We’ve got the Power: Mission SalzGiga

Livesändning när Volkswagen AG firar etableringen av den första egna battericellsfabriken i Salzgitter.

Volkswagen AG firar etableringen av sitt europeiska battericenter med koncernens första egna battericellsfabrik på Salzgitter-anläggningen. Power On Mission SalzGiga kommer att sändas live torsdagen den 7 juli 2022, från 15:15 CEST.

Webbsändning:

Volkswagen Group Sverige är ett helägt dotterbolag till Europas största bilproducent Volkswagen AG. Volkswagen Group Sverige är den största bilimportören på den svenska marknaden och har sitt huvudkontor i Södertälje. Gruppen marknadsför bilar av märkena Volkswagen, Skoda, Audi, SEAT/CUPRA, VolkswagenTransportbilar och Porsche.

Oliver Blume blir ny koncernchef för Volkswagen-gruppen – efterträder Herbert Diess23.7.2022 12:24:57 CEST | Pressmeddelande

Under sitt möte igår, utsåg Volkswagen AG:s överstyrelse Oliver Blume till ny koncernchef. Han tar över denna position med start 1 september och kommer då att kombinera den med sin roll som koncernchef för Dr. Ing. h. c. F. Porsche AG och fortsätter i den även efter en möjlig börsintroduktion. Herbert Diess kommer samtidigt att avgå som koncernchef efter en ömsesidig överenskommelse.