Wakeboard bakom kabel på SM-veckan i Linköping!

SM-veckan är ett av Sveriges största, årligen återkommande, idrottsevenemang som nu till sommaren går av stapeln i Linköping 28 juni – 3 juli. Detta med Wakeboard bakom kabel på programmet!

Under denna idrottshögtid kommer Linköpings kabelsportförening i tätt samarbete med Svenska Vattenskid- & Wakeboardförbundet att arrangera SM 2022 Wakeboard kabel 2.0 Features Only. Vår idrott är en av 32 idrotter som fått förtroendet att arrangera vårt SM under denna SM-vecka vilket känns oerhört motiverande för oss alla som är involverade i arbetet med detta mästerskap.

Hela organisationskommittén har under lång tid arbetat mot målet att erbjuda historiens absolut bästa SM med fantastiska tävlingsförhållanden, härlig stämning och direktsända TV-finaler på LKPG Wake Park som drivs av Linköpings Kabelsportförening. I harmoni med flera andra idrotter kommer vårt SM att gå av stapeln mitt inne i centrala Linköping på Kinda kanal vilket självklart kommer att attrahera en stor publik på plats och våra openklass finaler kommer att avhållas på absolut bästa tänkbara tidpunkt, lördagen den 2 juli klockan 14:30 – 16:00!

Tävlingsinbjudan, preliminärt tidsschema och information om bland annat hur du anmäler dig samt bokar tid för inåkning hittar du HÄR.

Kort om SM-veckan: SM-veckan är en hyllning till idrottsrörelsen och genomförs varje år på olika orter i Sverige, vinter respektive sommar. SM-veckan är öppen för Riksidrottsförbundets medlemmar, 71 specialidrottsförbund, vilka representerar upp emot 210 idrotter. SM-veckan arrangeras av Riksidrottsförbundet i samarbete med berörda specialidrottsförbund, värdstaden och lokala föreningar. Sveriges Television är sändande bolag. Läs mer om evenemanget SM-veckan i Linköping HÄR.

Varmt Välkomna till Linköping och SM 2022 önskar Linköpings Kabelsportförening, SVWF, Linköpings Kommun, RF och våra samarbetspartners.

SVWF Sportchef

SVWF Klubbkonferens & Förbundsmöte 2022!1.4.2022 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Årets konferens och förbundsmöte arrangerades av SVWF på Scandic Talk Hotel i Älvsjö (Stockholm) och sammanlagt var vi cirka 25 personer som fysiskt deltog samt ytterligare ett par personer som var närvarande via direktsänd videolänk. På klubbkonferensen, som avhölls under lördagen samt fram till lunch på söndagen, avhölls en rad olika presentationer där bland annat Mats Örjes från Halmstad Wakeboardklubb berättade, via länk, om det fina arbete som gjorts med att tillgänglighetsanpassa föreningens anläggning. Under konferensen presenterade även Vittsjö Vattenskidklubb genom Nellie Eklund och Bo Gunnarsson det otroligt inspirerande och utvecklande ungdomsarbete som pågår i föreningen. Genom det målmedvetna arbetet har även föreningens medlemstal skjutit i höjden och vi ser med spänning fram emot att följa fortsättningen på denna fantastiska utvecklingsresa. Mikael Werthén från Brainsafe var på plats och presenterade det nya samarbetet mellan SVWF och företaget Brainsafe. Specifikt berät

Vällyckad upptaktsträff i Åre under den gångna helgen!8.2.2022 08:00:00 CET | Pressmeddelande