Volvo Ocean Race söker volontärer till Frihamnen i Göteborg

I juni 2018 kommer Volvo Ocean Race till Göteborg och söker nu volontärer till organisationen på land. För den som är intresserad finns chansen att vara en del av det globala megaevenemanget, få nya erfarenheter och träffa nya vänner.

Foto: Dino Soldin Stendahls/Göteborg & Co

Alla som är 18 år eller äldre är välkomna att söka volontärsplatser. Det finns olika typer av volontärsuppgifter, det kan handla om att arbeta mot publiken, med aktiviteter, som värd mot samarbetspartners och sponsorer eller jobba bakom kulisserna. Det är ett plus att kunna prata flera språk. Volontärerna behöver kunna arbeta minst 4 pass/dagar för att få vara med.

Volontärsuppdragen gäller evenemangsområdet Race Village i Frihamnen i Göteborg, där
folkfesten kommer att äga rum den 14–21 juni 2018.

Läs mer och anmäl dig som volontär på www.volvooceanracegoteborg.com

Foto: Dino Soldin Stendahls/Göteborg & Co

Abonnera på våra pressmeddelanden.