VM-KVAL: Inbjudan till pressträffar inför matchen mot Lettland

Hovet och VM-kvalet närmar sig med stormsteg och herrlandslaget påbörjar nästa vecka uppladdningen inför den så viktiga VM-kvalmatchen mot Lettland. Media bjuds in till tre tillfällen där intervjuer och uppsnack sker inför drabbningen den 28 juni.

Foto: Sofia Andersson / M&F Foto

Herrlandslaget samlas på måndag 18 juni i Södertälje för att börja förberedelserna inför VM-kvalmatcherna mot Lettland och Turkiet. De tränar fram till torsdag 21 juni. Under midsommar har laget ledigt, och samlas sedan igen söndag 24 juni.

För att ge bästa möjliga tillgång för media bjuder vi in till tre tillfällen där intervjuer och uppsnack sker inför drabbningen den 28 juni på Hovet, 18.30.

Dessa tre tillfällen gäller:
Tisdag 19 juni klockan 12.00 i Täljehallen
Tisdag 26 juni klockan 11.00 i Täljehallen
Onsdag 27 juni klockan 18.15 på Hovet

Anmälan:
Anmäl er medverkan till robin.svensson@basket.se och gärna vem eller vilka ni vill prata med.

För ytterligare frågor kontakta Robin Svensson, mediaansvarig, på samma mailadress som ovan.

Foto: Sofia Andersson / M&F Foto

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Sveriges snabbast växande liga till Östersund19.10.2018 15:02Pressmeddelande

SJ Basketligan Special är en nationell liga för personer med intellektuella funktionsvariationer. För bara ett år sedan så bestod ligan av 8 lag, men inför säsongen 18/19 så har ligan växt till hela 14 lag. Antalet spelare har dessutom mer än dubblats till över 250 personer, vilket gör ligan till Sveriges snabbast växande. Under helgen 20–21 oktober sker säsongspremiären när en fullspäckad omgång spelas i ATS- och Sporthallen i Östersund.