West of Eden och Jack Vreeswijk i BingoLotto

14 maj släpper West Of Eden samlingsskivan No Time Like The Past. Nu på söndag uppträder de i Bingolotto med låten Twenty Years of Travelling

På självaste valborgsmässoafton är det dags för valborgsbingo i BingoLotto. Spånarna är tillbaka med Annika Andersson och Thomas Petersson i spetsen, toppade med komiska esset Siw Carlsson. På scen uppträder Jack Vreeswijk och West of Eden.

Spånarna, Jack Vreeswijk och West of Eden

Populära Spånarna är tillbaka med komikerduon Annika Andersson och Thomas Petersson i spetsen. På söndag får de sällskap av artisten och skådespelaren Siw Carlsson. Siw har deltagit i massor av humorproduktioner, hon har bl.a. samarbetat med komikerduon Stefan & Krister och spelat teater med Eva Rydberg.

Vissångaren och kompositören Jack Vreeswijk har släppt fyra album och sjunger ofta sin far Cornelis visor. Jack har bl.a. komponerat musik till filmen om Cornelis Vreeswijks liv samt producerat åtta av spåren på Hans-Erik Dyvik Husbys album ”I ljuset av Cornelis”.

Göteborgsbandet West of Eden har utnämnts till ”The Best of Contemporary Folk” av Irish Music Magazine och firar tjugo år med ett samlingsalbum och en jubileumsturné. I bagaget har de tio rosade album, otaliga mil tillsammans i turnébussen och samarbeten med bl.a. Alison Krauss & Union Station, The Chieftains och Mark Knopflers band. 14 maj släpper de rykande färska samlingsskivan No Time Like The Past.

Husbandet leds av Robert Wells och kvällens programledare är, precis som vanligt – Ingvar Oldsberg.

BingoLotto – Söndag 30 april kl. 18 i TV4.