Volvo Ocean Race bjuder på favoriter från musikalen Mamma Mia

”Donna & the Dynamos” kommer att bjuda på favoriter från succémusikalen Mamma Mia i Frihamnen när Volvo Ocean Race kommer till Göteborg. Det är den första programpunkten under evenemanget som hittills presenterats.

Hamnstoppet för Volvo Ocean Race i Göteborg är en folkfest som bjuder på mycket mer än spektakulär segling. Söndagen den 17 juni kliver Donna & the Dynamos upp på stora scenen i Frihamnspiren för att framföra favoritnummer från Mamma Mia.

Trion består av Gunilla Backman, Sussie Eriksson och Charlotte Strandberg som var en del av ensemblen när den populära musikalen framfördes i Stockholm 2005–2007.

– Vi är jätteglada att Donna & the Dynamos blir en del av evenemanget. ABBA:s musik satte Sverige på kartan och Volvo Ocean Race är ett internationellt evenemang som har fans världen över. Vi hoppas att många vill komma till Race Village och göra konserten till en härlig fest, säger Anna Mjörnvik, Eventansvarig på Göteborg & Co för Volvo Ocean Race Göteborg.

Precis som under målgången av Volvo Ocean Race i Göteborg 2015 kommer evenemangsområdet, eller ”Race Village” som det kallas, ligga på Frihamnspiren, där också tävlingsbåtarna kommer att ligga förtöjda när de är i Göteborg. Evenemangets program innehåller flera sportliga höjdpunkter men också musik, underhållning och aktiviteter för stora & små.

Programmet kommer att uppdateras löpande fram till evenemanget börjar.

Volvo Ocean Race är världens främsta havskappsegling runt jorden. Starten gick i Alicante, Spanien i oktober och tävlingen kommer till Göteborg med ett hamnstopp 14-21juni. Detta firas med en folkfest på Frihamnspiren med fri entré!

Läs mer om Volvo Ocean Race Göteborg på – www.volvooceanracegoteborg.com

031-368 40 00http://goteborgco.se

Göteborg & Co har till uppgift att marknadsföra och medverka i utvecklingen av Göteborg som turist-, evenemangs-, och mötesstad. Bolaget ägs av Göteborgs Stad och har ett brett samarbete med besöksnäring, akademi, övrigt näringsliv och organisationer i Göteborgsregionen.

Göteborg & Co ingår tillsammans med Liseberg, Got Event och Göteborgs Stadsteater i klustret Turism, Kultur & Evenemang och är klustrets moderbolag.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Invigningsceremonin och premiärturen för nya skärgårdslinje mellan Stenpiren och Hönö Klåva20.6.2018 07:30Pressinbjudan

Från och med 26 juni och under hela sommarsäsongen kör Styrsöbolagets nya skärgårdsbåt mellan Stenpiren och Hönö Klåva via Eriksberg. Den nya skärgårdslinjen kan ses som en del av jubileumssatsningen Tillgänglig Skärgård, sprungen ur göteborgarnas önskan att enklare ta sig till skärgården från stan inför Göteborgs 400-årsjubileum 2021. Välkomna på invigningsceremonin och premiärturen den 26 juni kl. 09.30 på Stenpiren.