WhistleB öppnar kontor i Helsingfors

Idag meddelade företaget WhistleB att de öppnar ett nytt kontor i Helsingfors. Företaget erbjuder visselblåsartjänster och vill med det nya kontoret ytterligare förstärka sin kundservice i Skandinavien. Fokus ligger på att maximera kundupplevelsen.

Vera Nilsson and Anna Stenbäck WhistleB Helsinki

WhistleB har vuxit snabbt de senaste åren, särskilt på den skandinaviska marknaden. De har nu kunder i mer än 150 länder och deras visselblåsartjänst blev nyligen tillgänglig över hela världen via Microsoft Azure Marketplace.

– Vi har alltid drivits av att leverera en tjänst med högsta tänkbara kundnöjdhet. Våra kollegor på Helsingforskontoret kommer att bidra till att vi bibehåller den höga kvaliteten hela vägen, även när företaget växer snabbt, säger Gunilla Hadders, en av WhistleB:s grundare.

WhistleB:s visselblåsartjänst möjliggör för kundernas medarbetare och andra intressenter att larma vid förekomst av oetisk affärsverksamhet, som korruption, diskriminering, trakasserier eller miljöfaror. Tjänstens gränssnitt är enkelt och består av ett kommunikationsverktyg som möjliggör anonym rapportering och ärendehanteringsverktyg för dialog med en anonym visselblåsare samt strukturerad och konfidentiell uppföljning.

– Användarvänligheten är kärnan i vårt system. Det ska vara enkelt för kunderna att implementera och enkelt för användarna att lära sig hantera. Det är därför vi lägger mycket tid på anpassning, datasäkerhet och användarvänlighet – så att våra kunder slipper. Vårt nya kundteam I Helsingfors kommer att fokusera på att fortsätta bygga effektiva processer och strukturer i linje med våra kunders behov, förklarar Gunilla Hadders.

Tjänsten följer relevant nationella lagstiftning, inklusive EU:s Dataskyddsförordning (GDPR).

Vera Nilsson and Anna Stenbäck WhistleB Helsinki

WhistleB erbjuder visselblåsartjänster till företag, myndigheter och organisationer. Vi arbetar på en global marknad med kunder i drygt 100 länder. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Vi hjälper våra kunder att minska sina risker och stärka sitt resultat med hjälp av hög företagsetik och visselblåsartjänster i framkant.

WhistleB chooses Helsinki for global customer service centre expansion.21.5.2019 08:06:06 CESTPress release

WhistleB co-founder, Finnish-born Karin Henriksson has selected Helsinki for next investment as its hub for customer service excellence. “As more companies implement the WhistleB whistleblower system, customer satisfaction must remain front-and-centre, says Karin Henriksson.” The fast-growth global company invites relationships-focused professionals that are attentive to customer needs and have an international outlook to get in touch.

New EU law makes it more pressing than ever for companies to set up whistleblower channels, says whistleblower system provider, WhistleB.17.4.2019 13:56:44 CESTPress release

Yesterday, the new EU Whistleblower Protection Directive was approved. This means that new EU-wide rules will be passed to protect whistleblowers who report breaches of EU law in the areas of anti-money laundering and corporate taxation, data protection, protection of the Union's financial interests, food and product safety and environmental protection and nuclear safety.