WhistleB öppnar kontor i Helsingfors

Idag meddelade företaget WhistleB att de öppnar ett nytt kontor i Helsingfors. Företaget erbjuder visselblåsartjänster och vill med det nya kontoret ytterligare förstärka sin kundservice i Skandinavien. Fokus ligger på att maximera kundupplevelsen.

Vera Nilsson and Anna Stenbäck WhistleB Helsinki

WhistleB har vuxit snabbt de senaste åren, särskilt på den skandinaviska marknaden. De har nu kunder i mer än 150 länder och deras visselblåsartjänst blev nyligen tillgänglig över hela världen via Microsoft Azure Marketplace.

– Vi har alltid drivits av att leverera en tjänst med högsta tänkbara kundnöjdhet. Våra kollegor på Helsingforskontoret kommer att bidra till att vi bibehåller den höga kvaliteten hela vägen, även när företaget växer snabbt, säger Gunilla Hadders, en av WhistleB:s grundare.

WhistleB:s visselblåsartjänst möjliggör för kundernas medarbetare och andra intressenter att larma vid förekomst av oetisk affärsverksamhet, som korruption, diskriminering, trakasserier eller miljöfaror. Tjänstens gränssnitt är enkelt och består av ett kommunikationsverktyg som möjliggör anonym rapportering och ärendehanteringsverktyg för dialog med en anonym visselblåsare samt strukturerad och konfidentiell uppföljning.

– Användarvänligheten är kärnan i vårt system. Det ska vara enkelt för kunderna att implementera och enkelt för användarna att lära sig hantera. Det är därför vi lägger mycket tid på anpassning, datasäkerhet och användarvänlighet – så att våra kunder slipper. Vårt nya kundteam I Helsingfors kommer att fokusera på att fortsätta bygga effektiva processer och strukturer i linje med våra kunders behov, förklarar Gunilla Hadders.

Tjänsten följer relevant nationella lagstiftning, inklusive EU:s Dataskyddsförordning (GDPR).

Vera Nilsson and Anna Stenbäck WhistleB Helsinki

WhistleB erbjuder visselblåsartjänster till företag, myndigheter och organisationer. Vi arbetar på en global marknad med kunder i drygt 100 länder. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Vi hjälper våra kunder att minska sina risker och stärka sitt resultat med hjälp av hög företagsetik och visselblåsartjänster i framkant.