Water proof your home, a great investment for every homeowner

What does water proofing your home mean? Well the exterior isn't the only part of the home that protects you from outside elements. There are plenty of ways that faulty pipes, rustic screws and taps, very old paint falling apart that are only just a few ways that can invite a water damage mess leaving your home filled with water.

The reason to have your home water proof from water damage, is because not only are rainy days and storms unpredictable and unavoidable, but accidents happen all the time inside the house with everyday uses such as:

• Clogged and overflowing toilets
  • A tear or crack in a pipe or hose
  • Indoor walls,ceilings and floors have crack
  • And many more

There are scenarios that happen that no one can control as life happens and household items and fixtures age. Yet if you are on top of all your home maintenance on all appliances then that is already a good way to protect your things.

That isn't all, to waterproof your home, here are some great ideas where and what to look for and what to do which is most crucial for homes that are much older for years of wear and tear,

• All floors and walls are sealed that have holes and gaps
  • Exterior doors, windows and side panels all sealed from cracks
  • Roof maintenance for any holes or gaps is a top priority
  • Warping paint and walls that are deteriorating that need fixing
  • Frequently clean and keep clear of all areas that can clog

Very high end products such as a waterproofing compound liquid and or sand with other additional materials that all water damage professionals will use.

An investment that will save you

Most people are somewhat aware of buying a new home to get insurance and the house being in a good condition with professionals doing tests and inspections before an official confirmation of the new homeowner gets the home and keys.

The problem usually happens when it's been years that go by without any knowledge or own inspection of renovations and updates. Redoing parts of your home isn't just for a new decor and design, it's for an overall safe and secure house to live in.

Not doing so, you are left with alot of money spent and more than likely with no compensation from any insurance company. Why is that so? Neglect and wear and tear is one of the main reasons a homeowners insurance company will decline any claim.

A smart homeowner that has a well maintained home, a supporting team of professionals and prepared as much as it's possible to be, any of life’s hiccups that come your way won't hit as hard if you weren't.

Vad är underhållning och varför behöver vi det?23.6.2022 11:06:26 CEST | Pressmeddelande

Underhållning är något som vi använder för att fördriva tid och för att göra oss slappna av. Det finns olika former av underhållning och varje person har sin egen smak. Vissa människor gillar actionfilmer, andra gillar äventyr och vissa gillar bilder, spel eller social interaktion. Underhållning är något som tillför glädje i vardagen. Vi behöver detta för att koppla av från vardagens alla möjliga problem och bekymmer. Ibland behöver vi bara en paus från allt och olika nöjen är ett perfekt sätt att få den där avkopplingen. Vi har alla olika behov av underhållning och det är inte alltid lätt att veta vad man ska välja.

Så upplever du Sverige och världen på bästa sätt22.6.2022 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Massor av svenskar har av förklarliga skäl semestrat, eller hemestrat som det så populärt numera kallas, i Sverige under de senaste åren. I och med detta så har också fler och fler fått upp ögonen för allt det fantastiska som vårt avlånga land har att erbjuda i form av allt från storslagna naturupplevelser till spännande och roliga aktiviteter. För många så handlar semestertider och annan ledig tid om att åka ut till stugan på landet, att campa med husvagnen eller kanske till och med att spendera tid på sjön med båten. Ett av det absolut bästa sätten att uppleva mera av Sverige- och världen i övrigt på är att ta bilen för att sedan ge sig ut på nya äventyr.

Risker med ett kreditkort när inflationen skenar – en dubbelsmäll för många21.6.2022 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

I samband med att inflationen stiger är det allt fler som förlitar sig på sina kreditkort för att klara av vardagen. Och med tanke på att inflationen inte visar tecken på att bromsa in inom en snar framtid kommer allt fler hamna i en position där man tvingas använda sina kreditkort allt oftare. Detta är dock inte helt riskfritt och därför vände vi oss till ett några av landets ledande experter på kreditkort för att reda ut hur man ska tänka om man använder ett kreditkort under en stigande inflation.

3 saker att tänka på innan man ansöker om ett lån20.6.2022 20:09:53 CEST | Pressmeddelande

Vi befinner oss just nu i en oberäknelig ekonomisk situation som har stor påverkan på ett globalt plan. I samband med att inflationen stiger, el- och bränslekostnaderna når nya nivåer, och räntorna höjs är det allt fler känner sig osäkra över sina ekonomiska framtid. Därför har också fler och fler börjat överväga finansieringslösningar för att säkerställa sin situation och låneansökningarna har ökat på flera håll.