Walk the talk 21 april 17:00 - 19:00 - Yrkesutbildningens År 2016

I år är det Yrkesutbildningens år enligt regeringen. Vi på Yrkesplugget gör vårt bästa för att lyfta fram det positiva med yrkesutbildning inom Transport, Personbilsteknik, MC-teknik och Bygg. En av våra aktiviteter är att bjuda in ungdomar, föräldrar och media till Öppna hus för att på riktigt visa upp hur ett modernt yrkesgymnasium ser ut.

Alla är välkomna att besöka Yrkespluggets öppna hus torsdagen den 21 april mellan kl. 17:00 - 19:00. Du möter elever och lärare, vi visar våra nya lokaler, berättar om våra olika program samt bjuder på en show med RACKARTYGARNA

Vi kommer också berätta om vår satsning på förebilder. En aktivitet där tidigare elever ställer upp och berättar vad deras utbildning lett fram till. Detta genom Truckr (www.truckr.se) för blivande yrkesförare, Meckr (www.meckr.se) för blivande personbilsmekaniker, Buildr (www.buildr.se) för blivade byggare och MC:r (www.themcr.se) för blivande MC-tekniker. Med denna satsning hoppas vi nå ännu fler elever i för-gymnasial ålder. Framförallt de elever som är osäkra på sina val till gymnasieskolan. Men också nå föräldrar och hos dem öka förståelsen för yrkesutbildningen.

Yrkesplugget firar i höst 10 år som friskola med inriktning på yrkesutbildning på gymnasienivå och vuxenutbildning. Vi har sedan starten yrkesutbildat omkring 1500 elever.

Välkomna!

Annelee Bergstrand
VD & Rektor Yrkesplugget Bromma
annelee@yrkesplugget.se