Webbinarium 21 & 23 september: Miljömärka en livsmedelsbutik - hur går det till?

Vad innebär det att en livsmedelsbutik är miljömärkt? Vilken miljönytta bidrar märkta butiker med och hur blir det enklare för kunder att göra hållbara val.

Webbinariet vänder sig till de som driver en livsmedelsbutik, arbetar med miljö- och hållbarhet och är nyfiken på hur en miljömärkning både kan guida kunder och stödja miljöarbetet.

PROGRAM:
- Vad är Bra Miljöval?
- Vilka fördelar innebär det att märka en livsmedelsbutik?
- Vilka miljökrav ställs på en miljömärkt livsmedelsbutik.
- Berättelser från märkta butiker.

MEDVERKANDE:
Liv Södahl, Bra Miljöval Livsmedelsbutik

Webbinariet är kostnadsfritt och frågor besvaras under webbinariets gång.

ANMÄL DIG HÄR

För att se videon från www.youtube.com måste du ge din tillåtelse högst upp på sidan.Miljömärkt matbutik gör skillnad för människa och miljö.Fler videor