West of Eden och Jack Vreeswijk i BingoLotto

14 maj släpper West Of Eden samlingsskivan No Time Like The Past. Nu på söndag uppträder de i Bingolotto med låten Twenty Years of Travelling

På självaste valborgsmässoafton är det dags för valborgsbingo i BingoLotto. Spånarna är tillbaka med Annika Andersson och Thomas Petersson i spetsen, toppade med komiska esset Siw Carlsson. På scen uppträder Jack Vreeswijk och West of Eden.

Spånarna, Jack Vreeswijk och West of Eden

Populära Spånarna är tillbaka med komikerduon Annika Andersson och Thomas Petersson i spetsen. På söndag får de sällskap av artisten och skådespelaren Siw Carlsson. Siw har deltagit i massor av humorproduktioner, hon har bl.a. samarbetat med komikerduon Stefan & Krister och spelat teater med Eva Rydberg.

Vissångaren och kompositören Jack Vreeswijk har släppt fyra album och sjunger ofta sin far Cornelis visor. Jack har bl.a. komponerat musik till filmen om Cornelis Vreeswijks liv samt producerat åtta av spåren på Hans-Erik Dyvik Husbys album ”I ljuset av Cornelis”.

Göteborgsbandet West of Eden har utnämnts till ”The Best of Contemporary Folk” av Irish Music Magazine och firar tjugo år med ett samlingsalbum och en jubileumsturné. I bagaget har de tio rosade album, otaliga mil tillsammans i turnébussen och samarbeten med bl.a. Alison Krauss & Union Station, The Chieftains och Mark Knopflers band. 14 maj släpper de rykande färska samlingsskivan No Time Like The Past.

Husbandet leds av Robert Wells och kvällens programledare är, precis som vanligt – Ingvar Oldsberg.

BingoLotto – Söndag 30 april kl. 18 i TV4.

BingoLottos Nyårsbingo!28.12.2017 07:00Pressmeddelande

Välkommen på nyårsfest! Lotta Engberg håller dig sällskap under nyårsafton med bingo, spännande artister och vinster för totalt 31 miljoner. Miljonhjulet snurrar hela kvällen och vi gästas av Tomas Pettersson, Agneta Sjödin, Elisabeth Andreassen, Johan Östling m.fl. Uppträder gör Lasse Stefanz, Boris René, Peter, Bruno & Matilda, Jemima Hicintuka och Gunhild Carling. Dessutom kommer de svenska succétvillingarna SkillTwins.

Succé för BingoLottos Uppesittarkväll 23 december 201723.12.2017 23:52Pressmeddelande

Ny rekordförsäljning även i år. BingoLottos Uppesittarkväll gav mer än 42 miljoner kronor till svenskt föreningsliv! Lotta gjorde ett strålande program tillsammans med alla gäster och skänkte glädje till många vinnare. Fler än ofattbara 500 000 vinster har delats ut under kvällen, det är fler än 2000 vinster per minut under programmet. BingoLottos Uppesittarkväll är en tradition som växer sig starkare för varje år och i vartannat hushåll i Sverige har det i kväll spelats på bingolotter.