Business Wire

Western Union hyllar sjukvårdspersonal och andra med samhällsviktiga funktioner i Sverige

Dela

Western Union (NYSE: WU), en ledare inom kapitalförflyttningar och betalningar över gränser och mellan olika valutor, har i dag tillkännagett en 50 procents avgiftsnedsättning1 för insatspersonal och personer med samhällsviktiga funktioner som skickar pengar globalt via någon av företagets digitala kanaler under de kommande två veckorna. Initiativet är en liten hyllning från företaget till dessa kunder för deras outtröttliga insatser för lokalsamhället och engagemang för att upprätthålla den infrastruktur och de resurser som krävs för att hålla de lokala ekonomierna igång.

Mer än 65 procent av globala medborgare som arbetar och bor runt om i världen har viktiga sysselsättningar inom sjukvård eller samhällsviktiga tjänstesektorer, enligt Western Unions omvärldsanalys. Dessa globala medborgare har uppvisat höga indexnivåer i sådana roller i flera större länder: 63 procent i USA, 67 procent i Storbritannien, 68 procent i Frankrike, 70 procent i Tyskland, 62 procent i Australien, 58 procent i Förenade Arabemiraten och 71 procent i Saudiarabien.

”När världen stannade upp fortsatte vår sjukvårdspersonal och andra med samhällsviktiga funktioner som tidigare”, sa Western Unions president och verkställande direktör, Hikmet Ersek. ”De har fortsatt att gå till arbetet, dag efter dag, för att låta våra samhällen och ekonomier gå vidare.”

”Många av världens fältanställda eller andra med samhällsviktiga funktioner är globala medborgare som regelbundet skickar hem pengar till sina nära och kära. Vår inspiration på Western Union härstammar från våra kunder som anförtror sina välförtjänta pengar till oss. Vi vill erkänna deras hängivenhet att fortsätta flödet av överföringar till de samhällen och ekonomier runtom i världen som behöver dem mest, och stödja dem när de fortsätter att främja hälsan och säkerheten hos de omgivande samhällena.”

Den sänkta avgiften gäller via överföringskoden THANKS2020, och tillämpas för alla transaktioner som initieras i majoriteten av Western Unions digitalaktiverade länder på westernunion.com eller via Western Union- appen, och erhålls överallt inom räckvidden för Western Unions globala nätverk: via bankkonto eller plånboksutbetalning i mer än 100 länder, samt på ombudskontor i 200 länder och territorier. Den sänkta avgiften tillämpas från och med nu till den 20 maj 2020 och är tillgänglig för insatspersonal inom hälso- och sjukvård, polis och räddningstjänst samt för personer med samhällsviktiga funktioner inom livsmedel, transporter, försörjning och andra viktiga sektorer, inklusive tillverkning och byggindustri.

Enligt Världsbanken var Sverige ett av de 30 länder i världen som utförde flest överföringar under 2018. De främsta mottagarländerna för överföringar var Finland, Thailand, Libanon, Danmark samt Tyskland. ”Vi är tacksamma för denna gemenskap av globala medborgare som bidrar här i Sverige och samtidigt ger stöd och hjälp till sina familjer i hemländerna”, sa Gabriel Sorbo, Western Unions nätverkschef för Västeuropa.

Förra månaden meddelade Western Union att de expanderat sina digitala tjänster för penningöverföring, som utgjorde den snabbast växande delen av verksamheten under 2019, till mer än 75 länder. Den heltäckande omfattningen garanterar att dessa säkra, bekväma digitaltjänster är tillgängliga för miljoner av världens mest aktiva penningöverförare, i synnerhet under Covid-19. Förra månaden lanserade företaget även ”Digital plats”, en telefonbaserad portvaktstjänst som ska hjälpa kunder att genomföra digitala transaktioner från säkerheten i sina bostäder vid sidan om hemleverans av penningöverföringar på vissa marknader.

Western Union och Western Union Foundation har, tillsammans med partners, utlovat att bidra med mer än 1 miljon USD i kampen mot Covid-19. Stiftelsen prioriterar initiativ som bland annat vill stärka sjukvårdssystem runtom i världen och hjälpa sårbara befolkningsgrupper, inklusive flyktingar och migranter. Vidare kommer stiftelsen att fortsätta stödja lokala och globala ideella organisationer som tillhandahåller samhällsviktiga tjänster, inklusive svältlindring, medicinsk utbildning, undervisning, förnödenheter och utrustning för sjukvårdspersonal i frontlinjen.

Dessutom har Western Union Business Solutions’ plattform WU® NGO GlobalPay möjliggjort för frivilligorganisationer att fokusera på det akuta arbetet genom att utföra viktiga internationella insatser som ska stödja samhällen med behov. Sedan 2012 har mer än 2 000 frivilligorganisationer skickat närmare 8 miljarder USD i 132 valutor genom plattformen till mer än 200 av världens länder.

Alla Western Unions svar och initiativ med avseende på Covid-19 kan nås via vårt speciella Resource Center här.

WU-G

Om Western Union

Företaget Western Union (NYSE: WU) är en global ledare inom kapitalförflyttningar och betalningar över gränser och mellan olika valutor. Med vår omnikanalbaserade plattform förenas den digitala och fysiska världen och gör det möjligt för konsumenter och företag att skicka pengar och göra betalningar snabbt, enkelt och tillförlitligt. Den 31 mars 2020 omfattade vårt nätverk över 550 000 ombudskontor, som tillhandahåller våra varumärkestjänster i mer än 200 länder och territorier med kapacitet att skicka pengar till miljardtals olika konton. Dessutom är westernunion.com, som var vår snabbast växande kanal under 2019, tillgänglig i över 75 länder plus ytterligare territorier för att flytta pengar runtom i världen. Med vår globala räckvidd flyttar Western Union pengar för att på ett bättre sätt knyta samman familj, vänner och företag samt för att möjliggöra finansiell delaktighet och stödja ekonomisk tillväxt. Ytterligare information finns på www.westernunion.com.

Referens:

Western Union tjänar pengar på valutakonvertering

Contact information

Western Union Global Communications
Pia De Lima: Pia.DeLima@westernunion.com
+1 (954) 260-5732

Western Union Americas
Margaret Fogarty: margaret.fogarty@wu.com

Western Union Middle East & Africa
Mohamed El Khalouki: Mohamed.ElKhalouki@wu.com

Western Union Asia-Pacific
Karen Santos: Karen.Santos2@westernunion.com

Om

Business Wire
Business Wire



Följ Business Wire

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Business Wire

Esri and AfroChampions Launch Partnership to Promote GIS in Africa24.9.2020 15:52:00 CESTPress release

Esri, the global leader in location intelligence, today announced a joint initiative with AfroChampions, a Pan-African nonprofit that aims to promote policies that foster private-public collaboration for Africa's economic transformation. The goal of the initiative is to engage leaders in business, governments, the African Union, and other regional economic communities through dialogue and potential partnership building in applying geospatial technology and solutions. This new partnership with AfroChampions seeks to contribute to sustainable economic development in Africa and promote the benefits of a shared geospatial infrastructure throughout the continent. As a majority of Africans still live in rural areas, geographic information system (GIS) technology can create new opportunities for growth, especially in critical fields such as health and telemedicine, land management, agriculture, and mobility. The powerful mapping and data analytics that GIS provides forms a foundation for some

DXC Technology Announces Leadership Appointments to Support the “new DXC"24.9.2020 15:20:00 CESTPress release

DXC Technology (NYSE:DXC) today presented its latest leadership appointments further strengthening the DXC leadership team, the majority being new to DXC within the last year. This team is bringing the “new DXC,” which is focused on its customers and its people, to the market as it executes the company’s transformation journey. DXC Customer Portfolio Leadership Over the past year, CEO Mike Salvino has recruited new IT services industry leaders who bring formidable experience delivering for customers, inspiring people, and running and growing businesses. DXC announces the following appointments and changes to the team that will run DXC’s business and lead execution of the DXC transformation journey: Americas will be led byJim Brady and David Swift. Jim joined DXC in June 2020 from Accumen, where he was the COO and previously worked at Accenture and Honeywell. David Swift joined DXC in November 2019 from Accolade where he was Chief Service Officer and previously worked at Aon Hewitt and

Statement on One-Year Anniversary of Women’s Entrepreneurship Accelerator24.9.2020 15:07:00 CESTPress release

Please find the statement below from Women’s Entrepreneurship Accelerator leadership regarding the one-year anniversary of the ground-breaking initiative. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20200924005283/en/ Anita Bhatia, Deputy Executive Director, UN Women One year ago, we committed to educating and empowering ten million women entrepreneurs over the next ten years through the Women’s Entrepreneurship Accelerator (WEA). We began to lay the groundwork for a systemic transformation to break down the barriers keeping women from achieving financial independence and contributing to a better future for themselves and their communities. Today, in our unprecedented reality, women find themselves at history’s crossroads. They are disproportionately harmed by the economic devastation wrought by COVID-19 while simultaneously holding the keys to recovery. Women make up 39% of global employment but have accounted for 54% of o

Airship Acquires Conversational Commerce Pioneer ReplyBuy to Accelerate Expansion Into Mobile Commerce24.9.2020 15:00:00 CESTPress release

Customer engagement company Airship today announced that it has acquired ReplyBuy, a company that pioneered fully integrated solutions for payments over SMS. This move extends Airship’s platform beyond customer engagement to directly enable commerce, as well as power one-to-one customer conversations via two-way SMS. In addition, Airship plans to extend ReplyBuy’s technology to provide turnkey commerce and payments solutions across more marketing channels, messaging platforms and industry verticals. The acquisition will provide companies of all sizes a single platform to create, manage and optimize cross-channel customer interactions and drive greater revenue more quickly. Airship’s real-time mobile data, predictive AI and unified approach to customer journeys ensures relevant messaging at the optimal time on customers’ preferred channels across app and web notifications, SMS, email, mobile wallet and more. Subsequent digital actions customers take, now including purchases and conversa

Careismatic Brands Launches “19 Days of Gratitude” Global Campaign to Support Nurses and the DAISY Foundation24.9.2020 15:00:00 CESTPress release

Careismatic Brands, the world’s largest designer and manufacturer of medical apparel, today announced the launch of a global tribute and charitable fundraising campaign, “19 Days of Gratitude,” spotlighting the heroism of nurses as they continue to battle COVID-19 on the front lines. Launching in a year that the World Health Organization has deemed “The International Year of The Nurse and Midwife,” and timed to the 200th anniversary of Florence Nightingale’s birth, the new campaign will celebrate nurses by revealing 19 stories that showcase frontline nurses from around the world over 19 consecutive days. The campaign will debut on careismatic.com/TributeToCourage and across Careismatic’s various social and digital channels, to celebrate the nursing community and raise money for the DAISY (Diseases Attacking the Immune System) Foundation, a worldwide organization recognizing the incredible work and sacrifice of nurses. This press release features multimedia. View the full release here:

Aera Technology Announces the General Release of Its Cognitive Operating System™ at Global Customer Summit.24.9.2020 14:00:00 CESTPress release

Aera Technology today announced the general availability of the Aera Cognitive Operating System™, the world's first cloud platform for Cognitive Automation. In extending availability beyond current customers and partners, including Merck, RB, and Unilever, Aera meets the growing need of companies whose operations have been impacted by changing or uncertain market conditions. “We’ve worked with the world's largest organizations and complex supply chains to demonstrate the value of Cognitive Automation at scale. This tight collaboration has enabled us to build the Aera Cognitive Operating System™, which is now easy to implement and scale, and therefore available to an even wider range of companies,” said Frederic Laluyaux, CEO of Aera Technology. Alessandro de Luca, CIO of Healthcare, Merck Group, noted, “We are all running on much shorter cycles in this dynamic world, and it is impossible to process everything manually or on legacy systems. Aera's Cognitive Operating System™ has made a

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum