Wallmans stannar i Göteborg

I Kungsportshuset mitt i Göteborg bjuder Wallmans på ett storslaget dinner party. Wallmansshowerna som i över 30 år spridit glädje i Stockholm har tagit Göteborg med storm. Nu står det klart att Wallmans kommer fortsätta husera i det vackra Kungsportshuset i Göteborg även till hösten 2022.

Wallmans Dinnerparty i Kungsportshuset Foto: Fredric Borgillen

Bakom de vackra gröna dörrarna in till Kungsportshuset gömmer sig en värld full av nöje. Göteborgarna har nu fått chansen att uppleva Wallmans i sitt esse. En show med musik och dans som går hand i hand med trerättersmiddagen som serveras till gästerna under kvällens gång. En helhetsupplevelse som är unik för just Wallmansscenen.

Det känns helt fantastiskt att Wallmans blivit så väl mottaget i Göteborg, även om vi inte tvivlade en sekund på det, är det riktigt roligt att det gick hem hos göteborgarna, säger Mikael Nilsson, tf vd för Immersive Venues som bland annat driver Kungsportshuset.

Förutom Göteborg, så kan shower med Wallmans upplevas i både Stockholm, Köpenhamn och Oslo. Wallmans Dinnerparty i Kungsportshuset har nypremiär inför hösten den 17 september och spelas fram till den 17 december 2022.

För mer information och biljetter besök: Wallmans Dinner party Höst 2022 eller Kungsportshuset

För övriga pressrelaterade frågor, vänligen kontakta:

Hanna Källerteg, Micael Bindefeld AB hanna.kallerteg@bindefeldab.se

Filip Jarl, Micael Bindefeld AB filip.jarl@bindefeldab.se

070-181 59 71http://www.momentgroup.com/

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Falkenberg.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wagners Bistro, Wallmans, Wallmans Group

Danny Saucedo uppgraderar ytterligare – The Run(A)way show 2.0 är här29.4.2022 12:04:54 CEST | Pressmeddelande

Danny Saucedos kritikerhyllade popshow The Run(A)way show, som såg sitt första ljus hösten 2019, har skapat stor uppmärksamhet runt om i Sverige sedan dess. Efter en tid utan musik, dandi dansa och partyt som showen medför, är den och Danny nu tillbaka i ny tappning. The Run(A)way show sätts för första gången upp i Stockholm, där 9 showkvällar under hösten redan är utsålda. Nu släpps ytterligare sex shower på Cirkus i Stockholm!

Sanna Nielsen gör ny stor Julkonsertturné21.4.2022 08:59:58 CEST | Pressmeddelande

Efter en bejublad succé i vintras är Sanna Nielsen tillbaka med sin julkonsert ”Min Sanna Jul". I november-december hon sig åter ut på en stor julkonsertturné runt om i Sverige och besöker inte mindre än 22 städer, från norr till söder. Biljetterna släpps den 25 april via showtic.se. -Det kan ju låta märkligt att prata julen redan nu, men faktum är att biljetterna i fjol gick åt extremt snabbt, så vi vill ge alla chansen att i god tid boka in och se julkonserten, säger producent Patrik Krall.

Stjärnspäckat när Broadwaysuccén Tootsie intar Oscarsteatern21.3.2022 17:00:00 CET | Pressmeddelande

Stor orkester och dansensemble, Robert Gustafsson, Sussie Eriksson, Ola Forssmed och Hege Schøyen bara för att nämna några. Det är ett imponerande gäng som ska samlas för repetitioner inför premiären av musikalkomedin Tootsie i slutet av september. -En hjärtvärmande skrattfest med stora shownummer är väl precis vad man vill ge publiken just nu, säger regissören Edward af Sillén.