West of Eden och Jack Vreeswijk i BingoLotto

14 maj släpper West Of Eden samlingsskivan No Time Like The Past. Nu på söndag uppträder de i Bingolotto med låten Twenty Years of Travelling

På självaste valborgsmässoafton är det dags för valborgsbingo i BingoLotto. Spånarna är tillbaka med Annika Andersson och Thomas Petersson i spetsen, toppade med komiska esset Siw Carlsson. På scen uppträder Jack Vreeswijk och West of Eden.

Spånarna, Jack Vreeswijk och West of Eden

Populära Spånarna är tillbaka med komikerduon Annika Andersson och Thomas Petersson i spetsen. På söndag får de sällskap av artisten och skådespelaren Siw Carlsson. Siw har deltagit i massor av humorproduktioner, hon har bl.a. samarbetat med komikerduon Stefan & Krister och spelat teater med Eva Rydberg.

Vissångaren och kompositören Jack Vreeswijk har släppt fyra album och sjunger ofta sin far Cornelis visor. Jack har bl.a. komponerat musik till filmen om Cornelis Vreeswijks liv samt producerat åtta av spåren på Hans-Erik Dyvik Husbys album ”I ljuset av Cornelis”.

Göteborgsbandet West of Eden har utnämnts till ”The Best of Contemporary Folk” av Irish Music Magazine och firar tjugo år med ett samlingsalbum och en jubileumsturné. I bagaget har de tio rosade album, otaliga mil tillsammans i turnébussen och samarbeten med bl.a. Alison Krauss & Union Station, The Chieftains och Mark Knopflers band. 14 maj släpper de rykande färska samlingsskivan No Time Like The Past.

Husbandet leds av Robert Wells och kvällens programledare är, precis som vanligt – Ingvar Oldsberg.

BingoLotto – Söndag 30 april kl. 18 i TV4.

John Lundvik i BingoLotto15.1.2019 11:43Pressmeddelande

På söndag bjuder programledare Rickard Olsson in artisten och låtskrivaren John Lundvik till BingoLotto. Husbandet leds av Mattias Bylund. Artisten, sångaren och låtskrivaren John Lundvik fick han sitt stora genombrott 2010 efter att tillsammans med Jörgen Elofsson skrivit Kronprinsessan Victorias och Daniels bröllopsgåva "When You Tell The World You're Mine". Låten framfördes av Björn Skifs och Agnes och kom att nå stora framgångar på Svensktoppen. John är aktuell med bidraget Too late for love i Melodifestivalen 2019. Rickard Olsson är kvällens programledare och BingoLottos husband leds av Mattias Bylund. BingoLotto – Söndag 20 januari kl. 18 i TV4.

Succé för BingoLottos Uppesittarkväll 23 december 201823.12.2018 20:03Pressmeddelande

Bästa Uppesittaren sedan år 2000 och tredje bästa någonsin. BingoLottos Uppesittarkväll gav mer än 52 miljoner kronor till svenskt föreningsliv så att barn, unga och alla andra kan få vara en del av en meningsfylld fritid och få känna gemenskap och trygghet! Och detta på en enda kväll. Andra spelbolag marknadsför brett att man bidrar med mindre pengar än så på hela året och då är det kanske lätt att glömma bort föreningarnas egna spelbolag Folkspel som bidrar med hela 170 miljoner kronor senaste året där det som bäst behövs.