Volvo Ocean Race söker volontärer till Frihamnen i Göteborg

I juni 2018 kommer Volvo Ocean Race till Göteborg och söker nu volontärer till organisationen på land. För den som är intresserad finns chansen att vara en del av det globala megaevenemanget, få nya erfarenheter och träffa nya vänner.

Foto: Dino Soldin Stendahls/Göteborg & Co

Alla som är 18 år eller äldre är välkomna att söka volontärsplatser. Det finns olika typer av volontärsuppgifter, det kan handla om att arbeta mot publiken, med aktiviteter, som värd mot samarbetspartners och sponsorer eller jobba bakom kulisserna. Det är ett plus att kunna prata flera språk. Volontärerna behöver kunna arbeta minst 4 pass/dagar för att få vara med.

Volontärsuppdragen gäller evenemangsområdet Race Village i Frihamnen i Göteborg, där
folkfesten kommer att äga rum den 14–21 juni 2018.

Läs mer och anmäl dig som volontär på www.volvooceanracegoteborg.com

Foto: Dino Soldin Stendahls/Göteborg & Co

031-368 40 00http://goteborgco.se

Göteborg & Co har till uppgift att marknadsföra och medverka i utvecklingen av Göteborg som turist-, evenemangs-, och mötesstad. Bolaget ägs av Göteborgs Stad och har ett brett samarbete med besöksnäring, akademi, övrigt näringsliv och organisationer i Göteborgsregionen.

Göteborg & Co ingår tillsammans med Liseberg, Got Event och Göteborgs Stadsteater i klustret Turism, Kultur & Evenemang och är klustrets moderbolag.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Invigningsceremonin och premiärturen för nya skärgårdslinje mellan Stenpiren och Hönö Klåva20.6.2018 07:30Pressinbjudan

Från och med 26 juni och under hela sommarsäsongen kör Styrsöbolagets nya skärgårdsbåt mellan Stenpiren och Hönö Klåva via Eriksberg. Den nya skärgårdslinjen kan ses som en del av jubileumssatsningen Tillgänglig Skärgård, sprungen ur göteborgarnas önskan att enklare ta sig till skärgården från stan inför Göteborgs 400-årsjubileum 2021. Välkomna på invigningsceremonin och premiärturen den 26 juni kl. 09.30 på Stenpiren.