WALLMANS & KUNGSPORTSHUSET = SANT!

Äntligen kommer Wallmans till Göteborg! Julen 2019 kommer ett av Sveriges starkaste underhållningskoncept genom tiderna att skapa julmagi i Kungsportshuset i Göteborg. Det blir en helkväll med en meny av julens smaker kryddat med en sprakande Wallmans-show med magiska inslag. Kvällen kulminerar sen i en smittande sing-a-long med glamorösa Gretchen och avrundas med att vår DJ väver samman de bästa hitsen från då och nu.

Christmas by Wallmans

Kungsportshuset och Wallmans - part of Moment Group

Sedan Wallmans Salongers premiär för 28 år sen har hundratusentals gäster blivit serverade av proffsiga Wallmans-artister – stjärnor som levererat en show i världsklass samtidigt som de balanserat tallrikar och med värme tagit extra väl hand om just ”sina” gäster. Wallmans spelar för fulla hus i Stockholm, Köpenhamn och Oslo och nu är det äntligen dags för ett exklusivt gästspel i Göteborg!

- Det känns fantastiskt bra att vi nu äntligen kan erbjuda göteborgarna, trollhättebor, boråsare, hallänningar och alla andra i Västsverige en helkväll med Wallmans – på hemmaplan  och i en av stans mest spektakulära festlokaler. Kungsportshuset har ett unikt läge på Kungsportsplatsen i hjärtat av Göteborg och nu fyller vi det med en upplevelse många har efterfrågat. Det känns fantastiskt gott, säger Magnus Rösman, affärsområdeschef för Immersive Venues inom Moment Group.

______________

Kungsportshuset är en av stans mest spektakulära mötesplatser – med ett unikt läge på Kungsportsplatsen i hjärtat av Göteborg.

Vår à la carte-restaurang KPH Matbar, som ligger på entréplan, serverar mat och dryck med honnörsorden kvalitet, innovation och lekfullhet - allt i harmoni med den gemytliga interiören och framförallt en välkomnande miljö. Oavsett om du tittar in för något enkelt i baren, en lunch, en lyxigare middag eller en after work så ska det kännas välkomnande, omfamnade och okomplicerat.

Vår eventarena med sin färgstarka och mustigt designade inredning har sin entré i tornet och huserar på andra och tredje våningen. De spektakulära lokalerna i kombination med det bästa inom ljud & ljus skapar perfekta förutsättningar för galor, dinnershows, kick-offer, event och nattklubbsupplevelser. Välkommen att skapa ditt företags nästa event i
Kungsporthusets unika lokaler.

Kungsportshuset är något utöver det vanliga som man inte vill missa - varmt välkommen till oss!

Christmas by Wallmans

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Nuläget i Moment Group under coronapandemins påverkan14.5.2020 17:52:25 CESTPressmeddelande

Hela upplevelsebranschen påverkas starkt av coronapandemin och inom samtliga verksamheter i Moment Group pågår ett intensivt arbete med att parera den negativa påverkan Covid-19 har på koncernen när det gäller såväl omsättning som rörelseresultat och likviditet. Inköps- och investeringsstopp infördes för ett par månader sedan och arbete pågår löpande med att minimera kostnadsbasen och nyttja de olika stödpaket som möjliggörs. Samtidigt fortsätter arbetet med att stärka balansräkningen och säkra finansieringen framåt. Genom en kombination av nedan beskrivna aktiviteter bedömer ledningen att bolaget har tillräcklig likviditet för att bedriva verksamheten under resterande del av 2020. Bedömningen förutsätter att aktivitetsnivån i verksamheten successivt normaliseras från slutet av tredje kvartalet 2020.

ÅRETS föreställning av Alla tiders ÅSA-NISSE på VALLARNAS FRILUFTSTEATER 2020 flyttas till sommaren 2021 8.5.2020 12:09:41 CESTPressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group AB Regeringen beslöt den 11 mars att följa Folkhälsomyndigheternas restriktioner att stoppa ALLA allmänna sammankomster och offentliga träffpunkter med fler än 500 personer. Därefter från och med söndag den 29 mars får allmänna tillställningar ha max 50 deltagare. Detta gör att vi från Vallarnas friluftsteater har väntat in i det sista för att se om restriktionerna kommer att lyftas under en snar framtid, men med rådande situation fattar vi nu beslutet att flytta vår verksamhet till 2021. Självklart vidtar vi detta beslut med omtanke om publikens och medarbetarnas hälsa och i förhållande till Coronavirusets framfart (covid-19) i Sverige. Därav finner vi att det blir bäst att 2020 års buskis Alla Tiders Åsa-Nisse flyttas till sommaren 2021 och blir 25 års jubileumsföreställningen. ”Inget har egentligen förändrats när det kommer till bokningsläget. Förutom att vi flyttat föreställningen ett år. De som redan bokat en biljett till årets föreställning behål

Detta har jag sett fram emot!4.5.2020 14:03:41 CESTPressmeddelande

Den 1 maj i år tillträdde jag som tillförordnad VD/Koncernchef för Moment Group. Jag har min bakgrund i konsumentvarubranschen och har haft ledande positioner i konsumentvaru- och serviceföretag såsom Carlsberg, Selecta, Procter & Gamble m fl. Nuförtiden har jag fokuserat på kortare uppdrag som interims VD och kommer närmast från tjänsten som tillförordnad VD för den svenska klädkedjan Twilfit, som vi tog igenom en företagsrekonstruktion och försäljning.