VM-KVAL: Inbjudan till pressträffar inför matchen mot Lettland

Hovet och VM-kvalet närmar sig med stormsteg och herrlandslaget påbörjar nästa vecka uppladdningen inför den så viktiga VM-kvalmatchen mot Lettland. Media bjuds in till tre tillfällen där intervjuer och uppsnack sker inför drabbningen den 28 juni.

Foto: Sofia Andersson / M&F Foto

Herrlandslaget samlas på måndag 18 juni i Södertälje för att börja förberedelserna inför VM-kvalmatcherna mot Lettland och Turkiet. De tränar fram till torsdag 21 juni. Under midsommar har laget ledigt, och samlas sedan igen söndag 24 juni.

För att ge bästa möjliga tillgång för media bjuder vi in till tre tillfällen där intervjuer och uppsnack sker inför drabbningen den 28 juni på Hovet, 18.30.

Dessa tre tillfällen gäller:
Tisdag 19 juni klockan 12.00 i Täljehallen
Tisdag 26 juni klockan 11.00 i Täljehallen
Onsdag 27 juni klockan 18.15 på Hovet

Anmälan:
Anmäl er medverkan till robin.svensson@basket.se och gärna vem eller vilka ni vill prata med.

För ytterligare frågor kontakta Robin Svensson, mediaansvarig, på samma mailadress som ovan.

Foto: Sofia Andersson / M&F Foto

Idrottens Hus

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Eriksson skadad - missar VM-kval15.6.2018 14:32Pressmeddelande

Marcus Eriksson kommer inte att kunna spela VM-kvalmatchen mot Lettland på Hovet. Han spelade slutet av säsongen med smärta i knät och har ådragit sig en meniskskada. – Det är jättetråkigt att inte kunna vara med, jag älskar att spela för Sverige. Men jag kommer att heja och jag tror på laget, de är grymma, säger Marcus Eriksson. Sverige måste vinna med 10 poäng mot Lettland för att ha en realistisk chans att ta sig vidare i VM-kvalet.