Wallenstad blir ny Marknadsdirektör i Moelven Timber

Fredrik Wallenstad blir ny Marknadsdirektör i Moelven Timber. Han startar jobbet från 1:a December.
Fredrik Wallenstad blir ny Marknadsdirektör i Moelven Timber.

Wallenstad tar över efter nuvarande Marknadsdirektör i Timber, Lars Thorsrud, som kommer att sluta i Moelven.

Resultatinriktad marknadsman

Wallenstad har bred erfarenhet inom och utanför Moelven och han arbetar nu som VD på Moelven Valåsen AB sedan 6 år tillbaka.

- Fredrik har den erfarenhet och kunskap som krävs för att driva utvecklingen av vår marknadsorganisation. Han har rapporterat till mig under de senaste tre åren och jag är glad att Fredrik vill ta på sig denna krävande uppgift, säger divisionschef i Moelven Timber, Anders Lindh.

Samtidigt ger han ett stort tack till nuvarande Marknadsdirektör Lars Thorsrud, som lämnar Moelven.

- Lars har varit en positiv kraft i vår marknadsorganisation och jag önskar han all lycka ​​framöver, säger Lindh.

Fredrik Wallenstad blir ny Marknadsdirektör i Moelven Timber.

Moelven Industrier ASA är en skandinavisk industrikoncern som tillverkar hållbara produkter och tjänster för byggbranschen. I 2022 omsatte koncernen 14,4 miljarder NOK och har cirka 3300 medarbetare. Moelvens 34 produktionsbolag är fördelade på 41 produktionsplatser i Norge och Sverige, och är uppdelat i tre divisioner: Timber, Wood och Byggsystem.