WALLMANS & KUNGSPORTSHUSET = SANT!

Äntligen kommer Wallmans till Göteborg! Julen 2019 kommer ett av Sveriges starkaste underhållningskoncept genom tiderna att skapa julmagi i Kungsportshuset i Göteborg. Det blir en helkväll med en meny av julens smaker kryddat med en sprakande Wallmans-show med magiska inslag. Kvällen kulminerar sen i en smittande sing-a-long med glamorösa Gretchen och avrundas med att vår DJ väver samman de bästa hitsen från då och nu.

Christmas by Wallmans

Kungsportshuset och Wallmans - part of Moment Group

Sedan Wallmans Salongers premiär för 28 år sen har hundratusentals gäster blivit serverade av proffsiga Wallmans-artister – stjärnor som levererat en show i världsklass samtidigt som de balanserat tallrikar och med värme tagit extra väl hand om just ”sina” gäster. Wallmans spelar för fulla hus i Stockholm, Köpenhamn och Oslo och nu är det äntligen dags för ett exklusivt gästspel i Göteborg!

- Det känns fantastiskt bra att vi nu äntligen kan erbjuda göteborgarna, trollhättebor, boråsare, hallänningar och alla andra i Västsverige en helkväll med Wallmans – på hemmaplan  och i en av stans mest spektakulära festlokaler. Kungsportshuset har ett unikt läge på Kungsportsplatsen i hjärtat av Göteborg och nu fyller vi det med en upplevelse många har efterfrågat. Det känns fantastiskt gott, säger Magnus Rösman, affärsområdeschef för Immersive Venues inom Moment Group.

______________

Kungsportshuset är en av stans mest spektakulära mötesplatser – med ett unikt läge på Kungsportsplatsen i hjärtat av Göteborg.

Vår à la carte-restaurang KPH Matbar, som ligger på entréplan, serverar mat och dryck med honnörsorden kvalitet, innovation och lekfullhet - allt i harmoni med den gemytliga interiören och framförallt en välkomnande miljö. Oavsett om du tittar in för något enkelt i baren, en lunch, en lyxigare middag eller en after work så ska det kännas välkomnande, omfamnade och okomplicerat.

Vår eventarena med sin färgstarka och mustigt designade inredning har sin entré i tornet och huserar på andra och tredje våningen. De spektakulära lokalerna i kombination med det bästa inom ljud & ljus skapar perfekta förutsättningar för galor, dinnershows, kick-offer, event och nattklubbsupplevelser. Välkommen att skapa ditt företags nästa event i
Kungsporthusets unika lokaler.

Kungsportshuset är något utöver det vanliga som man inte vill missa - varmt välkommen till oss!

Christmas by Wallmans

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter drygt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har närmare 600 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Hamburg, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group