

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Lettland väljer Sverige som partnerland i EM20197.12.2018 15:13Pressmeddelande

För första gången någonsin kan värdnationen i basket-EM för damer välja en av de kvalificerade nationerna. Basket-EM 2019 arrangeras av Lettland och Serbien och Lettland har valt Sverige. - Vi delar historia, de har mästerskapserfarenhet och arbetar aktivt med sina fans, säger Lettlands förbundsordförande Valdis Voins. För Sverige innebär detta goda möjligheter att få en rekordstor publik i ryggen vid sina matcher i Riga.