WELL lanserar Mäklar ID och digitaliserar köpet av bostadsrätter

I samband med att WELL Fastigheter säljstartar sitt nästa bostadsprojekt Urban Park i Järfälla lanseras en digitaliserad försäljningsprocess. Med tjänsten revolutioneras säljprocessen av bostadsrätter när konsumenterna kan göra bostadsköpet med Mobilt Bank ID.

Som lägenhetsköpare kommer Wells kunder framöver kunna genomföra bokning av lägenhet, skriva förhandsavtal och upplåtelseavtal samt betala för dessa digitalt, likt vilket digitalt köp som helst.

- Mäklar ID är en revolution för både köpare och säljare där hela affären blir enklare. Mellan mäklare och fastighetsutvecklare underlättas också hela säljprocessen. Jag ser det som ett naturligt steg i utvecklingen av fastighetsmarknaden, säger Christofer Carlsson, grundare av WELL.

- Den del där Jordabalken kräver fysisk namnteckning kan vi inte göra något åt, men vi tror ändå att vår tjänst kan bidra också till att Jordabalken kan moderniseras, säger Christofer Carlsson.