Webbografi - Digital byrå lanserar nytt koncept

Dela

Stockholmsbaserade digitala byrån Webbografi har på en mycket kort tid vuxit till en stark aktör på marknaden i Sverige. Nu tar byrån klivet ut och expanderar med ett helt nytt koncept inom digital marknadsföring.

Det nya konceptet utgörs av en strategi där man sammanväver varumärkesutveckling med growth marketing och den digitala plattformen. Den digitala byrå Webbografi besitter över tio års erfarenhet inom den digitala världen och har sedan grundandet haft fokus på att hjälpa tillväxtbolag på den svenska marknaden att skapa digitala upplevelser för sina kunder. 

“Vi har sett ett växande behov på marknaden där små och medelstora bolag söker sig till byråer som kan ta ett helhetsgrepp kring deras digitala marknadsföring. Allt ifrån varumärkesstrategi till konverteringsoptimering. Det finns inte resurser för att ha specialist byråer för varje område, både tid och kostnad är faktorer,” säger Daniel Lazarevic, grundare av Webbografi.

En framtid utan cookies

Att förlita sig på konsumentdata är något som gjorts länge inom digital marknadsföring. Men att samla in kunders personuppgifter kanske inte mycket längre till är ett alternativ, eftersom Googles avsikt att eliminera tredjepartscookies år 2023. Inom det digitala universumet är trenden att vi närmar oss en mer “cookieless” framtid och flera stora teknikföretag har redan börjat skära av möjligheterna att spåra prestanda med cookies.

Teamet bakom Webbografi menar att det numera inte alls är lika lätt för verksamheter att etablera sig digitalt jämfört med bara något år tillbaka. Trenden pekar på att det kommer bli avgörande för verksamheter att snabbt anpassa sig efter dessa förändringar som sker just nu. 

“Det är framförallt mindre och medelstora företag som ännu inte har börjat arbeta helt datadrivet, som snabbt måste förstå vikten av att anpassa sig. Vi vill med vårt nya koncept

hjälpa företag att förstå vikten av att implementera ett datadrivet mindset i deras arbetsprocess. Utöver detta ser vi även över deras varumärkesstrategi, UX-strategi och digital marknadsföringsstrategi,” säger pressansvarig.

Så når du framgång i en Cookieless värld

För att lyckas och nå framgång i en värld utan cookies är det viktigt för verksamheter att ha en bra strategi för hur man samlar in kunddata för att få värdefulla insikter. När det inte längre går att förlita sig på cookies så kommer här ett par tips på vad du kan göra för att förbereda dig för den cookielösa framtiden:

  1. Etablera en strategi för hur du samlar in kunddata, “first-part data”.
  2. Lägg resurser på att skapa en bättre kundupplevelse på webbplatsen.
  3. Investera i ett bra CRM-system för att underlätta insamlingen av “first part data”.
  4. Ta fram content av hög kvalitet då det blir viktigare att förstå vad din målgrupp vill läsa.
  5. Satsa på att utveckla företagets varumärkesstrategi och er positionering för att bygga en effektiv varumärkeskännedom.

Kontakter

Om

PR Direkt
Flaggan 1338
11674 Stockholm

010-551 75 00https://prdirekt.se/

PR Direkt hjälper företag och organisationer med PR och pressmeddelanden. Vi ser till så att viktiga nyheter får rätt spridning.

 

Följ PR Direkt

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från PR Direkt

ROI Media ser ökad tillväxt på marknaden för låneförmedlare som erbjuder låntagare att låna 4000 kr till 60 000 kr efter investering från BGF22.11.2021 22:08:49 CET | Pressmeddelande

Med motiveringen “ett starkt team av entreprenörer och ett företag med en tydlig plan samt genuint innovativa och betydande satsningar inom sektorn” fick ROI Media Ltd. i januari i år en investering på fyra miljoner från investeringsbolaget BGF. “Den extra finansieringen från BGF kommer att möjliggöra ännu snabbare tillväxt och utöka vår marknadsandel”, uttryckte Robin Kaneteg, medgrundare och VD för ROI efter tillkännagivandet av investeringen från BGF.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum