VM-kval: Pressinfo inför Sverige-Turkiet

Foto: Sofia Andersson / M&F Foto

PRESSACKREDITERING
Ni ackrediterar er mot uppvisande av legitimation vid uppmärkt entré. Pressen använder ingång 11.
Bär ackrediteringen synlig under hela evenemanget.
Insläpp till arenan från klockan 17.30.

PRESS- OCH MEDIARUM
Under match sitter media på pressläktaren belägen på ena långsidan, över ingång A24 och A23.
Mediarummet hittas i tunneln under resultattavlan, där arbetar media efter avslutad match. Till mediarummet kommer ni via trappen under ingång A27. Skyltar visar er vägen. Kaffe och förfriskningar serveras.

PRESSLÄKTARE

TRÅDLÖST NÄTVERK
Media skall använda det som heter AEG-GUEST. Gå in via webbläsaren och logga in med följande:
Användarnamn: basketfest
Lösenord: hovet2018

STATISTIK
Levereras efter varje period till pressläktaren och TV-studio. Slutstatistik kommer även finnas på presskonferensen efter avslutad match.

PRESSKONFERENS
Enligt FIBA:s regler startar presskonferensen 15 minuter efter slutsignal. Rummet där presskonferensen hålls är beläget i tunneln under resultattavlan. Till tunneln kommer ni via trappen under ingång A27. Skyltar visar er vägen. Presskonferensen är uppdelad i två delar - bortalaget inleder. Förbundskapten samt en spelare deltar. Presskonferensen hålls på engelska.

MIXED ZONE
Efter match går samtliga spelare och coacher genom mixed zone, intill tunneln under resultattavlan. Där sker intervjuer. Samtliga filmade intervjuer sker framför ”backdroppen”.
OBS! Inga intervjuer på planen. Video får endast spelas in i Mixed Zone.

PRESSTRÄFF INNAN MATCH
Torsdagen den 22 februari klockan 19.00 på Hovet. Kvällsträningen är öppen från klockan 18.45. Kommer separat inbjudan till den.

PRESSANVARIG
Robin Svensson, tel. 073-832 99 99 alt. robin.svensson@basket.se

VÄLKOMNA!

Foto: Sofia Andersson / M&F Foto

Idrottens Hus

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Skador oroar i derby mot Danmark10.9.2018 15:54Pressmeddelande

Inför den viktiga EM-kvalmatchen mot Danmark på söndag har Sverige tappat en mängd spelare. Hjälten mot Turkiet, Nick Spires, är den senaste i raden av spelare som ger återbud pga skada. Speciellt under korgarna är Sverige försvagat. Centrarna Nick Spires, Simon Birgander och Carl Engström samt superskytten Marcus Eriksson är alla skadade. – Vi har aldrig haft fullt lag men så många stora spelare borta samtidigt gör denna match speciell, säger förbundskapten Vedran Bosnic.