VM-kval: Pressinfo inför Sverige-Turkiet

Foto: Sofia Andersson / M&F Foto

PRESSACKREDITERING
Ni ackrediterar er mot uppvisande av legitimation vid uppmärkt entré. Pressen använder ingång 11.
Bär ackrediteringen synlig under hela evenemanget.
Insläpp till arenan från klockan 17.30.

PRESS- OCH MEDIARUM
Under match sitter media på pressläktaren belägen på ena långsidan, över ingång A24 och A23.
Mediarummet hittas i tunneln under resultattavlan, där arbetar media efter avslutad match. Till mediarummet kommer ni via trappen under ingång A27. Skyltar visar er vägen. Kaffe och förfriskningar serveras.

PRESSLÄKTARE

TRÅDLÖST NÄTVERK
Media skall använda det som heter AEG-GUEST. Gå in via webbläsaren och logga in med följande:
Användarnamn: basketfest
Lösenord: hovet2018

STATISTIK
Levereras efter varje period till pressläktaren och TV-studio. Slutstatistik kommer även finnas på presskonferensen efter avslutad match.

PRESSKONFERENS
Enligt FIBA:s regler startar presskonferensen 15 minuter efter slutsignal. Rummet där presskonferensen hålls är beläget i tunneln under resultattavlan. Till tunneln kommer ni via trappen under ingång A27. Skyltar visar er vägen. Presskonferensen är uppdelad i två delar - bortalaget inleder. Förbundskapten samt en spelare deltar. Presskonferensen hålls på engelska.

MIXED ZONE
Efter match går samtliga spelare och coacher genom mixed zone, intill tunneln under resultattavlan. Där sker intervjuer. Samtliga filmade intervjuer sker framför ”backdroppen”.
OBS! Inga intervjuer på planen. Video får endast spelas in i Mixed Zone.

PRESSTRÄFF INNAN MATCH
Torsdagen den 22 februari klockan 19.00 på Hovet. Kvällsträningen är öppen från klockan 18.45. Kommer separat inbjudan till den.

PRESSANVARIG
Robin Svensson, tel. 073-832 99 99 alt. robin.svensson@basket.se

VÄLKOMNA!

Foto: Sofia Andersson / M&F Foto

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Basketen flyttar in till skolgårdar i Skåne7.11.2018 17:12Pressmeddelande

Projektet Hemmaplan är ett samarbete mellan Skånes Basketdistriktförbund och Svenska Basketbollförbundet, och vänder sig till barn i Skåne som idag står längst bort från att delta i en idrottsförening. Projektet är ett av totalt elva idrottsprojekt som får dela på 3 995 000 kronor från Framåtfonden. Gemensamt för alla projektidéer är att de involverar nya former av fysisk aktivitet, något som bedömts som viktigt för att bryta mönster och få fler i rörelse.