Walthon Advokater

Walthon Advokater växer - Toppkrafter från MAQS ansluter

Delägarna Patrik Essehorn, Jürgen Conzen, Maria Norrman och Clarissa Fröberg på MAQS ansluter till Walthon Advokater vid årsskiftet, tillsammans med biträdande juristerna Michelle Cargioli, Rebecca Fallberg och Erika Samuelsson. Därmed förstärker och utökar Walthon sitt erbjudande inom internationell M&A, kapitalmarknad, fastighetstransaktioner, finansiering och bolagsrätt.

Mats Willman, Managing Partner på Walthon Advokater:

• Det är otroligt roligt att äntligen få berätta om detta. Maria och Clarissa har varit ansvariga för MAQS M&A avdelning, Patrik för Capital Markets och Jürgen för German Desk. Vi får genom dessa rekryteringar ett ”Dream team” inom bland annat fastighetstransaktioner, internationell M&A och kapitalmarknad.
  • Vi ser rekryteringarna som ett kvitto på att Walthon redan nu är ett attraktivt alternativ och att vår modell för advokatverksamhet är spännande, rättvis och hållbar. Walthon kommer under hösten fortsätta rekrytera biträdande jurister.

Vid frågor vänligen kontakta:

Mats Willman, Walthon Advokater, tfn 070-878 37 83

Patrik Essehorn, MAQS, tfn 070-882 03 75

Walthon Advokater
Stureplan 4 A

Walthon Advokater startade sin verksamhet i maj 2018 när delägarna Mats Willman, Madeleine Sifvert, Jonas Jonsson, Sten Sjöstedt, Urban Hjelm, Niklas Haak, Ulf Stigare och Michael Cohen lämnade Advokatfirman NOVA, tillsammans med sina medarbetare.

Walthon erbjuder högkvalitativ och hållbar affärsjuridisk rådgivning med särskilt fokus på tvistelösning, fastighetstransaktioner, entreprenadrätt, M&A, kaptalmarknad, fastighets- och hyresrätt, insolvens och rekonstruktion, kommersiella avtal samt offentlig upphandling. Nästa vecka flyttar Walthon in i sina nya lokaler på Stureplan 4A, efter sommarens renovering.

Följ Walthon Advokater

Abonnera på våra pressmeddelanden.