WELL Fastigheter rekryterar försäljningschef från Eklund Stockholm New York

Bostadsutvecklingsbolaget Well Fastigheter stärker sin organisation och har rekryterat Sofia Elfsson Da Costa som ny försäljningschef från och med den 1:a juni.

Sofia Elfsson Da Costa

Sofia kommer närmast från Eklund Stockholm New York där hon sedan 2016 gjort raketkarriär som fastighetsmäklare med både toppnoteringar och rekordförsäljningar. Dessförinnan har Sofia bland annat arbetat på Fastighetsbyrån och Erik Olsson Fastighetsförmedling.

– Vi drivs av en ambitiös målsättning och det känns mycket viktigt att kunna addera Sofias kompetens till vår organisation. Jag är väldigt stolt över att Sofia valt oss, säger Christofer Carlsson, grundare och vd på Well Fastigheter.

Sofia kommer bland annat ansvara för försäljningen av 117 nya bostäder i Väsjön, Sollentunas nya stadsdel som år 2032 kommer innehålla över 4 000 nya hem, skolor och förskolor. Bostadsrätts-föreningen uppförs med ett annorlunda finansieringsupplägg som man kallar BRF 2.0. I Väsjön innebär modellen att bostadsköparen erlägger en fast insats om drygt 12 000 kronor per kvadratmeter för sin bostad.

– Intresset för Väsjön är stort och behovet för BRF 2.0 skriande. Jag söker alltid efter utmaningar. Well Fastigheters position på marknaden är unik och mycket intressant. Det blir spännande att få vara med att stärka bolagets position och samtidigt själv kunna växa professionellt, säger Sofia Elfsson Da Costa.

Sofia Elfsson Da Costa