We’ve got the Power: Mission SalzGiga

Livesändning när Volkswagen AG firar etableringen av den första egna battericellsfabriken i Salzgitter.

Volkswagen AG firar etableringen av sitt europeiska battericenter med koncernens första egna battericellsfabrik på Salzgitter-anläggningen. Power On Mission SalzGiga kommer att sändas live torsdagen den 7 juli 2022, från 15:15 CEST.

Webbsändning:

Volkswagen Group Sverige är ett helägt dotterbolag till Europas största bilproducent Volkswagen AG. Volkswagen Group Sverige är den största bilimportören på den svenska marknaden och har sitt huvudkontor i Södertälje. Gruppen marknadsför bilar av märkena Volkswagen, Skoda, Audi, SEAT/CUPRA, VolkswagenTransportbilar och Porsche.